PDA

View Full Version : - verhaal Kyra.

Fiore
12 April 2006, 20:28
Kyra dus ;) Tell me wat jullie ervan vinden.
x Fiore

1
Op haar spitzen draaide Kyra een prachtige pirouette. Ze was vroeg vandaag, de andere meisjes waren er nog niet. Peinzend stond ze stil, terwijl ze in de grote spiegel keek, die de hele wand van de zaal bedekte. Ze zag een tenger meisje, met kastanjebruine krullen. Sommige mensen zouden haar mager noemen. Zulke mensen beseften blijkbaar niet, dat dansen moeilijk gaat met het gewicht van een nijlpaard. Dan waren er ook nog mensen, die zich erg vergisten in haar uiterlijk en dachten dat ze niet veel aankon. Kyra lachte even spottend hardop. Haar tengere uiterlijk was bedrieglijk. Door de harde training vanaf haar kinderjaren, was ze hard geworden. In meer dan in één opzicht.
Kyra zag hoe haar knappe gezicht betrok en zette snel een muziekje op, om haar aandacht af te leiden.
Dansen, dansen tot ze buiten adem was en geen tijd had om te denken. De muziek stopte zo plotseling, dat Kyra schrok en haar evenwicht verloor. Snel krabbelde ze overeind en keek recht in de strenge ogen van mevrouw Dame. Een belachelijke naam, voor een vrouw die zo recht als een plank was en alle vrouwelijkheid miste. Een echte dame is een vrouw die zelfbewust is, elegant en toch bescheiden, bedacht Kyra peinzend. Ze keek weg van de strenge ogen van mevrouw Dame en mompelde iets onverstaanbaars, dat op een ‘sorry’ moest lijken.
De andere meisjes kwamen ook opeens allemaal binnen en meteen was het een drukte van jewelste. ‘Hoi Kyra,’ zei Rosanne vriendelijk. Als antwoord kreeg deze een glimlachje. ‘Hoi Rosanne. Zin in de les?’ Rosanne knikte. Toen werd hun korte conversatie onderbroken door de schelle stem van mevrouw Dame. ‘Nu is het genoeg! Zo komen jullie er nooit. Opletten.’
Meteen begon de muziek, voor een pittige warming up. Na een kwartiertje begonnen een paar meisjes al met gezucht en gesteun. De harde, bevelende stem van mevrouw Dame zorgde er echter wel voor, dat ze geen commentaar gaven.

Toen ze eindelijk klaar waren met de warming up, mochten ze even wat gaan drinken. ‘Oh meiden, even tussendoor. Ik geef overmorgen avond een feest!’ Meteen klonk er luid gejoel en alle meisjes verzamelden zich rond Lilian, die het feest gaf. Alleen Kyra stond er wat verloren bij. Zij gaf absoluut niet om dat soort feesten. ‘Kom je ook Kyra?’ Vroeg Lilian spottend. Ze wist heus wel dat Kyra toch niet kwam. Rustig nam Kyra een slok van haar water. ‘Nee. Ik heb geen behoefte aan een feest, dat slecht is voor mijn gezondheid..’ De meeste meisjes begonnen honend te lachen. ‘Wat ben je toch braaf, Kyra!’ Kyra rechtte haar rug en kreeg een harde uitdrukking in haar ogen. ‘En ik heb al helemaal geen behoefte aan het gezelschap van jullie, stelletje geiten.’ Meteen ontstond er een hoop lawaai, maar Kyra stond op en liep rustig weer de danszaal binnen.
Het was waar, ze had echt geen behoefte aan zo’n feest. Ze wilde hard voor een carrière als ballerina werken. Dus ging ze eigenlijk nooit uit. Alleen naar balletvoorstellingen. En ach, zelfs al zou ze de behoefte hebben, haar moeder zou haar nooit laten gaan. Ze hoorde in gedachten al de kattige stem van haar moeder. ‘Naar een féést? Ben je vergeten wat je bent en wat de bedoeling is dat je gaat worden? Je bent een niets, maar jij wórdt een prima ballerina, daar zal ik wel voor zorgen. Geen feest voor jou.’
Haar vader was het niet met de strenge opvoeding eens, maar ach. Wat kon hij nu toch tegen zijn bazige vrouw beginnen? Bovendien hield zijn dochter van dansen en gaf ze niet om uitgaan. En wat had het voor zin om herrie te schoppen?

Zo kwam het dat de zeventienjarige Kyra nog nooit was uitgeweest, nog nooit een vriendje had gehad en ook geen echte vriendinnen had. Haar leven bestond uit trainen en dansen.

Fiore
12 April 2006, 20:29
En nog een klein stukje van het tweede hoofdstuk. Maar ik ga nu slapen!
x Fiore.

2
Zaterdag. Een ‘vrije’ dag. Wat voor Kyra betekende dat ze uitsliep tot tien uur, zich daarna op het gemak klaarmaakte en vervolgens met een boek naar het parkje ging, om daar in alle rust te lezen. Soms nam ze alleen haar mp3 speler mee en luisterde ze uren naar haar muziek.
Ook vandaag zat ze weer op dat bankje. Veel kinderen waren aan het spelen in het park. Het was heerlijk weer, de zon scheen stralend op haar gezicht. Kyra glimlachte genietend en sloot haar ogen, terwijl ze naar de rustige muziek luisterde. Ze begon zachtjes mee te neuriën en voelde zich zomaar gelukkig. Opeens verdween de zon. Kyra opende haar ogen en zag dat er dikke, grijze wolken in de plaats waren gekomen van de zon. ‘Nee hè,’ mompelde ze. ‘Als ik me nét een keertje blij voel, komt er wel weer een wolk, om mijn eenvoudige geluk te overschaduwen.’ Tot overmaat van ramp begon het nog te regenen ook. Dikke druppels vielen vanuit de hemel neer op haar zachte krullen. Chagrijnig trok Kyra haar knieën op, maar ze bleef zitten waar ze zat. Het begon steeds harder te regenen en al snel was het parkje uitgestorven. Het begon te waaien en Kyra kreeg het koud. Ze had geen jas aangetrokken en zat dus in een dun, lichtroze shirtje kou te vatten.
Er kwam iemand naast haar zitten en er werd een grote paraplu boven haar hoofd gehouden. ‘Ben je gek of zo? Om met dit weer hier te gaan zitten!’ Klonk een boze stem. Met een ruk keek Kyra op naar een onbekende jongen, of liever gezegd, een onbekende man. ‘Hou je mond en bemoei je liever met je eigen!’ Snauwde ze, terwijl ze opstond en wilde weglopen. Ze struikelde over zijn voeten en viel. Boos kwam ze weer overeind en zag hem lachen, wat haar nog bozer maakte.
Met alle waardigheid die ze nog over had, liep ze weg. De jongen liep achter haar aan en kwaad draaide Kyra zich om. ‘Ik zei dat je me met rust moet laten!’ De jongen keek haar spottend aan. ‘Dat was ik ook wel van plan ja, ik help alleen vriendelijke meisjes. Maar ik woon daar, zie je.’ Hij wees naar het huis daar tegenover. Kyra slikte, terwijl de regen door ging. Ze voelde zich boos en gekwetst. Ze knipperde een paar keer om haar tranen tegen te houden en draaide zich toen weer om. Snel liep ze weg. ‘Ik help alleen vriendelijke meisjes..’ Zijn stem bleef echoën in haar hoofd.

Lizane
13 April 2006, 16:03
aaah heel leuk:D
yeah eerste fan :D :cool:

Fiore
13 April 2006, 16:17
Aah wat lief :) Hier de rest van hoofdstuk 2.

Zodra ze thuis was, ging ze snel naar boven en badderen. Ze had geen zin in het gezeur van haar moeder.. Vanavond was het feest van Lilian, bedacht Kyra. En opeens kreeg ze heel veel zin om te gaan. Om ook eens als een standaard zeventienjarig meisje lol te maken en uit te gaan!
Zou ik..? Kyra aarzelde, terwijl ze zich opgewonden voelde, bij het idee alleen al. Naar een feest! Zou ze het wagen bij haar moeder?

’Mama.. Lilian geeft vanavond een klein feestje voor de meiden van onze balletgroep. Mag ik ook?’ In spanning wachtte Kyra af. Haar moeders houding verstarde en ze keek Kyra koud aan. ‘Een klein feestje? Denk je dat ik dat geloof? Hoe vaak moet ik je nog vertellen dat jij níet uit gaat? Weet jij wel hoe slecht dat is voor..’ ‘Mama! Eén keertje maar!’ Onderbrak Kyra haar moeder. Ze hoorde hoe smekend haar stem klonk en ze haatte het. Haar moeder keek haar koud aan en draaide zich toen om. Kyra liep met gebogen hoofd weg. Ze keek even op naar haar vader en zag hem verdrietig naar haar kijken. Kyra glimlachte, alsof ze hem gerust wou stellen dat het niet erg was. Maar het was wel erg, dacht Kyra terwijl ze naar haar kamer ging. Opeens hief ze haar hoofd omhoog. Ze gíng gewoon. Ze zou ’s avonds stiekem weg gaan. Om elf uur. Dan lagen haar ouders toch al op bed! Ze was zeventien, geen drie.
Ze voelde zich nu al zenuwachtig. Ze pakte haar mobieltje en belde Rosanne. ‘Hey Rosanne.. Ik eh, ga vanavond wel..’ Het was even stil aan de andere kant. Toen: ‘Echt waar? Wat gaaf! Kom je me om half elf ophalen dan?’ ‘Eh, kan het ook om elf uur?’ Vroeg Kyra aarzelend. Ze hoorde Rosanne grinniken. ‘Stylish te laat hè? Oké, tot dan!’ ‘Doeg.’ Kyra hing op en er kwam een glimlach op haar mond.
Ze ging vanavond uit!

