PDA

View Full Version : Gezond aankomen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Anne.>*
16 September 2007, 15:46
Hoi allemaal,
ik lees hier op het forum heel vaak mee in afvaltopics,
en nu bedacht ik me dat het misschien wel een idee was om juist een aankomtopic te maken. Ik moet namelijk zelf aankomen, en het is niet echt motiverend om alleen maar te zien wat anderen eten om af te vallen.
Ik weet niet of dit wel mag ofzo maar ik hoop dat er meer mensen zijn die aan moeten komen en dat we hier dan tips kunnen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren :D

Anne.>*
16 September 2007, 19:01
niemand ? :confused:

muccarosa
16 September 2007, 19:07
Waarom moet je aankomen eigenlijk?
er was een aankomtopic.. maar diez nu nogal dood...
ik moet zelf ook aankomen.. maar heb neit zoveel zin om mijn lijstje te posten.. aanmoedigen wil ik altijd :)

*honeybee
16 September 2007, 20:15
ik moest een tijd lang heel veel aankomen maar
dat is echt stom en moeilijk heel heel veel succes!

Anne.>*
18 September 2007, 14:16
omdat ik anorexia heb, en te licht ben op dit moment. Maargoed ik zal eens mijn lijstje van vandaag posten.

Ontbijt:
Bakje cornflakes met magere yoghurt
Snee ontbijtkoek
appel
pakje taksi en thee

Tussendoor:
pakje Time out biscuits

Lunch:
1 vb palingworst, 1vb jam, 1vb nutella
kapitein koek rozijn
pakje fristi

tussendoor:
bakje pepernoten
glas cola light

muccarosa
18 September 2007, 14:23
vind je van jezelf ook dat je te licht bent.. of moet je dit eten van je arts?
waarom in de ochtend trouwens magere yoghurt.. doe dan halfvolle/volle (lijkt mij..)
heb zelf ook anorexia.. ik wil met alle liefde steun geven.. maar lijstjes posten durf ik niet... :o
sterkte -x-

Anne.>*
18 September 2007, 14:25
nee, ik vind zelf ook dat ik te licht ben,
ik moet het ook wel eten hoor, daar niet van.
Ik eet 's ochtends magere yoghurt omdat ik cornflakes niet lekker vind met volle of halfvolle yoghurt :p
en het maakt niet uit als je geen lijstjes post, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. ik schaam me eigenlijk ook best wel voor de hoeveelheid die ik eet/ heb gegeten, maarja het zal toch moeten :)

muccarosa
18 September 2007, 14:27
ik vind anders dat je helemaal niet zo veel hebt gegeten hoor
en anders neem je toch brood in de ochtend? of neem je het in melk?

muccarosa
18 September 2007, 14:27
hoe oud ben je eigenlijk :)?

Anne.>*
18 September 2007, 15:53
ik neem het in magere yoghurt, dat vind ik het lekkerst.
ik eet 's ochtends geen brood omdat ik dat ook niet echt lekker vind,
dus om de magere yoghurt en cornflakes te compenseren zeg maar,
eet ik ontbijtkoek erbij ;)
ik ben 16 trouwens.
Ik weet niet of dit veel is, ik vind het veel, maar ik weet ook niet wat een normale hoeveelheid is als je aan moet komen :D

muccarosa
18 September 2007, 16:08
Tja... wat je eet nu .. tis niet echt veel ofzo
ik weet niet wat je eerst at..
maar wat je nu eet.. is niet echt een aankomschema.. naar mijn idee
komt ook echt door die magere yoghurt
ik heb wel een aankomschema voor je..?
8.30 - Ochtend:
3 bruine boterhammen met boter,
1 met kaas
1 met vleeswaren
1 zoet
plak ontbijtkoek met boter
glas melk

10.30 – Tussendoortje

1 tussendoortje (zie variatiemogelijkhedenlijst. Fruit is geen tussendoortje!)

12.30 – Middag:
4 bruine boterhammen met boter
1 met kaas
1 met vleeswaren
1 zoet
1 vrij
1 a 2 glazen melk

15:00 – Tussendoortje

1 tussendoortje (zie variatiemogelijkhedenlijst)

1 stuk fruit

18.00 – avond:
2 soeplepels soep
3 opscheplepel aardappel/rijst/enz
3 opscheplepel groente
1 stuk vlees/vis/vleesvervanger
2 lepels jus
-> Afgewisseld door eenpansgerechten als pasta/bami/nasi/stampotten
1 toetje

20.00 – Tussendoortje

1 tussendoortje (zie variatiemogelijkhedenlijst)

1 stuk fruit

21.30 – Tussendoortje

schaaltje yoghurt met basterdsuiker en 3 lepels muesli

muccarosa
18 September 2007, 16:09
Variatiemogelijkheden tussendoortjes:

-2 celebrations (marsjes/twix, etc.)
-zachte landoogst
-2 kannelly’s
-split (ijsje)
-mini mars/milkyway, etc.
-2 lolly’s
-happer ontbijtkoekreep
-jodenkoek
-eierkoek
-negerzoen
-grote glace koek (roze koek)
-gevulde koek (50 gram)
-luikse wafel (50 gram)
-puddingbroodje
-gebak
-vlaai (140 gram)
-zakje chips (25 gram)
-50 gram pinda’s
-mars
-twix
-snickers
-kinder bueno
-lion
-kitkat chunky of kitkat normaal
-halve ritter sport chocolade reep
-nuts
-bounty
-milky way (52 gram)
-magnum
-cornetto
-extreme vanille Nestle
-taco winner (ijs)
-sunday ijsje met saus (mac)
-mac flurry
-80 schepsnoep
-snee brood of roggebrood met boter en beleg
-krentenbol
-waterijsje
-4 zoute koekjes
-plak cake
-sprits
-kokoskoek
-stroopwafel
-eierkoek
-chocoprince
-pennywafel
-30 gram chocolade of 2 bonbons
-klein zakje chips of popcorn (25gr)
-2 staafjes Kitkat
-lolly
-2 doosjes rozijnen
-moorkop
-4 slagroomsoesjes
-oliebol
-4 toastjes met salade
-3 bitterballen
-kroket
-4 eetlepels studentenhaver
-3 eetlepels gemengde noten
-breaker (koek van zonnatura)
-snelle jelle (70 gram)
-krentenbol met boter (evt. met kaas)
-rijstdessert (200 gram)
-sesamkoekjes zonnatura (50 gram)
-50 gram cruesli met yoghurt (150 ml)
-200 gram verwenkwark
-notenreep (de tuinen) (45 gram)
-harde landoogst
-sultana yofruit
-mueslireep
-brosreep (30 gram)
-rice crisp
-reepje chocola (25 gram)
-stroopwafel
-happerontbijtvervangers
-fruitkick
-leo’s (milka)
-evergreen
-maltesers zakje

maar loop je bij een arts ofzo? of doe je het helemaal op eigen houtje?

nikki1992
18 September 2007, 16:14
sterkte meid.. ik heb dit ook gehad, moest van de dokter aankomen.
als je er wat aan hebt, kan ik in mijn eetdagboekje van toen wel wat "menu's" opzoeken.

