View Full Version : Cios?..
~*Lara
11 November 2005, 18:02
Halloo:)
Zijn er hier ook mensen die op het Cios zitten?
Ik wil naar mijn opleiding ook naar het Cios.. maar hoorde dat je er heel veel testen voor moet doen.. en veel conditie moet voor hebben!. en is het een leuke opleiding?! dat wou ik eve weten;)!
XxX
Elianne
12 November 2005, 15:53
Ik wil ook naar cios... Maar op school hebben we een groepje die een uurtje in de week oefenen voor cios.. dus weet ik ong. wel wat je moet kunnen en wat er gebeurd bij die test...
Bij de ciostest wordt er gekeken wat je allemaal kunt... (welke sporten en wat je moet doen kan je zien op de open dagen)
Maar bij de shuttle-runtest (piepjestest) moet je als meisje trap 10 halen.. dus dat is redelijk veel...
Je moet ook een stukje lesgeven bij de test...
En ook moet je een medische test doorstaan...
En het toelatingsgesprek komt op het laatst...
Dit allemaal is op 1 dag... is best wel zwaar...
Maar welke CIOS wil jij gaan doen ? ?
Ik wil naar CIOS in Goes... dit is ook wel het dichtst bij voor mij...
Maar verder... veel suc6 der mee...
XxXxX Elianne
PennyLane
12 November 2005, 16:26
Bij de test moet je geloof ik iemand die een blinddoek heeft kunnen begeleiden over een parcours. Het is zwaar en je moet een goeie conditie hebben. Mijn vriendje doet het en die moest vorige jaar elke donderdag trainen op de 20km rennen. Maar dat bouwen ze gewoon rustig op!
Gewoon proberen maar ga in ieder geval GEEN SPORT EN BEWEGING DOEN
omg dat is ongeveer de slechtste opleiding ooit. haha
Tinekee
12 November 2005, 23:24
ik doe cios.. en ik sport zown 14 uur in de week.. zit in het eerste jaar.. maar PennyLane.. cios is Sport en Bewegen.. en je vriend die 20 km moet hardlopen.. wij moeten 7,8 km.. en de test is volgens mij per cios verschillend.. bv.. in apeldoorn doen ze het anders dan in zwolle enzowvoorts... btw apeldoorn en zwolle zijn geen echte ciossen.. maar wel onderdeel er van.. na de 1e 2 jaar ga je als het goed is naar 1 van de 5 echte ciossen die bij je in de buurt zit.. :rolleyes:
Tinekee
13 November 2005, 21:42
up...
10 tekens... :rolleyes:
*loveyou*
05 February 2006, 11:20
ik had de test vorig jaar gedaan, in Haarlem. Hij is niet echt moeilijk ik had alleen een beetje moeite met opdrukken aan zo´n wandrek :p
~*SlaGro0mS0eS*~
05 February 2006, 15:14
Ik zit nu in t 1e van t Cios in Amersfoort en ik vind t een erg leuke opleiding!
Er komt oowk veel meer bij kijken dan alleen sporten..je moet zelf oowk les geven in allerlei dingen en daarvoor moet je elke x een lesvoorbereiding maken en je moet allerlei spelregels weten!
Bij mijn test moesten we:
zwemmen--> onderwater, verschillende technieken
balspelen--> badminton,hockey,basketbal en soort van handbal
turnen--> koprol,handstand,balanceren enz.
piepjestest--> wij meisjes moesten t/m trap 8 halen
Maar wat je moet doen ligt oowk aan de dag waarop je moet en ook per school is t verschillend :cool:
En je moet oowk idd een medische sportkeuring laten doen bij een erkende sport-arts...hij gaat hierbij je ogen controleren,urine, gewrichten, er word een hart filmpje gemaakt en er word een long inhoud test gedaan!
En ik moest oowk net zoals Tinekee al zei 7,8 km lopen binnen 45 min...
maar dit mag je geloof ik 1x per jaar overdoen totdat je er een V voor hebt
Hoop dat jullie nu wat meer informatie hebben :rolleyes:
Bubblicious-kiss
05 February 2006, 21:35
ik wou mssn ook naar het cios..
maar toen bed8 ik me, wat wil ik er dan mee?