Ik ga weer verder schrijven. x

COCO!
13 April 2006, 16:35
Leuk leuk leuk! Ik ga het volgen!

Fiore
13 April 2006, 16:39
Moet nu eten! x
3
Het was haar gelukt! Ze was het huis uitgekomen en nu stond ze in de hal. ‘Kyra?!’ Lilian was verbaasd. ‘Gezellig dat je er bent..’ Het klonk niet echt hartelijk. Ze bekeek Kyra van top tot teen en Kyra begon zich ongemakkelijk te voelen. Zag ze er goed uit, of juist niet? Of té? Ze bekeek Lilian. Een ontzettend kort rokje en een hoerig shirtje. Nee, dan zag Kyra er toch liever uit zoals ze er nu uit zag. Een schattig, elegant crème jurkje. ‘Nou, veel plezier allebei hè.’ En weg was Lilian. Aarzelend keek Kyra naar Rosanne. Ging dat altijd zo? Niet echt een gastvrije houding. Rosanne keek echter alsof het de gewoonste zaak van de wereld was en glimlachte hartelijk naar Kyra. ‘Kom we gaan naar binnen. En Kyra, je ziet er echt ontzettend lief uit, maar kijk niet zo verbaasd, alsof je nog nooit een feest heb meegemaakt.’ Kyra glimlachte ook en liep achter Rosanne aan naar binnen.

Wat een herrie! Dacht Kyra meteen toen ze er binnen kwam. Vol afschuw keek ze rond. De muziek stond hard aan en er werd seksistisch gedanst. Rosanne trok haar mee de ‘dansvloer’ op en begon langzaam op de muziek te bewegen. ‘Doe nou mee Kyra!’ Gilde ze. Kyra begon aarzelend ook mee te bewegen met de muziek. Er kwam een lange, knappe jongen dicht bij Rosanne dansen. Rosanne ging er meteen op in.
Kyra voelde een hand op haar schouder en keek verschrikt achterom. De jongen van die middag! ‘Je danst veel te.. elegant,’ zei hij. Mocht Kyra zich al niet op haar gemak voelen, nu al helemaal niet meer. Zijn blauwgrijze ogen keken haar spottend aan. Met een ruk draaide Kyra zich om en liep weg. Dit was echt niks. Ze paste hier niet en ze kon het niet. Voor het eerst in haar leven had Kyra gehoord dat ze niet kon dansen en het was nog waar ook. Ze pakte haar jas en liep naar buiten. Weg hier! Dacht ze.

COCO!
13 April 2006, 16:40
Eet smakelijk! Ik hoop dat je na het eten nog een stukje post (a)

shoppaholic
13 April 2006, 16:54
love it! Maar al je verhalen zijn goed. Ga je nog een keer verder met je andere verhaal. (het volgende school jaar ofzo..?!)

Peace_elsemieke
13 April 2006, 17:05
Heel leuk! :)

Puma
13 April 2006, 17:22
Leuk verhaal! :D

Fiore
13 April 2006, 17:22
love it! Maar al je verhalen zijn goed. Ga je nog een keer verder met je andere verhaal. (het volgende school jaar ofzo..?!)

Haha, welke bedoel je eigenlijk :o?
Enne Droomz: Dankje voor het verbeteren:D Ik dacht zelf juist altijd dat je na '...,' een kleine letter moest en na . ? ! een hoofdletter.. Maar blijkbaar dus niet, haha!
Ik denk dat er straks nog wel een stukje komt! x Fiore

Fiore
13 April 2006, 18:06
Hier de rest van hoofdstuk 3.. Ik ga nu afdrogen, haha. Enne, nee, ik zit zelf niet op ballet. (Streetdance is niet bepaald ballet-achtig!)
x Fiore

‘Waar ga je heen?’ Weer de jongen. Kyra zuchtte en probeerde arrogant te zeggen: ‘Naar huis.’ Wat niet echt lukte. ‘Komt dat door mij?’ Hij hield ook niet op hè, dacht Kyra geïrriteerd. Ze zweeg en begon weg te lopen. ‘Laat me met rust!’ gilde ze, toen hij haar beetpakte. Hij keek haar lang en ernstig aan. ‘Ik weet niet waarom, maar je schijnt boos op mij te zijn. Sorry okey?’ ‘Niet okey.’ Waarom doe ik zo kattig? Vroeg Kyra zich verward af. Hij haalde zijn schouders op. ‘Okey arrogante dame, dan niet. Ik heet trouwens Aaron.’ Hij liet Kyra los en meteen liep ze weg. Hij bleef naast haar lopen en ze keek hem geïrriteerd aan. Aaron negeerde het, maar zei alleen: ‘Het is twaalf uur, ik kan je moeilijk alleen laten lopen.’ Hij zweeg even. ‘Hoe graag ik het ook zou willen,’ vervolgde hij.
Een eenzame traan rolde over Kyra’s wang en ze boog haar hoofd. Zwijgend liep ze verder, met hem naast haar. Ze voelde dat hij haar af en toe zuchtend bekeek, maar ze weigerde op te kijken of te praten.
Toen ze in haar straat kwam zei ze zachtjes: ‘Hier woon ik. Dank je voor het meelopen. Dag.’ Ze stonden onder een lantaarnpaal en hij zag haar betraande gezicht. Zij zag zijn gezicht betrekken en hij opende zijn mond. Voor hij nog iets kon zeggen, draaide Kyra zich om en rende weg.

Zo zachtjes mogelijk probeerde ze binnen te komen. Maar zodra ze in de smalle gang inkwam, werd het licht aangeknipt. Kyra knipperde tegen de plotseling zo felle lampen. Ze hoorde de kattige stem van haar moeder.‘Jij hebt wat uit te leggen, denk ik zo.’

Strawberry__
13 April 2006, 18:10
Leukk :D 10*

Peace_elsemieke
13 April 2006, 19:13
Leuk hoor :p Ga t volgen!

Les Cerises
13 April 2006, 19:21
Ik ook! Ik ook! Ik ook! Ik ook! echt leuk! :D

Alleen laat je ook wat goeds gebeuren?? niet alleen maar triestigheid..?

Les Cerises
13 April 2006, 19:21
triestigheid is geen goed woord volgens mij? maar hoe zeg je het anders :confused:

Les Cerises
13 April 2006, 19:23
Ik hoop dat er snel meer komt? :p

La Nienke
13 April 2006, 19:34
Superleuk :D Meeeeeerrr

shoppaholic
13 April 2006, 21:20
Haha ja sorry was beetje onduidelijk.
Maar dat verhaal dat je een tijdje geleden schreef, ben de naam vergeten. maar het was niet zo lang, maar je zou er misschien nog een vervolg opmaken..?

Peace_elsemieke
14 April 2006, 08:30
UpUp! :)

Fiore
14 April 2006, 09:22
Ik ook! Ik ook! Ik ook! Ik ook! echt leuk! :D

Alleen laat je ook wat goeds gebeuren?? niet alleen maar triestigheid..?

Tuurlijk! Ik hou niet van allemaal triestigheid :p
Enne Shoppa: Bedoel je nou die van Tirza of net :p?
Ohja, en ik denk dat er vandaag nog wel stukjes komen, maar 's avonds ga ik 'Paaswake' en da's t/m zondag middag.. Dus dan ben ik het hele weekend weg en komen er dan dus geen stukjes!
x Fiore

shoppaholic
14 April 2006, 10:57
Tuurlijk! Ik hou niet van allemaal triestigheid :p
Enne Shoppa: Bedoel je nou die van Tirza of net :p?
Ohja, en ik denk dat er vandaag nog wel stukjes komen, maar 's avonds ga ik 'Paaswake' en da's t/m zondag middag.. Dus dan ben ik het hele weekend weg en komen er dan dus geen stukjes!
x Fiore

Ja die bedoel ik! Gaat je daar nog mee verder :D ?
(hint,hint)

Fiore
14 April 2006, 11:10
Ja die bedoel ik! Gaat je daar nog mee verder :D ?
(hint,hint)

Hmm, wie weet.. ooit, haha! Maar eerst dit verhaal. Bij die van Tirza was mijn inspiratie op, maar die komt misschien nog wel een keer terug. Haha!
Stukje van hoofdstuk 4
x Fiore