*honeybee
18 September 2007, 17:12
ik post het lijstje wel wat ik altijd moest eten

ontbijt:
- 1 banaan
- 1 beschuitje met margariner
- 3 vb 3x margarine
- 3x beleg
- 1 glas milk and fruit

tussendoor:
- 2 plakken ontbijtkoek of 1 fruitkick
- 1 pakje sap

middag:
- 3 vb
- 3x margarine
- 3x beleg
- 1 bakje magere yoghurt 3 el. muesli
- 1 glas milk and fruit

tussendoor:
- 1 glas milk and fruit
- 2 pakjes sultana

avond:
- 3 aardappels
- 4 groentelepels groenten
- 1 stuk vlees
- 1 sauslepel jus of saus
- 1 toetje vruchtenyoghurt of vla of kwark
- 1 glas vruchtensap

tussendoor:
- 1 stuk fruit
- 1 pakje sap
- 1 mueslireep

en dan voor sporten moest ik altijd nog iets van fruit of plak ontbijtkoek extra

Anne.>*
18 September 2007, 17:50
sterkte meid.. ik heb dit ook gehad, moest van de dokter aankomen.
als je er wat aan hebt, kan ik in mijn eetdagboekje van toen wel wat "menu's" opzoeken.
graaaaag! :D
op die vraag over of ik bij een arts loop;
ik loop op dit moment bij een dietiste ja,
maar we zijn nog bezig met wat ik moet eten zeg maar.
Iedere keer dat we een afspraak hebben komt er iets bij. Ik vind het namelijk nog steeds heel moeilijk om te eten, vandaar dat we het rustig aan opbouwen ;)

pinklady89
18 September 2007, 18:10
hoe lang loop je al bij een dietist als ik vragen mag?
en je hebt alleen een dietist als hulp bij je eetprobleem?
hoeveel moet je aankomen?
en hoeveel moet je nu ong eten dan?
lukt t ook al een beetje met aankomen?

*is gewoon interesse hor, zoek er niks achter :) *

iig sterkte :)

*honeybee
18 September 2007, 18:37
graaaaag! :D
op die vraag over of ik bij een arts loop;
ik loop op dit moment bij een dietiste ja,
maar we zijn nog bezig met wat ik moet eten zeg maar.
Iedere keer dat we een afspraak hebben komt er iets bij. Ik vind het namelijk nog steeds heel moeilijk om te eten, vandaar dat we het rustig aan opbouwen ;)

hmm.. ik snap wel wat je bedoelt is heel moeilijk hé
maar het gat je vast lukken als je je zelf er helemaal achter zet gaat het lukken.
ik moest aankomen bij een kliniek.

1 tip
ga er alsjeblieft met volle honderd procent voor dan kom je ervan af en merk je hoe leuk het leven is

thegenius
18 September 2007, 18:48
ah wat fijn zo'n topic, ik wil ook gezond aankomen.. ik vind mezelf te dun en wil wat aankomen, het is wel moeilijk om gezond aan te komen joh!
wat ik eigenlijk zou willen eten, wat eet nou een normaal persoon?

muccarosa
18 September 2007, 18:56
mensen van 12-20 hebben dit nodig:
5-7 sneetjes brood
200-250 gram = 4-5 aardappelen of opscheplepels rijst/pasta/peulvruchten
200 gram (4 groentelepels) groente
2 stuks fruit
500 ml melk(producten) en 20 gram kaas (1 plak)
100-120 gram aan vleeswaren/vleesvervangers/vis
20-30 gram Halvarine, margarine, bak- en braadproducten
1,5 l drinken

Anne.>*
19 September 2007, 17:30
hoe lang loop je al bij een dietist als ik vragen mag?
en je hebt alleen een dietist als hulp bij je eetprobleem?
hoeveel moet je aankomen?
en hoeveel moet je nu ong eten dan?
lukt t ook al een beetje met aankomen?

*is gewoon interesse hor, zoek er niks achter :) *

iig sterkte :)

uhm, ik loop nu ongeveer 1.5 maand bij deze dietiste,
had eerst een andere maar die was echt superslecht :eek:
ik heb niet een bepaald gewicht dat ik aan móet komen, maar ik wil zelf toch ongeveer 10 kilo aankomen, en dan ben ik nog aan de lichte kant.
hoeveel ik moet eten zie je ongeveer op de volgende pagina, post zometeen nog wel een lijstje van vandaag. en het aankomen lukt nog niet echt, ik kom op dit moment niet echt veel aan, af en toe een beetje. Maar ik eet steeds meer, dus waarschijnlijk gaat het steeds beter :p

Anne.>*
19 September 2007, 17:42
ik kan misschien beter mijn lijstje van gisteren afmaken :P

Avondeten:
witte bonen in tomatensaus, aardappels, saucijsje en jus
bord herfstvla stoofpeertjes ofzo
water

tussendoor:
appel
eierkoek met laagje boter

sweetgirlie
20 September 2007, 16:39
hey

ik kwam ook in t oude aankomtopic, maar gezien die dood is en ik nog moet aankomen kom ik graag aansluiten in dit topic :)
zal mn lijstje van vandaag tot nu toe wel even posten:
(btw ik eet voor mn ontbijt 'tussendoor' omdt ik krantenloop en daarna pas ontbijt, maar mn dietist wil dat ik voor krantenlopen wel al wat eet..)

tussendoor:
mueslireep

ontbijt:
1 bb + boter & pasta
1 bb + philadelphia kruiden
schaaltje yoghurt

tussendoor:
mueslireep
appel

lunch:
1 bb + boter&ham
1 bb + huzarensalade
1 bb + tonijnsalade

tussendoor:
mueslibol + Jam
appel

straks zowiezo nog:

avondeten:
aardappels&kip
prei met appelstukjes
schaaltje yoghurt&vla

tussendoor:
bakje met chocorozijnen/chips/suikerpindas

muccarosa
20 September 2007, 16:52
goed lijstje hoor :)
hoe gaat hetmet aankomen?

sweetgirlie
20 September 2007, 18:21
goed lijstje hoor :)
hoe gaat hetmet aankomen?

dankj:)

ik kom nu langzaam aan dus dat is wel goed:), maar vind het echt vreselijk :o

muccarosa
20 September 2007, 18:28
ja ik ken het...
aan de ene kant ben je dan blij dat je wat bent aangekomen... tis toch een stap naar de goede richting qua gezondheid enzo.. maar aan de andere kant is het echt hel.. want tja.. je bent toch aangekomen... :(

Anne.>*
21 September 2007, 13:02
jaaa dat is echt superirritant.
Ik vind het ook vervelend dat je het idee hebt dat je zooooveel gegeten hebt en dat je als je dan op de weegschaal gaat helemaal of bijna niet aangekomen bent. Ik eet *vind ik* echt keiveel maar ik kom bijna niet aan. Aan de ene kant vind ik dat beter, maar aan de andere kant is het helemaal niet leuk :confused:

Anne.>*
21 September 2007, 13:05
okee even mijn lijstje *tot nu toe* van vandaag.

ontbijt:
bakje cornflakes met magere yoghurt
stukje peperkoek
appel
pakje taksi
thee

tussendoor:
2 time out granenbiscuits

lunch:
2 kleine bruine pistoletjes (1 met ham, 1 met 48+ kaas)
kapitein koek rozijnen
thee

tussendoor:
appel

en dit ga ik nog eten *waarschijnlijk dan*

avond:
paar frietjes
veel erwtjes
stuk kipfilet
bord abrikozenvla
water

tussendoor:
eierkoek
puddingbroodje of een grote kitkat

sweetgirlie
21 September 2007, 13:06
jaaa dat is echt superirritant.
Ik vind het ook vervelend dat je het idee hebt dat je zooooveel gegeten hebt en dat je als je dan op de weegschaal gaat helemaal of bijna niet aangekomen bent. Ik eet *vind ik* echt keiveel maar ik kom bijna niet aan. Aan de ene kant vind ik dat beter, maar aan de andere kant is het helemaal niet leuk :confused:

idd zo herkenbaar, ik eet ook echt meer dan mijn vriendinnen, maar echt veel aankomen doe ik niet..
ik voel me ook altijd zo'n vreetzak bij hun, zit ik daar 3 boterhammn als lunch weg te werken, terwijl er zat zijn die er maar 1 eten..

hoe gaat het vandaag bij jou dan:)?