Sportopleding vind ik super leuk, omdat je dan veel sport, maar ik wil geen leraar erin worden ofzo
rarawiebenik.
28 May 2006, 11:43
Ik wil volgens jaar ook naar het Cios.
Alleen ik wil geen gymleraar worden ofzo.
Moet dat dan percé met het Cios?welke kanten kan je nog meer op?
Ik heb dit jaar de test voor het cios gedaan (in Haarlem) .. het is indd best wel zwaar,, je moet je echt goed voorbereiden!! Bij de test moesten wij:
- Optrekken aan een wandrek.. zoveel mogelijk keer!
- Loopsprongen.. 10 sprongen en dan zover mogelijk komen
- een kogel van 3kg zover mogelijk achterover gooien
- sprinten
- Shuttleruntest
Helaas ben ik niet aangenomen .. dus degene die naar het Cios willen volgend jaar.. doe echt je best en begin op tijd met trainen!!
Shanna.!
28 May 2006, 13:53
Zit hier iemand op het cios in haarlem?
Cheryl *
28 May 2006, 14:00
Halloo:)
Zijn er hier ook mensen die op het Cios zitten?
Ik wil naar mijn opleiding ook naar het Cios.. maar hoorde dat je er heel veel testen voor moet doen.. en veel conditie moet voor hebben!. en is het een leuke opleiding?! dat wou ik eve weten;)!
XxX
heey ik zit op het cios in het 2de jaar alweer echt top hoor!
die test valt mee! je krijg shuttel run optekken aan een rekstok, zoveel mogelijk spongen maken in 20 m, kogelstoten. het is te doen!
maar je krijg heel veel leuke dingen ook alle sporten eigenlijk, ook geef je les aan je klas, ik loop nu stage in een zwembad, en nu werk ik daar ook dat is wel heel leuk! ook loop ik stage in een fitnesscentrum. ook hebben wij activiteiten week, dan ga ik golfsurfen in frankrijk echt helemaal top! heb er nu al zin in!
ik zit op cios in alkmaar trouwens.
groetjes cheryl
rarawiebenik.
28 May 2006, 16:11
heey ik zit op het cios in het 2de jaar alweer echt top hoor!
die test valt mee! je krijg shuttel run optekken aan een rekstok, zoveel mogelijk spongen maken in 20 m, kogelstoten. het is te doen!
maar je krijg heel veel leuke dingen ook alle sporten eigenlijk, ook geef je les aan je klas, ik loop nu stage in een zwembad, en nu werk ik daar ook dat is wel heel leuk! ook loop ik stage in een fitnesscentrum. ook hebben wij activiteiten week, dan ga ik golfsurfen in frankrijk echt helemaal top! heb er nu al zin in!
ik zit op cios in alkmaar trouwens.
groetjes cheryl
wat wil je later worden dan? :rolleyes:
Monstertje
28 May 2006, 18:38
hey, ik zit nu in me laatste jaar van het cios, nog 1 examen en dan is het weer gedaan. in haarlem zit ik! was wel cool. maar ben blij dat ik nu klaar ben! al heb ik het wel onwijs leuk gehad.. en ja jemoet even door de test heen... veel mensen denken even dat doe ik.. maar dat valt idd nog vies tegen!
wat wil je later worden dan? :rolleyes:
DiiSh0rtY
28 May 2006, 21:29
Ik zit niet op het CIOS..Ik zit op het ROC Leiden Sport en Bewegen..In mijn 2e jaar..En volgend jaar ga ik waarschijnlijk doorstromen naar Mondriaan Delft Sport en Bewegen..Dat is allemaal veel beter geregeld dan in Leiden! Maja IK hoef er later niet echt iets mee..Het lesgeven is niet echt mijn ding ben ik achtergekomen..Maar ik maak het af en dan een andere HBO opleiding :)! Zondag ga ik naar Hongarije :D das weer een pluspuntje! Ik ga waterskien, jetskien, kanoen, quatrijden, klimmen etc! Heb der zin in :p!
rarawiebenik.
31 May 2006, 18:48
Daarna balspellen; volley+korfbal.
korfbal?
dat komt niet vaak voor..
eigenlijk bijna nooit :eek:
echt cool,
welke zit je dan?