‘Lia, laat haar met rust. Het is niet goed dat ze stiekem weg is gegaan, maar kom op!’ viel Kyra’s vader uit. ‘Onze dochter is zeventien, wat deed jij op die leeftijd?’ Kyra keek verbaasd en dankbaar naar haar vader. Hij nam het zomaar voor haar op! Kyra’s moeder keek wat minder dankbaar. ‘Ik ging in elk geval niet uit. Ik werkte hard voor mijn school,’ zei ze fel. ‘Je mocht niet uit van je ouders en vond het verschrikkelijk. Waarom doe je Kyra dan hetzelfde aan?’
Kyra keek verschrikt naar haar ouders. Boos stonden ze tegenover elkaar. ‘Laat maar, het spijt me, ik had niet weg moeten gaan,’ zei ze hulpeloos. ‘Het was trouwens toch niets.’ Ze liep de trap op, naar boven.
Even later kwam haar vader naar boven. ‘Kyra..’ begon hij. Opeens sloeg Kyra snikkend haar armen om haar heen. ‘Kyra, meisje toch,’ zei haar vader moeilijk. ‘Als dit niet is wat je wilt, dansen.. Het hóeft allemaal niet! Ik wil dat je gelukkig bent en je moeder ook, echt.’
Kyra schudde haar hoofd en keek hem met een betraand gezicht aan. ‘Dansen is mijn leven! Maar.. niet op de manier die mama denkt.. Ik wil geen.. geen prima ballerina of iets zijn. Ach, ik weet het niet!’ Ze viel opeens hartstochtelijk uit: ‘Ik wil ook een gewoon leven. Ik wil vriendinnen en lol maken! Niet altijd maar strenge trainingen. Met mevrouw Dame die me de hele tijd vertelt wat ik fout doe en thuis mama die op me kat dat ik het niet kan. Ik wil dansen omdat ik het leuk vind, het interesseert me niet als ik mijn been soms te laag optil, of als mijn pirouette niet perfect is. Ik wil léven!’
Toen zag ze haar moeder in de deuropening staan. Zodra ze Kyra’s blik ontmoette draaide ze zich om. ‘Je bent zo ondankbaar, weet je hoeveel wij al die jaren voor je over hebben gehad!’ Ze liep weg.
Kyra bleef ongelukkig achter. Haar vader stond op en gaf haar een kus op haar voorhoofd. ‘Het komt wel goed lieverd, ik zal met je moeder praten. Misschien is het goed om even rust te nemen. Voor ons allemaal.’ Hij verliet haar kamer. Kyra pakte haar mobiel en stuurde Rosanne een smsje.

Hey Roos,
sorry, ik vond het
niks, ik paste er
niet echt tussen.
ik zie je dinsdag
X Kyra.

Met haar kleren nog aan, viel Kyra in een onrustige slaap.

Fiore
14 April 2006, 11:56
En dit was het voor vandaag :D Tot zondag! & Fijn pasen allemaal. x Fiore

Naast de groepslessen die Kyra twee keer per week had, had ze ook nog privé lessen. Er was niks veranderd sinds die zaterdag. Kyra trainde nog steeds erg hard, maar voelde zich verre van gelukkig. Ze wist wel, dat ze in elk geval naar haar vader kon als ze iets anders wilde. Maar dat was het probleem, dacht Kyra. Ik zou niet wéten wat ik voorlopig zou willen. Misschien een vakantie of zo.
Het was avond en Kyra zat in de achtertuin, waar het nog heerlijk weer was. De deurbel ging en Kyra liep snel naar binnen. ‘Rosanne!’ zei ze verbaasd toen ze opendeed. ‘Wat doe jij hier?’
’Kijken hoe het met jou ging. Ik voelde me nogal schuldig over zaterdag.’
Kyra glimlachte. ‘Dat hoeft toch niet joh, ik ben gewoon niet zo’n feestbeest.’
Rosanne keek haar opgelucht aan. ‘Dat kan ik me niet voorstellen, ik vind feesten echt te gek!’
Kyra schoot in de lach. ‘Ik zat net in de achtertuin, blijf je nog even?’
Rosanne knikte enthousiast en Kyra voelde zich blij worden. Wat was het eigenlijk gezellig, als er zomaar spontaan een vriendin langskwam! ‘Weet je, eerlijk gezegd weet ik niet echt wat ik wil, met het dansen en zo. Het is het enige wat ik kan, maar ik zie het als prima ballerina of iets niet zitten,’ bekende Kyra. Rosanne keek haar peinzend aan. ‘Ik snap je wel hoor, ik dans gewoon voor mijn lol, maar jij bent – sorry hoor – altijd zo serieus..’ Kyra bloosde, maar moest toegeven dat het zo was. ‘Het probleem is mijn moeder. Ik zou dolgraag wat anders willen, maar mijn moeder eh.. niet.’ Rosanne zuchtte en zei komisch: ‘Moeders!’ Meteen schoten ze in de lach.

Het was zo gezellig dat de tijd voorbij vloog. Om tien uur stond Rosanne verschrikt op. ‘Ik moest al een half uur geleden thuis zijn!’ Snel namen ze afscheid. ‘Heb je zin om morgenavond op mijn verjaardag te komen?’ Vroeg ze. Kyra knikte. ‘Leuk!’

5
‘Gefeliciteerd met je verjaardag!’ Spontaan gaf Kyra haar nieuwe vriendin drie zoenen op haar wang. ‘Ik hoop dat je het cadeautje leuk vind.’ Rosanne pakte het uit. ‘Waauw..’ zuchtte ze. ‘Dit is echt héél mooi! Zoiets wou ik al super lang.’ In haar hand hield ze een gouden kettinkje met balletschoentjes eraan. ‘Wat wou je al super lang?’ klonk een donkere stem. Rosanne draaide zich blij om. ‘Moet je kijken Aaron, van Kyra gekregen, vind je het niet mooi?’ Aaron lachte. ‘Nou zusje, mooi hoor.’ Hij keek Kyra geamuseerd aan, die eruit zag alsof ze zo hard mogelijk weg wou rennen. ‘Ben jij ook al zo gek op dansen?’ vroeg hij haar. Rosanne merkte niets aan Kyra en antwoordde: ‘Kyra danst het beste van ons allemaal. Echt iedereen is jaloers op haar!’ Kyra gaf Rosanne een stomp tegen haar arm. ‘Doe normaal, zo goed ben ik niet en jij danst ook heel mooi.’ Rosanne grinnikte en sleurde Kyra toen mee naar binnen. ‘En dit zijn mijn lieve ouders. Dat daar is Micha, mijn andere broer. Aaron heb je net al ontmoet natuurlijk. Naast Micha zit Kiki, mijn nichtje die dit jaar naar Brazilië gaat, met een speciaal project. Net als Laura.’ Het duizelde Kyra, maar ze schudde braaf alle handen en nam plaats naast Kiki, een knap meisje met blond haar en blauwe ogen.
‘Vertel eens over dat project?’ vroeg Kyra nieuwsgierig. Opgetogen begon Kiki een heel verhaal te ratelen. ‘We gaan in Brazilië naar het armste gedeelte om die mensen daar te helpen. We helpen bijvoorbeeld met de huizen repareren en we willen de kinderen daar een leuke tijd geven.’
Laura vervolgde: ‘We hebben er wel veel geld voor nodig, maar dat betalen we voor een deel zelf en de rest sparen we door middel van acties. We gaan deze zomer twee maanden erheen. Lang, maar het gaat vast en zeker gaaf worden! Ik heb er zo’n zin in!’
‘Dat horen we ja,’ plaagde Aarons stem. Laura werd rood, zag Kyra en Aaron knipoogde naar Laura, waardoor ze nóg roder werd. Meteen had ze het door, die Laura had beslist een oogje op Aaron en andersom waarschijnlijk ook.
Kyra voelde zich boos worden. Laura was vast een ‘vriendelijk meisje’, bedacht ze kwaad.
Rosanne stootte haar opeens aan. ‘Hee Kyra, is dat hele Brazilië gedoe niet iets voor jou? Je wou toch een poosje iets anders doen?’
‘Nou ehh..’ stamelde Kyra, maar Kiki onderbrak haar.
‘Echt? Moet je doen joh, er kunnen nog twee mensen bij! Weet je wat, ik kom morgen wel langs met allemaal informatie, dan kan je dat rustig doorbladeren en erover nadenken.’
Kyra schoot in de lach. ‘Hee, ten eerste weet ik niet eens of ik kan, ten tweede weet ik niet of ik mag en ten derde ben ik er morgen niet, ik moet dansen.’
Kiki keek haar verbaasd aan. ‘Doe je daar de hele dag over dan? Dat dansen bedoel ik.’
‘Ja.’ Zei Kyra kort.
‘Oh.. okey,’ Kiki voelde aan dat het een fout onderwerp was. ‘Kan je woensdag? Dan komen we ook met de hele groep bij elkaar, dat is wel handig!’
Kyra knikte aarzelend. ‘Is goed, maar ik weet niet of ik het wel doe hoor!’ zei ze er meteen achter aan.
Kiki keek haar echter eigenwijs aan. ‘Je doet het, ik weet het zeker.’
Kyra schoot in de lach.