Anne.>*
21 September 2007, 13:17
idd zo herkenbaar, ik eet ook echt meer dan mijn vriendinnen, maar echt veel aankomen doe ik niet..
ik voel me ook altijd zo'n vreetzak bij hun, zit ik daar 3 boterhammn als lunch weg te werken, terwijl er zat zijn die er maar 1 eten..

hoe gaat het vandaag bij jou dan:)?
jaaa ik ken het, terwijl 3 boterhammen helemaal zoveel nog niet is, ik moet daar ook altijd nog ontbijtkoek en drinken bij nemen en dat is nog niet eens zo superveel. Maar omdat bijna al mijn vriendinnen keiweinig eten lijkt het voor mij echt superveel :O

het gaat vandaag wel goed, was eerder uit vanwege een staking op school, dus heb lekker thuis geluncht. Gelukkig eet mijn broer wel fatsoenlijk ;) alleen vanavond eten we friet en ik heb daar zo'n hekel aan, ik vind het zo moeilijk om te eten dat ik er niet van kan genieten. Daarom eet ik altijd heeeel veel erwtjes en maar een paar frietjes.

Ik heb alleen wel het gevoel dat ik superveel gegeten heb van de week, maar zelfs dan kom ik bijna niet aan omdat ik blijkbaar heel actief ben of gewoon een heel snelle stofwisseling heb. naja ik zie wel, morgen weer wegen dus ik ben benieuwd :)

hoe gaat het bij jou?

sweetgirlie
21 September 2007, 13:24
jaaa ik ken het, terwijl 3 boterhammen helemaal zoveel nog niet is, ik moet daar ook altijd nog ontbijtkoek en drinken bij nemen en dat is nog niet eens zo superveel. Maar omdat bijna al mijn vriendinnen keiweinig eten lijkt het voor mij echt superveel :O

het gaat vandaag wel goed, was eerder uit vanwege een staking op school, dus heb lekker thuis geluncht. Gelukkig eet mijn broer wel fatsoenlijk ;) alleen vanavond eten we friet en ik heb daar zo'n hekel aan, ik vind het zo moeilijk om te eten dat ik er niet van kan genieten. Daarom eet ik altijd heeeel veel erwtjes en maar een paar frietjes.

Ik heb alleen wel het gevoel dat ik superveel gegeten heb van de week, maar zelfs dan kom ik bijna niet aan omdat ik blijkbaar heel actief ben of gewoon een heel snelle stofwisseling heb. naja ik zie wel, morgen weer wegen dus ik ben benieuwd :)

hoe gaat het bij jou?

Ik heb afgelopen week 3 x friet moeten eten..(was als begeleidster op brugklaskamp) en voor mn zusjes verjaardag.. vind dat idd ook zo moeilijk om te eten..

Maar eigenlijk eten we niet super veel idd, volgens mn dietist zit ik nu ong aan de aanbevolen 2000 per dag..en daar hoor je normaal niet bij aan te komen..
Bij mij gaat het wel, ik eet goed&komt langzaam aan alleen voelt het zo fout, voel me met de minuut dikker worden zeg maar.. terwijl ik weet dat t onzin is..

Mijn lijstje voor vandaag:

Tussendoor:
mueslireep

Ontbijt:
1 bb + boter&stroop
1 bb + huzarensalade
schaaltje yoghurt

Tussendoor:
nectarine
mueslireep

Lunch:
1 bb + boter&honing
1 bb + tonijnsalade
1 bb + boter&stroop
Glas melk

Tussendoor:
Appel

en dan straks nog waarschijnlijk:
mueslibol + jam of kaas

avondeten:
zelfgemaakte pizza
sla/tomaat/komkommer
yoghurt/vla

tussendoor:
bakje met chocoladerozijnen/chips

Anne.>*
21 September 2007, 13:29
volgens mij eet jij gewoon goed hoor,
zoveel is het toch niet?
mijn dietiste zegt ook dat ik op dit moment op een normale hoeveelheid zit. En dan gaat ze allemaal dingen bedenken hoe ik meer kan eten en dat vind ik zó moeilijk, dat je nog meer moet eten.
Soms heb ik echt het gevoel dat ik keiveel gegeten heb en superveel aangekomen ben enzo, en op een ander moment voelt het juist weer alsof ik veel te weinig heb gegeten. En naar de supermarkt gaan is helemaal een ramp, vooral als ik iets uit moet zoeken om 's avonds nog te eten. Gisteren had ik dus kitkats meegenomen, maar dat voelt dan zooo verkeerd, zo van; je had toch ook iets anders kunnen nemen, iets gezonders, zóóó irritant :mad:
maargoed vandaag gaat het dus wel goed. Ik vind trouwens je lijstje van vandaag echt goed, zelfs nog best wel weinig :o

muccarosa
21 September 2007, 13:40
ik vind het echt heel knap van je dat je kitkats durft te kopen... dat zijn dingen die ik nog echt niet durf
dus bravo ;) :)

Anne.>*
21 September 2007, 15:38
ik vind het echt heel knap van je dat je kitkats durft te kopen... dat zijn dingen die ik nog echt niet durf
dus bravo ;) :)
ik pakte ze eigenlijk alleen maar om te kijken of ik ze lekker zou vinden enzooo en toen zei mijn pa gelijk; ja neem maar mee. :p
voor de rest heb ik niet zoveel problemen met lekkere dingen eten, of meenemen, ik kan alleen nooit kiezen ;)

muccarosa
21 September 2007, 15:57
en zou je dan ook snickers enzo durven te eten?
ik durf dat soort dingen echt niet.. ik moet dan wel aankomen.... maar als tussendoortje ga ik echt geen snicker eten..... dat durf ik gewoon niet.. :(

sweetgirlie
21 September 2007, 17:47
hey
ben ik weer even, ga straks oppassen en heb al heel braaf een bakje gevult met chocorozijnen etc om daar savonds te eten :)
Heb net ook avondeten op en ipv yoghurt/vla heb ik ijs gegeten met een heeeel klein beetje slagroom :)

ik hoef ook maar naar iets te kijken met boodschappen doen en mn ouders nemen het voor me mee, of als ik een x zeg "die en die koekjes vind ik zo lekker" dan staan ze er dus de volgende dag.. vind het gebaar altijd heel lief, maar ik vind dat soort dingen eten ook nogsteeds zo moeilijk en voel me dan helemaal verplicht om ze te eten, en dan kan ik er al helemaal niet van genieten..

@ Anne.>*: ging avondeten nog een beetje goed? ergens nog een beetje het idee gehad dat patat eigenlijk wel lekker is..? :)

@ Cherry-Chanelgirl: ben jij nu echt op goed gewicht dan? en vind je dat niet moeilijk vasthouden..? Ik ben ook zo bang voor opmerkingen als het zwaarder worden zichtbaar gaat worden...

Anne.>*
21 September 2007, 18:32
@sweetgirlie, het ging niet zo heel goed, mijn ouders wilden per se dat ik meer friet at, maar ik kan het nog steeds niet lekker vinden. Moest daarom van mijn moeder een heel stuk kipfilet opeten. Succes vanavond met het oppassen, en goed van je dat je ijs met slagroom hebt genomen, dat durf ik dan weer niet (dat ijs wel, slagroom niet). Ga zo door meid!! :D

Ik vind het ook wel moeilijk om iets van kitkat of andere dingen te eten, maar aan de andere kant wil ik wel genieten van het leven en aankomen moet ook lekker kunnen zijn vind ik. Ik zal niet zo makkelijk 3 kitkats achter elkaar opeten, maar 1 kitkat is goed voor me, en ik moet er wel moeite voor doen om een mooi lichaam te krijgen. Ik weet dat het moeilijk is, maar het is de moeite waard om een keer te proberen, want echt waar, aankomen kan wel leuk zijn als je lekkere dingen mag eten :p
Succes allemaal & sterkte

Anne.>*
21 September 2007, 18:33
Ik moest eerst ook aankomen, had het zelfde probleem als jij. Ik vond het fijn om de aankomlijst te volgen, het hielp namelijk wel en je had iets om aan vast te houden. Het aankomen ging trouwens niet heel erg snel, dus niet dat je in een week al op goed gewicht bent, dus je hoeft niet te schrikken :)
Succes, ik weet precies hoe moeilijk het is, het gaat ook met ups en downs. Maar het is mij ook gelukt dus het lukt jou vast ook!;):)

Dankjewel! vond het echt een lief berichtje. Moest jij heel veel eten om aan te komen? Dus was je aankomlijst groot zeg maar? :rolleyes:

SPEAKFASHIONESE.
21 September 2007, 18:37
Ik had eerst ook een hele hoop aan moeten komen.
En is ook gelukt, maar met moeite.
Had dus ook anorexia, maar ben er bijna helemaal vanaf :p
Alleen ik moest werken met stappen eerst;
Wendieet
Voedingsadvies 1
Voedingsadvies 2
Voedingsadvies 3
En dan nog met variatielijsten in alle soorten en maten.
Zowel voor tussendoortjes, als avondeten, ochtendeten etc.
Maar meiden allemaal heel veel succes, en het gaat met jullie ook goedkomen!

Esther|
21 September 2007, 18:44
Ik vind dit topic echt erg fijn. Ik moet ook aankomen, ongeveer nog 5 kilo. Eerst ging het niet zo goed en liet ik allerlei dingen weg. Maar nu ben ik volgens mij doorgeslagen naar de andere kant. Ik heb het gevoel alsof ik veel te veel eet, en ik blijf maar doorgaan tot ik echt niet meer kan. Ik vraag me af of dit wel goed is. Misschien heb ik nog een tip. Ikzelf eet erg veel noten, gezond en bevat veel kcal.
Mijn lijst van vandaag:

Ontbijt
1 boterham filet americain
beker drinkyoghurt

Tussendoor
pakje sultana

Lunch
1 droog pistoletje
1 pakje fristi

tussedoor
appel
2 bakjes cranberries
bakje cashewnoten

avondeten
zilvervliesrijst met groenten (2 x opgeschept)
2 stukken kipfilet

en dan vanavond nog:
bakje yoghurt met suiker
pakje toastjes

Iedereen veel sterkte en succes!

muccarosa
21 September 2007, 18:46
heb ej die lijst met behulp van een dieetiste samengesteld?

Anne.>*
21 September 2007, 18:48
ik vind eigenlijk dat je nog niet eens zoveel eet,
je ontbijt en lunch is tenminste best weinig,
en de rest van wat je eet is allemaal heeel gezond.
en aangezien je nog best veel moet aankomen kan het helemaal geen kwaad!! Ik vind het juist goed van je dat je uit jezelf meer kan pakken enzo :)

muccarosa
21 September 2007, 18:51
ja dat viel mij ook op.. dat het onbijt en de lunch best wel weinig was.....

Esther|
21 September 2007, 18:53
heb ej die lijst met behulp van een dieetiste samengesteld?
Ik heb maandag pas een echte officiële afspraak met een diëtiste, maar dit is zo ongeveer wat me in de tussentijd werd aan bevolen. Ben benieuwd wat de diëtiste zal gaan zeggen, denk dat ik wat meer boterhammen moet gaan eten enzo.

muccarosa
21 September 2007, 18:58
ja denk het ook.. bereidt je maar alvast voor..
zou je het heel erg vinden om meer te eten.. of heb je er wel vrede mee ?

Esther|
21 September 2007, 18:59
ik heb trouwens nog een vraag, ik ben op het moment nog steeds erg gefixeerd op calorieen en ik vroeg me af op hoeveel jullie zo ongeveer per dag zitten. Want ik zelf haal soms wel de 3500, en dat lijkt me wat te veel van het goede. En hebben jullie enig idee of het beter is om langzaam, geleidelijk aan te komen, dan snel? Excuses voor de vele vragen :o

Esther|
21 September 2007, 19:02
ja denk het ook.. bereidt je maar alvast voor..
zou je het heel erg vinden om meer te eten.. of heb je er wel vrede mee ?
Ik heb dagen dat ik weer verval in mijn oude patroon, maar er zijn ook dagen dat ik er zelfs van geniet en dan eet ik dus echt heel veel. Vaak krijg ik dan weer spijt, en ga ik compenseren, maar dat gaat nu al een paar dagen beter.

muccarosa
21 September 2007, 19:02
3500... dat betwijfel ik hoor...
maar ik probeer me zo min mogelijk meer bezig te houden met kcal eigenlijk... wordt er toch alleen maar door gefuckt..
ik denk trouwens dat het beter is geleidelijk aan te komen...
maar weet je wat ik wel denk.. als jij soms van die dagen hebt dat je je 'voldouwt'... dat je lichaam dat gewoon nodig heeft...
maar ik zie niet in hoe je echt aan 3500 komt.. mja.. :)

Esther|
21 September 2007, 19:15
Met 6 handjes noten zit je al gauw op 1000, dus dat schiet al op. Maar dat verder terzijde, je hebt gelijk. Van dat kcal gezeur wordt je alleen maar gek. En bedankt voor je antwoorden en reacties :)

muccarosa
21 September 2007, 19:23
is goed hoor... naja.. het moeten dan wel echt grote handen nootjes zijn hoor... ze zijn erg kcal rijk dat weet ik.. maar echt zoveel eet je er echt niet.... denk ik....
maar probeer je niet zo te focussen op het eten.... je wordt er alleen maar gestoort van.. en in plaats van het eten te zien als voedsel en brandstof.. zie je het alleen nog maar als cijfertjes... not worth it..

cobrasnake
21 September 2007, 20:05
ik wil en moet vanmezelf ook aankomen, alleen ik eet zoiezo niet zo veel (teminste dat zeggen de mensen om me heen) maar ik heb gewoon niet zo vlug honger mijn lijstje van vandaag is:

Ochtend:
2 meergranen boterhammen met Beenham

Tussendoor:
Liga pakje krenten

Lunch:
2 meergranen boterhammen met Beenham

Tussendoor:
Appel

Avondeten(uiteten geweest, spaans)
- Kipfilet spies
- Champigonnen

daarna nog gestopt bij de mac:
Mc Flurry M&M's

wat vinden jullie er eigenlijk van?

muccarosa
21 September 2007, 20:26
ik vind het niet echt veel... tis eigenlijk nog minder dan een normaal mens zou eten... meer afval lisjtje.. op de mcflurry na.. (hoop niet dat ik je hiermee pijn doe...)
probeer langzamerhand uit te breiden.. ?

Anne.>*
22 September 2007, 13:00
ik vind het ook erg weinig. misschien kun je al beginnen met wat te drinken bij je ontbijt & lunch, en iets anders op je brood te doen (pindakaas of hagelslag ofzo)

muccarosa
22 September 2007, 13:35
ik raad je dan aan pindakaas te doen
en gewoon dan bij het ontbijt een glas melk ofzo en bij de lunch en nog een glas vruchtensap erbij op een dag...

Anne.>*
22 September 2007, 13:39
jeps denk ik ook.
hoe gaat het met jou vandaag? :rolleyes:

Bittersweet_Symphony
22 September 2007, 13:42
ik heb trouwens nog een vraag, ik ben op het moment nog steeds erg gefixeerd op calorieen en ik vroeg me af op hoeveel jullie zo ongeveer per dag zitten. Want ik zelf haal soms wel de 3500, en dat lijkt me wat te veel van het goede. En hebben jullie enig idee of het beter is om langzaam, geleidelijk aan te komen, dan snel? Excuses voor de vele vragen :o

sorry dat ik binnenval, las dit toevallig,
als je te snel aankomt is dat slecht voor je lever.
je lichaam kan ook spieren vervangen voor vet.
dus beter geleidelijk :)

muccarosa
22 September 2007, 15:24
hoe het met mij gaat qua eten of qua emoties?
naja eten.. gewoon zoals het lijstje
en emoties.. zoals de laatste tijd steeds fucked
maarja
en met jou?

Stratospheres
22 September 2007, 15:44
Mijn complimenten, ik vind jullie zeer sterk.
Het is heel erg moeilijk om zoiets te kunnen overwinnen, ik zelf heb het nooit gehad maar ik ken wel andere mensen die er heel erg diep mee zijn gezonken. Je mag echt trots zijn dat jullie dit vrijwillig doen, zulke mensen verdienen op koninginnendag een lintje.