‘Kyra?’ Kyra stond net op het punt om weg te gaan. ‘Wat?’ Verveeld draaide ze zich om naar Aaron. ‘Je moet eens vaker lachen, dan ben je veel liever om te zien!’
Kyra keek hem met grote ogen aan. Ze wist niet of ze nu weer boos moest doen, of moest gaan lachen. Ze koos voor het eerste. ‘Ja maar ja, ik ben niet lief hè, dat weet je toch.’ Ze wou weglopen, maar Aaron greep haar arm. ‘Kyra, stel je nou eens niet zo aan. Als je meegaat naar Brazilië, is het echt niet leuk als je daar de hele tijd gaat lopen chagrijnen!’ ‘Ga jij ook mee dan?’ vroeg Kyra verbaasd. Aaron knikte kort. Kyra zuchtte en rolde met haar ogen, maar Aaron leek niet onder de indruk. ‘Ik loop wel weer even mee, ik moet nog even met je praten,’ zei hij.
Even later liepen ze ‘gezellig’ over straat. ‘Waarom huilde je gisteren?’ vroeg hij zachtjes. Kyra aarzelde en zei toen kort: ‘Het spijt me dat ik me liet gaan, vergeet het maar, het is niks.’ Ze zag aan zijn gezicht dat hij het niet geloofde. ‘Echt. Zullen we alles gewoon maar vergeten en vrienden worden?’ Kyra zei het meer, omdat ze van hem af wilde, dan omdat ze echt zo graag vrienden met Aaron wilde zijn. Aaron keek haar zo onderzoekend aan, dat Kyra snel haar hoofd wegdraaide.
‘Ik wil geen mensen die hypocriet zijn als mijn vrienden,’ zei hij en stopte. ‘Hier woon je hè? Dag Kyra, tot woensdag.’
Woedend staarde Kyra hem na en liep toen naar binnen.

Fiore
14 April 2006, 12:40
Toch maar even een UPje x

ice_honey
14 April 2006, 13:52
leuk verhaal Fiore :D

Paloedie
14 April 2006, 13:54
Mooi verhaal !

Goed geschreven. Keep the good work alive!

Puma
14 April 2006, 14:14
Wat is er met Kyra? Aaron is zo lief! :D

Paloedie
15 April 2006, 10:32
Wat is er met Kyra? Aaron is zo lief! :D

Alleen de naam A(a)ron is al goed!:P

shoppaholic
15 April 2006, 10:41
leuk:)!! snel meer!

Peace_elsemieke
15 April 2006, 11:32
Oew! leuk :D :D

COCO!
15 April 2006, 19:11
upppppppppppppppppppppp!

COCO!
15 April 2006, 19:37
Komt er gauw meer?

:D
Ik hoop van wel :)

Wolk
15 April 2006, 21:25
Goed verhaal! Orgineel onderwerp ook!
Ik ben je fan! :D

fréézerr
18 April 2006, 08:12
i Want More! I.. We Want More! We Want More!!

Peace_elsemieke
18 April 2006, 09:00
Meeer! :rolleyes:
en up,

MoeTsieJ
18 April 2006, 11:35
ohh vet leuk verhaal!!
ik las hem nu pas :o
maar ik ben wel een fan!!
echt heel leuk!!

Paloedie
18 April 2006, 11:42
MEheeeeeeeeer! zucht. schrijven jij!

Fiore
18 April 2006, 20:06
Vooruit dan maar weer, haha!

6
‘Hoger dat been! Hóóóger, Kyra ben je doof of zo?’ snauwde de stem van mevrouw Dame. Er werd gegrinnikt en Kyra werd rood. Ze probeerde haar been zo hoog mogelijk te strekken. Mevrouw Dame zuchtte geïrriteerd en tikte ongeduldig met haar stokje op de barre, om de maat aan te geven.
Al die strakke, precieze bewegingen, ik voel me als een gevangen vogel! Was ik maar vrij, dacht Kyra. Ze hoopte dat ze straks nog even mochten vrij dansen. Af en toe mocht dat, dan zette mevrouw Dame een muziekje op en mochten ze even voor zichzelf dansen.
En ja, na een half uur zei mevrouw Dame: ‘Jullie mogen een kwartiertje vrij dansen. Of je mag weg.’
Een paar meisjes liepen meteen weg. ‘Blijf je niet te lang dansen Kyra, je moet strakjes naar Kiki hè,’ grijnsde Rosanne, die wist dat Kyra gek was op het vrij dansen. Kyra glimlachte. ‘Blijf jij ook nog?’ vroeg ze aan Rosanne. Die schudde haar hoofd van nee. ‘Nee, deze keer niet.’
Kyra bleef alleen achter met Lilian en Karin. Lekker rustig, alle ruimte, dacht Kyra tevreden.
Toen mevrouw Dame de muziek startte, bleef Kyra eerst roerloos staan, om naar de muziek te luisteren. Ze sloot haar ogen en opeens wist ze, waar het over ging.
Ze danste met passie, opeens was zij de jonge vrouw, vol levensvuur, dat gedoofd werd door haar vijand. Uiteindelijk, zakte ze neer op de koude grond.
De muziek stierf weg en opeens hoorde Kyra geklap. Ze keek verbaasd op. Voor haar, stonden mevrouw Dame en Aaron.
’Ik dacht, ik zal je even ophalen want je weet vast niet waar Kiki woont,’ legde hij uit toen hij haar verbaasde blik zag.
Mevrouw Dame liep enthousiast naar Kyra toe. ‘Meisje, wat mooi, wat ontroerend! Jij hebt écht talent!’ Kyra keek haar blozend aan. ‘Ik wist wel dat je goed was, heel goed, maar zó goed!’ vervolgde mevrouw Dame enthousiast.

‘Je ogen glanzen,’ zei Aaron toen ze op straat liepen. Onverwachts grinnikte Kyra. ‘Ik heb nooit een compliment van haar gekregen! En nu! Zo hee..’
Aaron keek haar boos aan. ‘Ik vond je een beetje té goed,’ zei hij nors.
‘Oh.. eh.. dankje. Denk ik,’ zei Kyra aarzelend. Waar sloeg dát nou weer op, bedacht ze, terwijl ze alweer boos werd.
‘Ja hoor eens Kyra, het is nogal leuk, te zien dat je het leven zat bent, het was net of het echt was,’ zei Aaron boos.
Kyra knipperde verbaasd met haar ogen en begon toen hard te lachen. ‘Waar maak je je druk om, het is een dáns, doe niet zo dwaas!’
Aaron pakte haar bij haar schouders. ‘Kyra, misschien doe ik dwaas, maar was het echt alleen maar een dans?’
Ze sloeg haar ogen neer en kon geen antwoord geven. ‘Nee, niet dat ik.. dood wil.. denk ik. Alleen..’
Opeens hoorde ze zijn woorden in haar hoofd echoën. Ik wil geen mensen die hypocriet zijn als mijn vrienden.
‘Alleen wat?’ vroeg hij zachtjes.
‘Het gaat je niet aan!’ Kyra keek hem fel aan. ‘Waarom zou ik het je vertellen, en dan nog, je gelooft me toch niet, een hypocriet.’
Ze zag dat haar woorden hem pijn deden, maar hadden zijn woorden dat haar ook niet gedaan?!
‘Kyra? Alsjeblieft, het spijt me..’ Zijn stem klonk smekend.
Kyra haalde moedeloos haar schouders op. ‘Waar woont Kiki nou?’ vroeg ze kortaf.
Ze liepen zwijgend verder. Alweer.

Fiore
18 April 2006, 20:24
En ja, ik UP mijn eigen verhaal.

Slow_hands
18 April 2006, 21:47
Net even het begin gelezen, leuk, bij de ontmoeting moest ik aan unfaithful denken (die had ik vandaag gezien)

Fiore
19 April 2006, 05:35
Net even het begin gelezen, leuk, bij de ontmoeting moest ik aan unfaithful denken (die had ik vandaag gezien)

Is dat n film? Waar gaat dat over?

Fiore
19 April 2006, 14:00
UP idd, ik heb vandaag teveel huiswerk.. Misschien vanavond, maar ik beloof niks.
x

shoppaholic
19 April 2006, 17:06
leuk weer!:)

Fiore
19 April 2006, 20:35
‘Dus Kyr lijkt het je wat?’ Stralend keek Kiki me aan. Ik glimlachte verlegen. ‘Het lijkt me echt héél gaaf! Maar.. ik moet het thuis wel vragen en zo.’
‘Dat komt wel goed,’ zei Amber, een heel aardig meisje. En ook niet zo overdreven, zoals Laura wel is. De groep bestond uit Kiki, Amber, Laura, Aaron, Jesse, Tijmen en misschien ik dus. Stel je voor, Brazilië!

‘Vraag je het straks meteen?’ onderbrak Kiki me. Ik knikte braaf. Ik hoopte, dat mijn vader me zou helpen. Van mijn moeder zou ik beslist niet mogen. Het zou ‘verspilling zijn van die maanden’, ik zou dan immers niet kunnen balletten.
‘Zullen we gaan Kyra? Ik moet straks nog werken. Dag allemaal, en tot morgen Laura,’ zei Aaron. Laura lachte zwoel. ‘Tot morgen Aaron,’ zong ze. ‘Morgen?’ vroeg de rest verbaasd. ‘We gaan uit eten en een filmpje kijken,’ antwoordde Laura trots en meteen begonnen Jesse en Tijmen te joelen.
Aaron lachte en toen gingen we.
‘Jij bent wel een rustig type hè?’ vroeg Aaron spottend toen we weer zwijgend liepen. Ik haalde verveeld mijn schouders op. ‘Jij zegt het.’
‘Niet dan?’ Aaron keek me verwonderd aan.
‘Het hangt van de persoon af, denk ik,’ antwoordde ik liefjes.
‘Je kan het ook niet laten hè, om mij dwars te zitten.’
‘Nee, net zoals jíj het niet kan laten mij elke keer weer onderuit te halen. Doei Aaron, veel plezier morgen met dat vriendelijke meisje.’ Ik wou naar binnen lopen, maar Aaron hield me tegen.
‘Ben je jaloers op Laura?’ Hij begon te grijnzen.
‘Nee.’ Ik mepte zijn arm weg.
‘Wel!’
‘Kwal, niet waar,’ hield ik vol.
‘Kyra, je bent echt een leuke meid en we gaan nog met elkaar naar Brazilië ook, dus ophouden met de ruzies?’
Ik knikte verbaasd en toen liep hij weg. Wie snapt er nou iets van mannen?

Fiore
19 April 2006, 20:46
Stukje van hoofdstuk 7
x

7
Voor de zoveelste keer controleerde ik mijn koffer en twee tassen. De laatste twee maanden waren erg snel gegaan en morgen was het zover. Ik had het er doorgekregen, ik ging naar Brazilië! Aarzelend hield ik mijn spitzen in mijn hand. Zou ik ze meenemen? Waarschijnlijk had ik daar toch geen tijd om te dansen. Ik pakte ze toch maar in.
‘Ben je klaar?’ Mijn moeder kwam binnen. Ze keek afkeurend naar mijn tassen, maar hield wijselijk haar mond. De afgelopen maanden had ze heel wat afgemopperd, maar zag nu eindelijk in, dat ik niet op andere gedachten te brengen was. Ik ging naar Brazilië!
‘Jep,’ ik knikte enthousiast. Ik begon mijn tassen naar beneden te sjouwen, naar de hal.
De telefoon ging. ‘Nog twaalf uurtjes!’ Gilde Kiki in mijn oor. ‘Wat is er dan?’ vroeg ik zogenaamd verbaasd. Er viel opeens een stilte aan de andere kant. Toen begon ik te lachen en Kiki lachte opgelucht mee. ‘Ik dacht al,’ grinnikte ze. ‘We komen je om zeven uur ophalen met het busje en dan naar het vliegveld en dán..Brazilië!’
We hingen op en ik besloot naar bed te gaan. Morgen zou vast een vermoeiende – maar geweldige – dag worden.
Waarschijnlijk kon ik toch niet slapen, maar het ging om het idee. ‘Trusten pap, trusten mam.’ Ik gaf mijn beide ouders een kus op hun wang. Mijn vader knipoogde. ‘Droom zacht meid.’ Mijn moeder bromde iets terug, wat op ‘slaap lekker’ leek. Ze was zo beledigd, bedacht ik terwijl ik de trap opliep. Soms voelde ik me bijna schuldig, dat ik zo’n slechte dochter was die zo ondankbaar was. Gelukkig had mijn vader dat ook door en bleef hij maar zeggen hoe trots hij op me was, dat ik dit ging doen. Ik zuchtte en dacht aan de keer dat ik bij Kiki was geweest. Zij en haar moeder konden zó goed met elkaar over weg! Ik zou er zo jaloers op kunnen worden. En ik had mijn vader wel, maar daar had ik pas een beetje een band mee gekregen na het hele feest-bij-Lilian gebeuren.
Ik bedacht, dat ik niet moest zeuren. De kinderen in Brazilië hadden het vaak heel wat slechter getroffen!
Wie was ik, om mijzelf zielig te vinden?

Fiore
20 April 2006, 06:39
UPje... :)

Peace_elsemieke
20 April 2006, 15:23
Heel tof! ik vind het steeds leuker, vooral nu ze naar brazilie gaat! :p

COCO!
20 April 2006, 17:06
We need more!

Fiore
21 April 2006, 06:39
Dankjulliewel :)! Een een upje, vandaag meer hoor! Gisteren geen tijd gehad..

-Butterfly-
21 April 2006, 15:15
Uppjee!
Ben benieuwd of het nog wat word tussen Kyra en Aaron ;)

Fiore
21 April 2006, 15:16
Zo, even een paar sterren geven :)

Aahh dankjewel!! Vnaaf meer!

-Butterfly-
21 April 2006, 15:48
Zo, even een paar sterren geven :)
Sorry voor de stomme vraag, maar hoe kan je een topic sterren geven?

chocolattt_
21 April 2006, 16:18
Oee, heb net heel je verhaal gelezen.
vind het echt super!:D je hebt er een fan bij hoor:)

snel een nieuw stukje?:coolpeace:

chocolattt_
21 April 2006, 16:19
Oee, heb net heel je verhaal gelezen.
vind het echt super!:D je hebt er een fan bij hoor:)

snel een nieuw stukje? :cool:

chocolattt_
21 April 2006, 16:25
oeps, 2 keer :rolleyes:

nouja, Uuuup^:D

-Butterfly-
21 April 2006, 18:42
Nog een Upje dan maar... ;)

SóLara
21 April 2006, 18:47
leuk verhaal :D

Fiore
21 April 2006, 18:51
Ik zie nu pas dat ik een GRUWELIJKE fout maak.. eerst schreef ik zeg maar gewoon van: Kyra zei blabla
en het laatste stuk schrijf ik in de ik-vorm
CRISIS
:p
en ik ben nieuw stukje aan het schrijven trouwens.

Fiore
21 April 2006, 19:03
‘Hee, daar zijn we dan, sorry, zijn we laat? We hebben je toch niet lang laten wachten hè? Oh ik zal even helpen met je koffer. Oh nee, wacht mag ik even naar het toilet hier? Ik moet echt heel nodig opeens en..’
’En ze is een beetje zenuwachtig en maakt ons ook helemaal opgefokt,’ vervolgt Jesse lachend, terwijl hij Kyra aankeek.
Kyra giechelde zenuwachtig, terwijl ze haar tassen naar het busje begon te sjouwen. Amber gaf haar een knuffel en pakte meteen ook een tas. ‘Dank je!’ zei Kyra opgelucht. Amber grijnsde. ‘Ben je ook zo zenuwachtig?’
Kyra zuchtte. ‘Joh!’
Ze zag Aaron achter het stuur zitten en zwaaide opeens blij en spontaan. Hij gaf haar een knipoog en vormde ‘Hey!’ met zijn mond.
Kiki kwam naar buiten razen.
’Zitten je spullen erin? Dan kunnen we weg!’ zei Jesse.
Kyra knikte en vloog op haar ouders af. ‘Jullie rijden met de auto erachter aan hè? Tot zo bij het vliegveld!’
Even later zat ze in het busje. Er was niet echt veel ruimte, maar gezellig was het wel.
Nú al, bedacht Kyra. Een gelukkig gevoel doorstroomde haar.

-Butterfly-
21 April 2006, 19:11
Leuk, maar wel kort, jij maakt me dat ik steeds meer wil ;)
Daar sluit ik me bij aan! :cool:

COCO!
21 April 2006, 20:40
Ik wil ook meeeeeeeeer...

La Nienke
21 April 2006, 20:44
Kook! Ik vind het leuk :D Aah

Peace_elsemieke
21 April 2006, 20:54
Ja, het is heeeeel leuk:D

MoeTsieJ
22 April 2006, 13:09
uppp!!!! :) :)

maartje88
22 April 2006, 16:42
heb net alles gelezen en vind het echt heel leuk!
uuuup

-Butterfly-
22 April 2006, 18:16
up
upup
upupup
upupupup
upupupupup
upupupupupup
upupupupupupup
upupupupupupupup
upupupupupupupupup
upupupupupupupupupup
upupup
upupup
upupup
upupup
upupup

Peace_elsemieke
22 April 2006, 18:20
:D Een upje :D

Van mij ook eentje! :)

ice_honey
24 April 2006, 18:10
een upje voor het verhaal met de mooiste titel :D

chocolattt_
24 April 2006, 19:24
up
upup
upupup
upupupup
upupupupup
upupupupupup
upupupupupupup
upupupupupupupup
upupupupupupupupup
upupupupupupupupupup
upupupupupupupupup
upupupupupupupup
upupupupupupup
upupupupupup
upupupupup
upupupup
upupup
upup
up

Wanneer weer een nieuw stukje?
Ik heb er en nieuwe verslaving bij.
:D

En natuurlijk sterretjes voor dit super verhaal. (a)

wauw! haha, leuke nieuwe verslaving ;)

en Uuuup.
echt een leuk verhaal:)

-Butterfly-
25 April 2006, 19:22
Nieuw stukje..? :p

Fiore
25 April 2006, 19:27
Sorry meiden, maar ik heb het nogal druk en moet ff hard aan school werken (aangezien mijn cijfers nogal laag worden) :eek: In de vakantie ga ik iig niet weg dus dan zal ik weer véééél schrijven, beloofd!