Anne.>*
22 September 2007, 16:24
hoe het met mij gaat qua eten of qua emoties?
naja eten.. gewoon zoals het lijstje
en emoties.. zoals de laatste tijd steeds fucked
maarja
en met jou?
achja het gaat,
het eten gaat weer iets moeilijker, ik probeer weer allemaal te magere producten te nemen. En qua emoties gaat het ook niet zo eigenlijk. Ik ben weer té veel bezig met eten, en ik voel me dus ook echt klote. Daarnaast ben ik in de war omdat ik nu echt aan aan het komen ben, en alles gaat een beetje moeilijk :(
maargoed ik hoop dat je je binnenkort weer beter voelt, en hou vol met het eten he! de enige manier om je weer goed te voelen is eten, en ik weet dat dat raar klinkt omdat ik het zelf ook allemaal niet kan, maar dan nog :p
@Stratospheres
dankjewel voor je lieve berichtje :)

Esther|
22 September 2007, 16:25
at cobrasnake, ik vind het ook wat aan de weinige kant. Misschien kun je proberen om bij de appel nog een pakje sultana te nemen. En nog even over dat geleidelijk aankomen, moet ik dan denken aan een 1/2 kilo per week ofzo?

Esther|
22 September 2007, 16:28
@ cobrasnake, ik vind het ook wat aan de weinige kant. Misschien kun je beginnen om bij de appel nog een pakje sultana te nemen of iets in die richting. En nog even over het geleidelijk aankomen, moet ik dan denken aan ongeveer 1/2 kilo in de week?

sweetgirlie
22 September 2007, 16:30
at cobrasnake, ik vind het ook wat aan de weinige kant. Misschien kun je proberen om bij de appel nog een pakje sultana te nemen. En nog even over dat geleidelijk aankomen, moet ik dan denken aan een 1/2 kilo per week ofzo?

hey :)

volgends mijn dietist is 500 gram per week 'normaal' en haalbaar om aan te komen per week..

honey-bee
22 September 2007, 19:01
heej ik moet ook weer ietsje aankomen, kad vroeger ook eetstoornis, nu niet meer maar moet wel oppassen, want ik val dus wel heel snel af. maar eet het er ook zo weer bij ;)

Mij lijstje van gister:

O:2 boterhamme, rosbief, appelstroop
sinaassap
thee

T:pakje liga milkbreak

L:boterham + 2.5 knakworst
boterham appelstroop
1 krentebrood
2 bekers vifit

T:mac flurry rolo

A:gebakke aardappels, wortel, kipcorn, curry
appel
rosétje

T:nog een patatje met may0 :o
ice tea

tja beetj ongezond maarja kan best wel voor een dagje tog? :p

muccarosa
22 September 2007, 19:24
ja kan wel hoor
ik dacht echt zo van.. huh.. je post hier maar ook in het afval topic.. maar dat is iemand anders met bijna dezelfde naam

Anne.>*
23 September 2007, 19:32
ik vind het een goed lijstje, misschien niet zo gezond, maar volgens mijn dietiste bestaat er geen ongezond als je aan moet komen, dus ga zoo door en succes met aankomen! :D
hoe gaat het trouwens met de rest? het weekend goed doorgekomen?

Esther|
23 September 2007, 20:40
Met mij gaat het redelijk, alleen vrijdag heb ik weer belachelijk veel gegeten, met gevolg dat ik gister en vandaag heb geprobeerd het te compenseren. En gaat het goed met jou?

honey-bee
23 September 2007, 21:27
ik vind het een goed lijstje, misschien niet zo gezond, maar volgens mijn dietiste bestaat er geen ongezond als je aan moet komen, dus ga zoo door en succes met aankomen! :D
hoe gaat het trouwens met de rest? het weekend goed doorgekomen?

hihi nou normaal eet ik savonds ook niet tussedoor patat ofzo hor :P maar kwas met wat vriende op stap en hun name ook en kad ook wel trek in :o twas ook een lange avond dus had het wel nodig :p

sweetgirlie
24 September 2007, 07:23
Met mij gaat het redelijk, alleen vrijdag heb ik weer belachelijk veel gegeten, met gevolg dat ik gister en vandaag heb geprobeerd het te compenseren. En gaat het goed met jou?

belagelijk veel in de zin van echt heel veel...? of meer voor je gevoel :o

Ik heb gister verjaardagsvisite overleefd en taart gegeten.:) ben ik wel trots op.
Vandaag weer lekker terug in mn dagelijkse routine qua eten & school enzo, en dan hou ik alles ook het beste vol..

Iedereen succes vandaag:)!!

muccarosa
24 September 2007, 10:32
wat goed van je dat je taart hebt gegeten!
Ik ben trots op je! :)

Anne.>*
24 September 2007, 18:57
@Esther, je weet toch dat je niet teveel kunt eten? het is alleen maar goed voor je. En als je de dagen erna weer gewoon normaal eet, kan het voor een keertje geen kwaad. Maar je moet zeker niet minder gaan eten, ook al is dat heel moeilijk, je kan het wel gewoon volhouden!!
@ sweetgirlie, supergoed dat je taart op hebt? was het lekkere taart? :D

bij mij gaat het de laatste tijd wat minder, ik probeer weer heel veel onder eten uit te komen enzo. Ik ben allemaal bezig met manieren bedenken om toch net iets minder te eten enzo. Ik denk dat het komt omdat ik was aangekomen, en ik was daar best van geschrokken zeg maar. Maargoed ik ga vanavond gewoon nog een eierkoek en een plakje cake eten. iedereen weer succes van de week! :cool:

Esther|
24 September 2007, 19:14
Wat ontzettend goed dat je bent aangekomen en ook ontzettend goed dat je je toch voorneemt om een eierkoek en cake te nemen, ondanks dat je bent geschrokken. Je kan alleen maar trots op jezelf zijn! :)

thegenius
25 September 2007, 16:13
upp ..

Anne.>*
25 September 2007, 17:52
vandaag bij de dietiste geweest, moet voortaan 4 boterhammen tussen de middag eten, en s ochtends meer cornflakes (1.5 soepkom :eek: ) nouja ik hoop maar dat het gaat lukken, het gaat de laatste tijd namelijk niet zo heel goed. maargoed ik ga sporten, byeee :)

sweetgirlie
25 September 2007, 19:03
hey

hoe gaat het hier met iedereen:)?
Met mij wel oke, beetje maffe dag gehad, en net chinees gegeten, en mn maag speelt nu al op.. (word vaak ziek als ik vet eten eet)
Maar ik heb het gegeten, en heb er zelfs een beetje van genoten (was vroeger dol op afhaalchinees en patat :p )

dikke knuffel aan iedereen=)

muccarosa
25 September 2007, 19:05
Aah ik ben trots op je
zou eht zelf nog niet durven (chinees eten)
en aan anne... ben je erg geschrokken van de grotere hoeveelheid?
ik vond je eerdere lijstje ook al wel wat aan de magere kant om aan te komen.. dus
maar je komt er wel :)

sweetgirlie
26 September 2007, 08:36
Aah ik ben trots op je
zou eht zelf nog niet durven (chinees eten)
en aan anne... ben je erg geschrokken van de grotere hoeveelheid?
ik vond je eerdere lijstje ook al wel wat aan de magere kant om aan te komen.. dus
maar je komt er wel :)

Hoe gaat het met jou eigenlijk :o :) ..? Hoor je zo weinig over jezelf :o

muccarosa
26 September 2007, 09:49
.. tja ik kom gewoon aan (jammergenoeg.. fout dat ik het zeg.. maar ik wil het niet meer.. :( )

Anne.>*
26 September 2007, 10:17
.. tja ik kom gewoon aan (jammergenoeg.. fout dat ik het zeg.. maar ik wil het niet meer.. :( )
hoe komt het? je eet toch nog wel goed he? ik weet hoe het voelt om niet aan te willen komen en hoe verleidelijk het dan is om te weinig te eten. Maar niet opgeven hoor, je kunt het! en aankomen is goed voor je! :)

Anne.>*
26 September 2007, 10:18
ik was trouwens best wel geschrokken dat ik nog meer moest eten, ik had echt zo iets van; maar ik kom toch aan. maar het zal wel goed zijn, zij is de deskundige dusja. ;)

muccarosa
26 September 2007, 10:24
ja bedenk je idd dat ze het beste met je voort wilt... ze heeft er verstand van dus :)

muccarosa
26 September 2007, 10:25
hoe komt het? je eet toch nog wel goed he? ik weet hoe het voelt om niet aan te willen komen en hoe verleidelijk het dan is om te weinig te eten. Maar niet opgeven hoor, je kunt het! en aankomen is goed voor je! :)
en ja ik eet nog wel gewoon mn lijstje (de dingen die op mn lijstje staan dan..).. maar ik wil nit meer...
mja.
ik ga studeren...

Anne.>*
26 September 2007, 10:25
jups. hoe gaat het vandaag bij jou? hoef je niet naar school ofzo? :p

muccarosa
26 September 2007, 10:29
vrij net zoals gisteren :)
en jij?

Anne.>*
26 September 2007, 10:31
had maar 1 uur les, ook net als gisteren :p wel beter, kan ik lekker thuis eten :D

muccarosa
26 September 2007, 10:38
ja precies.. dat is veel fijner. Heb jij er ook moeite mee als anderen je zien eten?
Ik haat het echt... donderdag is tot nu toe (met dit rooster dus) de enige dag dat ik moet eten waar anderen bij zijn.... vorige week was de eerste keer... poew... het was moeilijk... en ik zat dus naast iemand die niets at.... dat hielp dus ook niet...
Mja...

Anne.>*
26 September 2007, 10:42
jaaa, ik heb altijd het gevoel dat mensen mij in de gaten houden. en ik doe ook altijd supermoeilijk met het eten, en dan ben ik bang dat ze er iets van gaan zeggen ofzo. ik moet met dit rooster iedere dag (behalve dinsdag) tot 4 uur naar school, dus ik moet altijd op school eten :( ben wel jaloers op jou daarom :p en het helpt idd niet als iemand niks eet. ik let altijd heel erg op wat anderen eten (ik weet niet of jij dat ook doet, maargoed) en als iemand dan niks eet voel je je gelijk zo'n vreetzak ofzo.
maargoed ik ga even onder de douche, heb het zoooo koud :eek:

muccarosa
26 September 2007, 10:47
ja heb ik ook dat ik me een vreetzak voel en dat ik iedereen ga bekijken met eten wat ze eten enzo
maar douchze

Anne.>*
26 September 2007, 13:57
ik ga even mijn lijstje van gisteren posten. Ik heb gisteren niet volgens mijn lijst gegeten (te weinig dus) dus ben er niet zo blij mee :mad:

-ontbijt:
cornflakes met magere yoghurt
appel
taksi en thee
-tussendoor:
appel
-lunch:
2 kleine pistoletjes (bruin), 1 met ham, 1 met plakje kaas
pakje fristi, kapitein koek rozijnen
-tussendoor:
pakje sultana's
-avond:
tuinbonen, aardappelen, blinde vink en jus
bakje vla met volle yoghurt
-tussendoor:
eierkoek en appel

eigenlijk moet ik tussendoor en 's middags meer eten, maar ik ga me morgen weer netjes aan mijn lijst houden (als het lukt :rolleyes: )

muccarosa
26 September 2007, 14:06
ik ga even mijn lijstje van gisteren posten. Ik heb gisteren niet volgens mijn lijst gegeten (te weinig dus) dus ben er niet zo blij mee :mad:

-ontbijt:
cornflakes met magere yoghurt
appel
taksi en thee
-tussendoor:
appel
-lunch:
2 kleine pistoletjes (bruin), 1 met ham, 1 met plakje kaas
pakje fristi, kapitein koek rozijnen
-tussendoor:
pakje sultana's
-avond:
tuinbonen, aardappelen, blinde vink en jus
bakje vla met volle yoghurt
-tussendoor:
eierkoek en appel

eigenlijk moet ik tussendoor en 's middags meer eten, maar ik ga me morgen weer netjes aan mijn lijst houden (als het lukt :rolleyes: )
ik vind je lijstje idd best wel weinig ja..
lijkt zelfs een beetje op een afval lijstje..
mag je wel gewoon je magere yoghurt blijven nemen van je dieetiste?

Anne.>*
26 September 2007, 14:25
ze heeft liever dat ik volle neem, maar omdat ik dat écht niet lekker vind met cornflakes moet ik extra veel magere yoghurt & cornflakes nemen. Ik kan 's ochtends namelijk bijna niks fatsoenlijk weg krijgen, brood niet en cornflakes met magere yoghurt is het enige dat ik echt lekker vind, daarom eet ik het. Maargoed gisteren ging dusniet zo goed ( hoewel het sporten wel heel lekker ging) en vandaag eigenlijk ook niet zo, dus ik ga er morgen weer echt tegenaan. :)

muccarosa
26 September 2007, 14:27
ja ga er maar flink tegenaan
en wat vind je van je sporten dan ?

muccarosa
26 September 2007, 14:37
ja ga er maar flink tegenaan
en wat vind ze van je sporten dan ?

even verbetering in mn zinnetje

Anne.>*
26 September 2007, 17:56
ik weet niet, daar heeft ze niks van gezegd. ze wil alleen dat ik sportdrank drink, maar aangezien ik dat niet zo lekker vind, is het ook goed als ik een banaan extra pak ;)

cobrasnake
27 September 2007, 15:59
wat ik me eigenlijk afvroeg was.. waarom de meeste meisjes hier aan willen komen, ofja de meeste omdat ze een eetstoornis hebben/recoveren toch?
en wat ik eigenlijk graag zou willen weten is hoeveel weeg je dan op dit moment en hoeveel kilo wil je aankomen?
ik weet dat ik dat eigenlijk niet mag vragen, maar ben er gewoon heel erg benieuwd naar..

Anne.>*
27 September 2007, 17:49
ik wil je best vertellen hoeveel ik weeg enzo, maar dat doe ik dan liever niet in dit topic. Wil je dat ook om een bepaalde reden weten? ben je zelf te licht ofzo? :rolleyes:

muccarosa
27 September 2007, 17:53
vroeg ik me idd ook af
hoe is je dag gegaan anne?

Anne.>*
27 September 2007, 17:58
het ging wel, ik heb op zich goed gegeten, maar ik ben weer heel de tijd bezig met onder eten uitkomen/ minder proberen te eten. Ik eet zeg maar wel op de momenten dat ik moet eten, maar ik probeer steeds minder te nemen dan moet. Ik probeer echt om weer meer te eten en alles, maar op de een of andere manier gaat het niet zo goed van de week. Heb vandaag wel 4 boterhammen op tussen de middag, daar was ik in ieder geval blij mee :)
hoe ging het vandaag bij jou tot nu toe?

muccarosa
27 September 2007, 18:31
tja.. geestlijk is het nog steeds shit
maar qua eten opzich gewoon prima gegaan.. het was wel de dag dat ik moest eten op school.. dat was wel kut.. maar ik zat gelukkig alleen....
dus..
wat wel heel raar is..
het lijkt alsof mn maag weer aant krimpen is..... eerst had ik echt na iets eten vet veel buikpijn van dat het te veel was.. een paar weken erna had ik zoiets van.. er kan wel wat meer bij.. en nu is het weer zo dat ik echt propvol zit na iets wat eten... best apart...

cobrasnake
27 September 2007, 18:43
ik wil je best vertellen hoeveel ik weeg enzo, maar dat doe ik dan liever niet in dit topic. Wil je dat ook om een bepaalde reden weten? ben je zelf te licht ofzo? :rolleyes:
zou ik je mogen toevoegen op msn:)?

cobrasnake
27 September 2007, 18:45
hmm.. ik zie mijn post niet!

muccarosa
27 September 2007, 18:47
moet jij ook aankomen eigenlijk cobrasnake?

cobrasnake
27 September 2007, 19:25
Ja ik moet ook aankomen!

muccarosa
27 September 2007, 19:37
wil je zelf aankomen of moet je dat omdat je bijv een eetprobleem?
en vertel eens wat meer over jezelf :)

cobrasnake
27 September 2007, 20:33
kheb een eetprobleem gehad, natuurlijk ben k er niet helemaal vanaf.. maar nu wil ik dus aankomen omdat ik te dun ben!
en dat MOET van mezelf, kheb er geen hulp bij.. daarom is het moeilijk en zou ik er graag met mensen over praten, en dan ook over gewichten enz.. ben erg in de war met alles vandaar..