-Butterfly-
25 April 2006, 19:39
Jammer...
Maar veel sucess met school igg! ;)

COCO!
25 April 2006, 19:53
Sorry meiden, maar ik heb het nogal druk en moet ff hard aan school werken (aangezien mijn cijfers nogal laag worden) :eek: In de vakantie ga ik iig niet weg dus dan zal ik weer véééél schrijven, beloofd!
jeeeh dan heb ik na de vakantie (want ik ga weg) waarschijnlijk aardig wat te lezen :)

ice_honey
26 April 2006, 13:49
nou dan wachten we wel even.

Peace_elsemieke
26 April 2006, 15:39
nou dan wachten we wel even.

Ja, zal wel moeten dan :(

Gina*
28 April 2006, 21:25
Leuk verhaal! ik up 'm ook maar even :)

shoppaholic
30 April 2006, 19:40
jaaaa! meer! het is super leuk:) Ben echt benieuwd hoe het verder gaat!

ice_honey
04 May 2006, 13:31
Als we nou gewoon een nieuw stukje krijgen!?!
lijkt me een goed idee.

Peace_elsemieke
05 May 2006, 21:19
Meer? :rolleyes:

MoeTsieJ
06 May 2006, 15:46
Nieuww stukje?? :rolleyes:

ice_honey
06 May 2006, 15:54
Als naamgenoot van de hoofdpersoon EIS ik een nieuw stukje ;)

Peace_elsemieke
06 May 2006, 17:43
Fiore, durf je je hier niet meer te vertonen, ofzo?

Misschien geniet ze gewoon van het lekkere weer en de vakantie? :)

Missy 16
06 May 2006, 18:41
in de vakantie zal er toch weer veel worden gepost (A)..

UP!!! je verhaal is geweldig :D

Missy 16
07 May 2006, 09:28
Up........

serena
15 May 2006, 10:18
Wel toevallig ik heet Rosanne en mijn beste vriendin heet Kyra!

Fiore
15 May 2006, 16:41
Achjee.. en toen voelde ik me schuldig dat ik al zooooooo lang niet geschreven heb :o
Ik ga nu weer stukje schrijven :)

Fiore
15 May 2006, 16:58
Hier even stuk herhaling & nieuw KLEIN stukje erbij. Ga nu verder met Hoofdstuk 8, in Braziliëee
x
7
Voor de zoveelste keer controleerde ik mijn koffer en twee tassen. De laatste twee maanden waren erg snel gegaan en morgen was het zover. Ik had het er doorgekregen, ik ging naar Brazilië! Aarzelend hield ik mijn spitzen in mijn hand. Zou ik ze meenemen? Waarschijnlijk had ik daar toch geen tijd om te dansen. Ik pakte ze toch maar in.
‘Ben je klaar?’ Mijn moeder kwam binnen. Ze keek afkeurend naar mijn tassen, maar hield wijselijk haar mond. De afgelopen maanden had ze heel wat afgemopperd, maar zag nu eindelijk in, dat ik niet op andere gedachten te brengen was. Ik ging naar Brazilië!
‘Jep,’ ik knikte enthousiast. Ik begon mijn tassen naar beneden te sjouwen, naar de hal.
De telefoon ging. ‘Nog twaalf uurtjes!’ Gilde Kiki in mijn oor. ‘Wat is er dan?’ vroeg ik zogenaamd verbaasd. Er viel opeens een stilte aan de andere kant. Toen begon ik te lachen en Kiki lachte opgelucht mee. ‘Ik dacht al,’ grinnikte ze. ‘We komen je om zeven uur ophalen met het busje en dan naar het vliegveld en dán..Brazilië!’
We hingen op en ik besloot naar bed te gaan. Morgen zou vast een vermoeiende – maar geweldige – dag worden.
Waarschijnlijk kon ik toch niet slapen, maar het ging om het idee. ‘Trusten pap, trusten mam.’ Ik gaf mijn beide ouders een kus op hun wang. Mijn vader knipoogde. ‘Droom zacht meid.’ Mijn moeder bromde iets terug, wat op ‘slaap lekker’ leek. Ze was zo beledigd, bedacht ik terwijl ik de trap opliep. Soms voelde ik me bijna schuldig, dat ik zo’n slechte dochter was die zo ondankbaar was. Gelukkig had mijn vader dat ook door en bleef hij maar zeggen hoe trots hij op me was, dat ik dit ging doen. Ik zuchtte en dacht aan de keer dat ik bij Kiki was geweest. Zij en haar moeder konden zó goed met elkaar over weg! Ik zou er zo jaloers op kunnen worden. En ik had mijn vader wel, maar daar had ik pas een beetje een band mee gekregen na het hele feest-bij-Lilian gebeuren.
Ik bedacht, dat ik niet moest zeuren. De kinderen in Brazilië hadden het vaak heel wat slechter getroffen!
Wie was ik, om mijzelf zielig te vinden?
‘Hee, daar zijn we dan, sorry, zijn we laat? We hebben je toch niet lang laten wachten hè? Oh ik zal even helpen met je koffer. Oh nee, wacht mag ik even naar het toilet hier? Ik moet echt heel nodig opeens en..’
’En ze is een beetje zenuwachtig en maakt ons ook helemaal opgefokt,’ vervolgt Jesse lachend, terwijl hij Kyra aankeek.
Kyra giechelde zenuwachtig, terwijl ze haar tassen naar het busje begon te sjouwen. Amber gaf haar een knuffel en pakte meteen ook een tas. ‘Dank je!’ zei Kyra opgelucht. Amber grijnsde. ‘Ben je ook zo zenuwachtig?’
Kyra zuchtte. ‘Joh!’
Ze zag Aaron achter het stuur zitten en zwaaide opeens blij en spontaan. Hij gaf haar een knipoog en vormde ‘Hey!’ met zijn mond.
Kiki kwam naar buiten razen.
’Zitten je spullen erin? Dan kunnen we weg!’ zei Jesse.
Kyra knikte en vloog op haar ouders af. ‘Jullie rijden met de auto erachter aan hè? Tot zo bij het vliegveld!’
Even later zat ze in het busje. Er was niet echt veel ruimte, maar gezellig was het wel.
Nú al, bedacht Kyra. Een gelukkig gevoel doorstroomde haar.

Alles ging zó ontzettend snel. Ze zat al met de hele groep in het vliegtuig op weg naar.. Brazilië! Kyra sloot haar ogen en glimlachte. Ze was nog nooit zo opgewonden en blij geweest. Maar boven alles voelde ze zich.. vrij. Ze kreeg zin om op te springen, keihard te zingen en te dansen. Ze hield zich in en bladerde door een tijdschrift van Amber, die naast haar zat. Ze was echter te onrustig om ook maar één woord te kunnen lezen, dus legde ze het blad maar weg. Ze keek op haar horloge. Nog twee uur..
Ze pakte het tijdschrift weer en bladerde er opnieuw ongeïnteresseerd door heen. Amber lag te slapen, dus gezellig kletsen was er ook niet bij.
Ongeduldig trommelde Kyra met haar vingers op de armleuningen, terwijl ze weer op haar horloge keek. Nog één uur en 50 minuten.