Esther|
27 September 2007, 20:46
Wat goed dat je dat helemaal vrijwillig wil, daar heb ik echt respect voor. Met mij gaat het eigenlijk helemaal niet goed. Ik wil absoluut niet meer aankomen, ik zie zoveel meisjes die net zo dun zijn of dunner en die het niet hoeven, en ik zie het gewoon zelf niet meer waarom ik nog zou moeten aankomen. Afgelopen dagen dus ook te weinig gegeten. Vandaag weer wat meer, had ook honger. Mijn lijstje van vandaag:

Ontbijt
boterham filet americain
beker yoghurtdrink

tussendoor
pakje toastjes
appel

Lunch
droog pistoletje
pakje fristi

Tussendoor
appel
pakje sultana
pakje toastjes

Avondeten
andijviestamppot en een karbonaadje

Tussendoor
griesmeelpuddinkje met bessensaus
pakje toastjes

Opzich nog niet heel veel, maar dat hoef ik ook nog niet van mijn dieetiste, omdat ik het er nog erg moeilijk mee heb.

muccarosa
27 September 2007, 20:57
Ik heb dat ook.. ik wil niet meer aankomen...

@ cobrasnake... knap dat je het op eigen houtje wilt doen... ik zeg zelfs liever mn gewicht niet...... maar eigenlijk zie ik ook niet zo goed in wat je ermee zou kunnen doen ?
Kan je het wel denk je zelf om wat je nu eet te verhogen? Of zou je daar hulp bij willen? Wil je daar met alle liefde mee helpen namelijk :)
En hoe oud ben je als ik vragen mag?

Esther|
27 September 2007, 21:06
Ik wil natuurlijk ook helpen :) Gewicht lijkt me niet echt nodig om te vermelden, maar ik moet nog ongeveer 4 kilo. Maar het ligt er ook aan wanneer ik weer ongesteld word.

cobrasnake
27 September 2007, 21:07
Ik heb dat ook.. ik wil niet meer aankomen...

@ cobrasnake... knap dat je het op eigen houtje wilt doen... ik zeg zelfs liever mn gewicht niet...... maar eigenlijk zie ik ook niet zo goed in wat je ermee zou kunnen doen ?
Kan je het wel denk je zelf om wat je nu eet te verhogen? Of zou je daar hulp bij willen? Wil je daar met alle liefde mee helpen namelijk :)
En hoe oud ben je als ik vragen mag?

ik ben 17 jaar!
zou ik je anders toe mogen voegen op msn?

muccarosa
27 September 2007, 21:07
dat probleem met ongesteldheid heb ik gelukkig niet... ik slik de pil dus dan blijf je ongesteld worden (lang leven de pil..)

muccarosa
27 September 2007, 21:08
ik ben 17 jaar!
zou ik je anders toe mogen voegen op msn?
van mij mag je.. ben alleen nooit op msn..
mailen kan wel altijd...
geef me maar je mailadres anders :)

cobrasnake
27 September 2007, 21:13
ik zet liever hier niet mijn email adress neer, maar ik zag dat jij wel een email adress had staan?

muccarosa
27 September 2007, 21:18
waar heb ik dat staan dan?
naja ik heb wel een idee
selecteer maar het onderstaande en dan zie je het
burning_doll@hotmail.com

cobrasnake
27 September 2007, 21:24
ja ik heb je toegevoegd!
de email adress staat als je jou aanklikt, om je te mailen!

muccarosa
27 September 2007, 21:31
oowwh oke... wist niet dat ik dat had ingevoerd...
heb je me toegevoegd?
zie er niks van.. ?
maar zoals ik al zei.. ben ik ongeveer nooit online...
dus is het beter om me een mailtje te sturen met je vragen e.d.
mja
liefs van Amber

Anne.>*
28 September 2007, 09:50
je mag mij ook best mailen, ik ben namelijk ook niet zoveel op msn ;)
ik wil je ook best helpen met wat je moet eten enzo, maar ik weet niet of je er veel aan hebt om mijn gewicht te weten. Ik kan je wel vertellen dat ik ongeveer 10 kilo aan moet komen.
@esther, het is inderdaad niet echt veel. Kom op he, gewoon doorgaan met goed eten, dan komt het allemaal wel goed.
@amber, goed van je dat je op school hebt gegeten. was het nog lekker.
iedereen weer veel succes vandaag! :)

cobrasnake
28 September 2007, 19:54
ik wil je ook best helpen met wat je moet eten enzo, maar ik weet niet of je er veel aan hebt om mijn gewicht te weten. Ik kan je wel vertellen dat ik ongeveer 10 kilo aan moet komen.
@esther, het is inderdaad niet echt veel. Kom op he, gewoon doorgaan met goed eten, dan komt het allemaal wel goed.
he meis dat zou fijn zijn:)
zou ik je dan toch mogen toevoegen?

muccarosa
28 September 2007, 20:35
nee het was totaal niet lekker
maar hoe is jouw dag vandaag gegaan ?:)

cobrasnake
28 September 2007, 20:50
muccarosa!
ik heb je gemaild, je moet maar even kijken of ik het goede email adress heb!

muccarosa
28 September 2007, 21:01
geantwoord :)

Anne.>*
29 September 2007, 12:35
@cobrasnake, natuurlijk, mijn emailadres is : itsmex3@hotmail.com.
@amber, het ging wel, heb gisterenavond nog een lekkere parijse bol op :D moest vanochtend wegen, en was weer aangekomen. Ik vind echt dat ik extreem veel aankom de laatste tijd, maargoed het zal wel goed zijn, en dat is ten slotte ook de bedoeling :p

muccarosa
29 September 2007, 12:40
ik zie het laatste bericht niet. .

muccarosa
29 September 2007, 12:40
@amber, het ging wel, heb gisterenavond nog een lekkere parijse bol op :D moest vanochtend wegen, en was weer aangekomen. Ik vind echt dat ik extreem veel aankom de laatste tijd, maargoed het zal wel goed zijn, en dat is ten slotte ook de bedoeling :p
hoeveel kom je dan per week aan?
en wat is een parijse bol?

cobrasnake
29 September 2007, 12:55
dankje! heb je toegevoegd!:)

cobrasnake
29 September 2007, 13:18
ik zie mijn post niet?

muccarosa
29 September 2007, 13:21
ik wel :p
10tekensblabla

Mmmber
29 September 2007, 13:40
Ik ben in ongeveer 3 maanden 10 kilo aangekomen(H)!
Het ging heeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam, en toen pats boem vloog het eraan!

muccarosa
29 September 2007, 13:41
en moest je aankomen vanwege een eetprobleem of iets..?
en hoe ga je er nu mee om dat je dat bent aangekmen ?

Mmmber
29 September 2007, 13:48
Nope, geen eetstoornis.
Ik ben in vrij korte tijd 10 kilo afgevallen - reden onbekend..
Ben het hele ziekenhuis afgelopen, maar niks uitgekomen.
Ik ben altijd aan de dunne kant geweest, maar wel gewoon gezond zegmaar..
Maar na die 10 kilo was ik dus echt lelijk mager.