Fiore
15 May 2006, 17:31
‘AMBER! Wordt wakker, we gaan landen!’ gilde Kyra. Een paar mensen keken boos haar kant op. Jesse, die voor haar zat, draaide zich ook om en grijnsde. ‘Zoo, iemand heeft er zin in?’ Kyra keek verlegen terug. ‘Sorry,’ stamelde ze. Jesses grijns werd nog breder. ‘Is alleen maar mooi toch! Ik kan ook niet wachten.’
Even later stapten ze het vliegtuig uit en weer even later zaten ze in een oud, gammel busje, dat hun naar hun verblijf voor de komende maanden bracht. Kyra keek haar ogen uit, net als de rest. Ze reden door armoedige wijken, met oude, vervallen huisjes. Ze passeerden twee jongetjes van een jaar of vijf, ze zagen er armoedig uit.
‘Als je zoiets op plaatjes ziet, vind je het altijd wel erg, maar als je het écht ziet..’ zegt Amber zachtjes tegen Kyra. Kyra knikt.
Na anderhalf uur remt het busje een beetje af bij een groot huis. ‘Dit is het kindertehuis. De meeste kinderen zitten hier omdat hun ouders zijn overleden aan mishandeling, teveel drankgebruik, drugsgebruik enzovoort. De kinderen zelf zijn ook vaak mishandeld, maar morgen meer daarover,’ vertelt hun chauffeur, ook één van de medewerkers van het tehuis. Ze rijden verder en na nog 5 minuutjes stoppen ze bij een wit gebouwtje. ‘Dit is jullie verblijf,’ zegt hun chauffeur.
Ze stappen allemaal uit en krijgen een ‘rondleiding’. Er is een klein keukentje met grote eettafel en stoelen en twee lege kamers met matrassen. ‘Hier kunnen jullie slapen,’ wijst de man, die Pablo blijkt te heten. Kyra slikt, het is nog kleiner en viezer en armoediger dan ze had gedacht!
Ze kijkt naar het lage plafond en ontdekt een grote kruisspin in de hoek. Verschrikt stoot ze Amber aan. ‘Gatsie! Die.. die spin!’
Pablo kijkt Kyra onderzoekend aan. ‘Die zul je hier wel vaker tegenkomen, wen er maar aan.’
Kyra wordt rood en kijkt de andere kant op. Alsof die man wilde zeggen: Als je dát al niks vindt, kan je beter maar weer vertrekken.
Ze zucht. Laura begint opgewonden te kletsen en de rest schiet in de lach. Kyra glimlacht ook maar. Pablo gaat terug naar het kindertehuis en de rest gaat de bagage pakken. Kyra loopt er maar wat achteraan, terwijl ze zich afvraagt of het wel zo’n goed idee was om hier te komen. ‘Hier Kyra, vangen.’ Aaron gooit haar tas. ‘Dankje,’ zegt ze mat. Aaron pakt zijn eigen tassen en kijkt haar onderzoekend aan. ‘Wat is dat nou?’ vraagt hij. ‘Wat?’ vraagt Kyra uitdagend. Snel loopt ze weer naar binnen, naar de ‘meidenslaapzaal’. Ze maakt haar matras op, hangt haar klamboe erover en loopt naar de buitenplaats, waar wat stoelen staan. Amber zit er ook, samen met Kiki, Tijmen en Jesse. Ze hebben blijkbaar erg veel lol met elkaar en even voelt Kyra een steek van jaloezie. Zij hoort er eigenlijk helemaal niet bij.. Weer vraagt ze zich af waarom ze hier is. Aaron en Laura komen er ook aanlopen. ‘Ik kan niet wachten tot morgen, als we het kindertehuis te zien krijgen!’ zegt Kiki. De rest knikt instemmend. ‘Ik hoop zo dat we iets voor ze kunnen betekenen,’ zegt Laura. Weer knikt iedereen en Aaron slaat een arm om haar heen. ‘Daar gaan we zeker onze best voor doen.’
‘Kyra, kom je hier zitten?’ vraagt Jesse, terwijl hij plagend naar zijn schoot wijst. Amber geeft hem een stomp. ‘We zijn er nog maar net en hij begint Kyra nu al te versieren!’ Iedereen schiet in de lach en Kyra wordt rood. Jesse kijkt haar aan. ‘Ze is gewoon het mooiste meisje.. en super schattig als ze bloost! Kom je nog Kyr?’
Kiki begint luid te joelen als Kyra verlegen bij Jesse op schoot gaat zitten. Maar Jesse fluistert in haar oor: ‘Ze is gewoon jaloers op je.’ Kyra lacht en Jesse grijnst mee. ‘Wat?’ vraagt Kiki, alsof ze voelt dat het over haar gaat. ‘Jaaa..zou je wel willen weten hè,’ zegt Kyra lachend.
Opeens heeft ze er weer zin in. Wat ben ik toch ook wispelturig, denkt ze. Maar als ze naar de rest kijkt, weet ze dat ze hier niet voor niets zijn. Ze gaan die kinderen een gave tijd geven, dus geen tijd meer voor zelfmedelijden.

Fiore
15 May 2006, 18:46
Enn Up :cool:

Zazu
15 May 2006, 18:56
Coooooool :rolleys: Kan niet wachten tot volgende stukje :)

La Nienke
16 May 2006, 13:22
Up en up en up! :)

Fiore
16 May 2006, 13:25
Wel toevallig ik heet Rosanne en mijn beste vriendin heet Kyra!

Whaa cool :D En nee, ik ben niet die enge stalker :p

miss usagi
16 May 2006, 16:56
leuk verhaal, ben benieuwd wat ze allemaal in Brazilie mee gaan maken :D

JuSt_IkKuH
18 May 2006, 15:10
UPPERDEUPPERDEUP!!!! :)

COCO!
19 May 2006, 16:32
uppppupppp!

JuSt_IkKuH
21 May 2006, 12:39
UP!!!UP!!!UP!!! :rolleyes:

JuSt_IkKuH
26 May 2006, 20:14
UP!!!!! :cool:

__^
26 May 2006, 20:21
Ik heb alleen het eerste stukje nog gelezen, de rest lees ik straks :) begint al leuk hoor!

JuSt_IkKuH
28 May 2006, 16:39
Als je niet meer schrijft, wil je dat dan ff melden, zodat we em niet blijven uppen :cool:

COCO!
02 June 2006, 20:42
komt er ooit nog een nieuw stukje?? :eek: alsjeblieeeef(A)?

COCO!
06 June 2006, 18:45
Idd... :rolleyes:
heeft ze al zolang niet geschreven dan? :confused:

miss usagi
07 June 2006, 11:06
als we nu met zn allen heel lief kijken...krijgen we dan een nieuw stukje?

miss usagi
09 June 2006, 15:25
ik kijk echt heel erg lief...op mn allerliefst!

COCO!
13 June 2006, 14:30
Up maar weeer eens met nog een beetje hoop!

Fiore
13 June 2006, 16:10
Tsja.. ik vind dit eigk geen leuk verhaal (zoals ik ook al zei) dus ik denk niet dat het nog veel nut heeft om te uppen :o

MiszySweety
13 June 2006, 16:27
Súúúú'per jammer, ik vond dit verhaal juist leuker dan rozenblaadjes en champagne...

Fiore
13 June 2006, 18:37
Súúúú'per jammer, ik vond dit verhaal juist leuker dan rozenblaadjes en champagne...

Oops.. tjah.. ik weet niet, dit vind ik een beetje een voorspelbaar verhaal

Fiore
13 July 2006, 14:02
Ik wil eigenlijk wel een slotstukje :eek:

Een .. SLOT stukje :P?
Hmm
valt te doen? Denk ik.
& Jaa ik ben weer es online :p

Fiore
13 July 2006, 14:31
Niet bepaald een slotstukje of wel :p? Het verhaal is nog niet lang genoeg voor een slot stukje..
wie snapt de hint?

8
Ze gaan die avond allemaal vroeg slapen, moe als zijn waren door het tijdverschil. Bovendien willen ze de volgende dag aan de slag!
‘Twuste Kywa,’ zegt Jesse met zijn mond vol tandpasta als Kyra voorbij loopt. Kyra kijkt hem lachend aan. ‘Wat zeg je?’
Jesse neemt een slok van zijn flesje water en spoelt zijn mond schoon. Dan neemt hij nog een slok en spuugt het water midden in Kyra’s gezicht uit. ‘Iiiieeehw, Jesse!’ gilt ze meteen. Ze pakt zijn handdoek en veegt haar gezicht schoon. ‘Kleuter,’ mompelt ze, terwijl ze zich omdraait om weg te lopen. Jesse lacht haar hardop uit. Meteen ziet Kyra haar kans en grijpt de tube tandpasta, die ze uitknijpt boven Jesses hoofd. ‘Wat..?’ Jesse hapt naar adem en voelt met zijn handen in zijn haar. ‘Gatver! Hier ga je voor boeten Kyra,’ zegt hij terwijl hij zijn handen bekijkt die onder een witte, plakkerige smurrie zitten. Hij wilt haar pakken, maar Kyra heeft hem door en rent lachend weg.
‘Wat sta jij te lachen?’ vraagt Laura aan Kyra. ‘Ooh.. gewoon,’ lacht Kyra. Nieuwsgierig kijken de rest haar aan. Opeens voelt ze twee handen in haar zij. Als ze opkijkt ziet ze Jesse. Hij knipoogt en woelt met zijn handen door haar haar. Meteen begint Kyra te blozen. De rest kijkt nu nog verbaasder en Jesse grijnst. ‘Ik ga nu echt slapen hoor, welterusten allemaal,’ zegt ze snel en ze loopt weg. De rest loopt achter haar aan. ‘Slaap lekker schoonheid,’ zegt Jesse met een stalen gezicht. Kyra geeft hem zogenaamd een klap. ‘Jij houdt ook nooit op hè?’ Ze glimlacht en merkt dan pas dat Aaron haar aanstaart. Ze haalt haar wenkbrauwen op. ‘Jaloers?’ plaagt ze. Tot haar eigen grote verbazing, wordt Aaron een beetje rood. Maar voor ze wat kan zeggen, duwt Kiki haar de kamer in. ‘Kyr, schiet op.. Ik wil naar me bedje!’ Kyra kijkt nog een keer achterom, maar Aaron is al naar de jongenskamer gelopen. Ze haalt haar schouders op.

Fiore
13 July 2006, 16:36
Fiore!
You're the man!

Haha :) :) Morgen meer?

dub
13 July 2006, 16:56
Haha :) Morgen meer?

het liefst vandaag natuurlijk :D

echt vet dat je verder gaat! 't was (nu is dus!!) één van mn favo verhalen dus schrijf alsjeblieft heel snel verder!! :p :D

Fiore
13 July 2006, 17:17
Omdat ik heel wat in te halen heb ;) En dub het zo lief vroeg. Nog een klein stukje.

Kyra kan die nacht niet echt goed slapen, aangezien de muggen om haar hoofd blijven zoemen. Rusteloos draait ze zich om. Dan krijgt ze het weer warm en draait ze haar kussen om. Nog steeds warm. Ze gooit haar slaapzak half van zich af, maar niets helpt. Rond een uur of 5 is ze het zat, slapen zit er toch niet meer in. Voorzichtig ritst ze haar slaapzak helemaal open en kruipt ze onder haar klamboe vandaan. Op haar tenen sluipt ze naar buiten en gaat ze op een stoel zitten. Hier is het gelukkig iets minder benauwd. Ze gaapt en sluit haar ogen. Opeens voelt ze een hand op haar schouder. Ze schiet omhoog en wilt gillen, maar een fluisterende stem zegt: ‘Rustig maar Kyra, ik ben het.’ ‘Aaron?’ vraagt ze half trillend.
‘Jep,’ zegt hij.
Kyra zucht opgelucht en gaat weer zitten. Aaron komt naast haar zitten. Hij ademt diep en sluit zijn ogen. ‘Het is hier buiten veel minder benauwd dan binnen,’ zegt hij. ‘Ja..’ is het enige wat Kyra weet te zeggen. Ze wilt vragen wat er gisterenavond was, maar ze durft niet. Ze blijven een poosje stil zitten. Opeens klinkt er gestommel in het huisje en even later komen ook Kiki, Amber en Tijmen tevoorschijn. ‘Volgens mij heeft iedereen er moeite mee in dat benauwde hokkie te slapen,’ zegt Kiki, terwijl ze gaapt. De rest knikt. Opeens rent Amber weer naar binnen. Een paar seconden later komt ze met de slaapzakken weer naar buiten. Kyra glimlacht en kruipt lekker in haar slaapzak. Ze zakt wat onderuit en leg haar hoofd op Aarons schouder. Aaron slaat zijn arm om haar heen en legt voorzichtig zijn hoofd op dat van haar. Binnen een paar minuten is Kyra in een diepe slaap, net als de anderen.

Fiore
13 July 2006, 18:05
Commentaar, tips, reacties.. :P

MiszySweety
13 July 2006, 18:30
Ze zakt wat onderuit en leg haar hoofd op Aarons schouder. Aaron slaat zijn arm om haar heen en legt voorzichtig zijn hoofd op dat van haar.
Cute!! :D

Het is mss wat voorspelbaar, who cares we like it!! :cool:

Je hebt idd wat in te halen, en dat maak je niet ff goed met zulke kleine stukjes :rolleyes:
(Hint!! :p )

Glamourprincess
13 July 2006, 19:42
eh, het lijkt alsof er een gedeelte in de ik-vorm en een gedeelte in de zij-vorm is geschreven.. voor de rest vind ik het een leuk verhaal :)

Fiore
13 July 2006, 19:44
Cute!!

Het is mss wat voorspelbaar, who cares we like it!! :cool:

Je hebt idd wat in te halen, en dat maak je niet ff goed met zulke kleine stukjes :rolleyes:
(Hint!! :p )

hahahahaha wie weet ;)

Fiore
14 July 2006, 08:33
Fiore.
Plotseling vind ik jou weer heel erg aardig.
Ik heb je altijd al gemogen, maar dat zeg ik er even niet bij ;)

Geweldig dat je verder schrijft!

Haha, ik zat al echt zo van: Ehh heb ik hier zo'n slechte reputatie dan? :p

De volgende dag krijgen ze de ‘rondleiding’ door het kindertehuis. ‘Er zijn hier 70 weeskinderen,’ zegt Pablo. ‘Maar er is eigenlijk maar voor 50 kinderen plaats. Daarom moet er ook een nieuw tehuis komen.’
Een klein meisje met ravenzwarte haren en grote, ernstige bruine ogen trekt Kyra’s aandacht. Ze glimlacht naar het meisje, maar het meisje kijkt Kyra verbaasd aan. Pablo, die het heeft gezien, zegt even later zachtjes tegen haar: ‘Dat meisje heet Letícia. Ze is zes jaar oud en is hier eergisteren gekomen. Thuis kon ze niet meer wonen, haar moeder is doodgeslagen door haar vader en zelf is ze mishandeld. Ze is erg gesloten, logisch.’
Kyra krijgt opeens de neiging om terug te rennen naar dat meisje en haar voor altijd in haar armen te sluiten. Aaron ziet haar wisselende gezichtsuitdrukkingen en hij knijpt even in haar hand. Ze kijkt even naar hem en glimlacht. Ze ziet Jesse nu wat verbaasd kijken en zucht onhoorbaar. Nee hè.. Ze heeft geen zin en geen behoefte aan een vriendje waarmee ze handjes kan vasthouden en met wie ze een beetje kan vrijen. Ze trekt haar hand uit Aarons hand, waardoor Jesse naar haar grijnst. Kyra kijkt zuchtend weg en concentreert zich weer op Pablo’s rondleiding.
Ze het gedeelte te zien, waar zij moeten gaan bouwen. ‘Er is al een groot deel af, omdat er elk jaar een werkgroep komt naar deze plaats,’ vertelt Pablo. Hij vertelt hen wat er nog gedaan moet worden. ‘Het is de bedoeling dat jullie hier ’s avonds werken, daarmee bedoel ik van zes uur tot acht uur.. Overdag valt het niet te doen. Bovendien zijn jullie overdag dan bij de kinderen.’ Ze knikken allemaal en Laura vraagt enthousiast: ‘Dus we gaan nu ook al naar de kinderen?’ Pablo knikt. ‘Ja.. Nu. Loop maar mee.’

dub
14 July 2006, 09:06
Zóóó leuk!!
Ik weet alleen niet wie ik nou leuker vind Aaron of Jesse.... hmmm mij maakt het niet uit! schrijf gewoon verder :p :D

Fiore
14 July 2006, 09:27
Ik ga over 3 minuten Making The Band kijken, daarna nog een stukje aan HD&BC toevoegen.. Misschien hou ik tijd over, misschien niet want vanaf 1u vanmiddag zal ik tot de 26e niet meer achter de computer kunnen :P

Fiore
14 July 2006, 11:27
Whaaaaaaaaaa
waar ga je heen dan?
Of gaat de pc weg..

Bij me oma logeren tot maandag
dan 10 dagen Kroatië
dan tot zaterdag bij me logeren
& dan zijn me ouders weer thuis van hun vakantie :P

dub
14 July 2006, 12:18
Ik ga over 3 minuten Making The Band kijken, daarna nog een stukje aan HD&BC toevoegen.. Misschien hou ik tijd over, misschien niet want vanaf 1u vanmiddag zal ik tot de 26e niet meer achter de computer kunnen :P

NEEEHHH hoe kun je ons (MIJ!!) dat aan doen!? Iedereen leest dit verhaal, ofnouja ik in elk geval!
Zoveel dagen zonder stukje :(

Fiore
14 July 2006, 12:27
NEEEHHH hoe kun je ons (MIJ!!) dat aan doen!? Iedereen leest dit verhaal, ofnouja ik in elk geval!
Zoveel dagen zonder stukje :(

Vakantie is hard :(

dub
14 July 2006, 12:31
Vakantie is hard :(

zeer hard :o

MiszySweety
14 July 2006, 13:27
Weet je ik vond dat 'gehaat'met Aaron zo leuk! Daarom vond ik hem juist DE perfecte persoon voor Kyra..

Maar nu komt Jesse... :p

*labello...
14 July 2006, 15:58
neee niet weggaan, :O
ik heb nog nooit gereageerd, maar je hebt ook op een weblog ergens een stuk van dit verhaal staan, maar dacht dat je er nooit mee verder was gegaann.. vandaar..
maar TOEN zag ik dit topic, en ging ik gelijk verder met lezen waar ik was
maar nu moet ik weer wachten tot jij terugkomt van vakantie
naja ik ga morgen ook dus:P

Fiore
15 July 2006, 13:36
Weet je ik vond dat 'gehaat'met Aaron zo leuk! Daarom vond ik hem juist DE perfecte persoon voor Kyra..

Maar nu komt Jesse... :p

Misschien moet ze maar ruzie met Jesse krijgen dan :P?

COCO!
22 July 2006, 08:43
ik kom nu achter dat je weer verder bent gegaan:) ik ben zoo blij :D :D heel erg leuke stukjes!

Fiore
27 July 2006, 13:16
Ik ben weer terug..
& über depressief.. ik mis alles zoooo erg, hahaha! Ik wil weer terug!

Nimf
27 July 2006, 13:44
uuuuuuuup :p

~Elise
27 July 2006, 17:09
Wauw gaaf verhaal is dit zeg! :)

*lOnney*
27 July 2006, 21:29
ben net pas achter je verhaal gekomen, maar erg mooi hoor, schrijf voral door! :)

COCO!
05 August 2006, 22:00
Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup!? :D