Ben dus superblij dat ik eindelijk weer op gewicht ben, al m'n kleren passen weer, kan weer lekker shoppen. (niks pastte voorheen)
Krijg heel veel complimenten ook, super.
Alleen is het wat meer op mn buik,heupen+benen gaan zitten dan dat het voorheen zat.. Dus ga ik sporten om alles wat meer "mooi" te krijgen :).

SweetLayD
29 September 2007, 13:58
Ik moet ook aankomen helaas omdat ik een te lage bmi heb vanwege een eetstoornis.
Maar toen ik vandaag aan het winkelen was en tijd was voor mijn lunch(heb namelijk een eetlijst met tijden)kwam een man zomaar tegen mij zeggen van "je moet niet zoveel eten"
Dus ik vroeg zo "hoezo" , hij zei toen "dan word je dik".
Ik stopte gelijk met eten en stopte de boterham weer in me tas en wou bijna in tranen barsten..
Ookal heb ik een te lage bmi voor me lengte , toch zie ik er zo niet uit .
Nu wil ik niet meer eten , voel me zo een zwijn , schaam me nu echt omdat ik ging eten ook :(

muccarosa
29 September 2007, 14:15
niet naar die man luisteren
hij geeft geen idee van de situatie
maar ik snap dat je je enorm rot door voelt.. :(

SweetLayD
29 September 2007, 14:17
Voel me echt hartstikke rot nu :(
Ik moet helaas weer zo bijna eten , maar ik ga het niet .
Ik moet nu weer huilen, voel me zo k*t! :(

muccarosa
29 September 2007, 14:21
probeer nou maar wel te eten.... des te sneller ben je beter....
ikw ou dat ik er wat aan kon doen om je beter te laten voelen
*vangt de tranen op*

SweetLayD
29 September 2007, 14:23
ach , wat lief van je meid .
Maar soms wil ik geeneens beter worden :(
Het is zo moeilijk . zo'n tweestrijd..

muccarosa
29 September 2007, 14:33
ach , wat lief van je meid .
Maar soms wil ik geeneens beter worden :(
Het is zo moeilijk . zo'n tweestrijd..
ik herken waar je nu in zit
ik wil eigenlijk ook niet meer verder gaan met het beter worden... vind het ewl mooi zo...
maarja ik zie wel wat de arts er dindag van zegt...

Mmmber
29 September 2007, 14:34
Niks aantrekken van die man, wat een eikel zeg..
Hij weet niet waar 'ie het over heeft.
Denk aan jezelf, wat goed voor je is => eten!
Je kan het meis :)!

SweetLayD
29 September 2007, 14:53
Ik heb 2 maanden in de ziekenhuis gelegen. Ik moest aan de slangetje omdat ik uitdroogt was. En moest ook sondevoeding nemen. Mocht de bed niet uit . Dus 24 uur in bed altijd , ookal moest ik naar de wc , ik moest toen op de po. Het was gewoon verschrikkelijk. Ik heb nu hulp bij de PsyQ , ik weet niet of je dat kent ?
Maar daar loop ik bij een dietiste,gezinstherapeut,psycholoog langs.
Heb elke week een afspraak bij hun , dus me agenda is wel vol elke week.
Moest vorige week een kilo zijn aangekomen anders moest ik weer opgenomen worden , maar dan niet in een zkh maar kliniek.
Maar ben gelukkig nog steeds thuis =) .
Als ik op een bepaalde gewicht ben mag ik de de groep met andere meiden die ook een es hebben.

SweetLayD
29 September 2007, 14:58
ik herken waar je nu in zit
ik wil eigenlijk ook niet meer verder gaan met het beter worden... vind het ewl mooi zo...
maarja ik zie wel wat de arts er dindag van zegt...
Het is ook altijd zo'n tweestrijd , maar doe je best , ik weet zeker dat je er mooier eruit zal zien :)

SweetLayD
29 September 2007, 14:59
Niks aantrekken van die man, wat een eikel zeg..
Hij weet niet waar 'ie het over heeft.
Denk aan jezelf, wat goed voor je is => eten!
Je kan het meis :)!
Potje gehuild, voel me al veel beter, maar toch hoor ik die stem nog die man ..
Ik denk dat ik toch maar mijn tussendoortje ga overslaan :(

SweetLayD
29 September 2007, 15:00
Ik heb 2 maanden in de ziekenhuis gelegen. Ik moest aan de slangetje omdat ik uitdroogt was. En moest ook sondevoeding nemen. Mocht de bed niet uit . Dus 24 uur in bed altijd , ookal moest ik naar de wc , ik moest toen op de po. Het was gewoon verschrikkelijk. Ik heb nu hulp bij de PsyQ , ik weet niet of je dat kent ?
Moest vorige week een kilo zijn aangekomen anders moest ik weer opgenomen worden , maar dan niet in een zkh maar kliniek.
Als ik op een bepaalde gewicht ben mag ik de de groep met andere meiden die ook een es hebben.
@ Anybody
Ben je trouwens & van de cg forum

cobrasnake
29 September 2007, 15:12
zo ej, waar bemoeit die man zich in godsnaam mee..
ik vind het zoiezo heel raar dat er iemand na je toe komt
en zo iets raars zegt!
niks van aantrekken meis.. jij zelf weet wel beter!

muccarosa
29 September 2007, 15:19
Potje gehuild, voel me al veel beter, maar toch hoor ik die stem nog die man ..
Ik denk dat ik toch maar mijn tussendoortje ga overslaan :(
doe dat nou niet.. straks ben je geen kilo aangekomen en moet je een kliniek in..

SweetLayD
29 September 2007, 15:23
zo ej, waar bemoeit die man zich in godsnaam mee..
ik vind het zoiezo heel raar dat er iemand na je toe komt
en zo iets raars zegt!
niks van aantrekken meis.. jij zelf weet wel beter!
Ja vond het eerst ook raar dat ie me zomaar aansprak.
Maar jullie zijn echt te lief voor woorden! :D

SweetLayD
29 September 2007, 15:24
doe dat nou niet.. straks ben je geen kilo aangekomen en moet je een kliniek in..
Ik moest eigelijk al de kliniek in..maar doordat ik iets verkeerd had gedaan ben ik nog steeds thuis.. :o
En de tussendoortje is alleen maar een boterham en een bakje kwark , niet zo veek toch? :o

sweetgirlie
29 September 2007, 16:12
kan iemand me de voordelen van aankomen nog een keer vertellen :o
zit er even helemaal doorheen..aankomen voelt momenteel zo onzinnig;ben zo bang dat ik dik word :o

Mmmber
29 September 2007, 16:38
Je weerstand is hoger
Je hebt het minder koud
Je kleren zitten mooier
Het is gezonder
Je hebt meer energie
Geen "zit" pijn

Kom op meis, het is het waard!

muccarosa
29 September 2007, 16:44
Ik moest eigelijk al de kliniek in..maar doordat ik iets verkeerd had gedaan ben ik nog steeds thuis.. :o
En de tussendoortje is alleen maar een boterham en een bakje kwark , niet zo veek toch? :o
ik zie dat je ook hebt gepost op cgforum...

muccarosa
29 September 2007, 16:46
voel je je wel al wat beter?

Anne.>*
29 September 2007, 16:46
misschien lijkt het niet zoveel maar alles wat je op dit moment eet is zooo belangrijk voor je lichaam! je wilt toch beter worden? en niet in een kliniek komen? en denk ook eens aan al die mensen die trots op je zijn als je tóch eet. Gewoon niet meer aan die stomme vent denken en doorgaan met eten. Die vent kan lekker de pot op! succes meid. :)

SweetLayD
29 September 2007, 16:59
voel je je wel al wat beter?
Nee voel me nog steeds klote..Ben eigelijk van plan om de avondeten niet de eten :o :(

SweetLayD
29 September 2007, 17:00
misschien lijkt het niet zoveel maar alles wat je op dit moment eet is zooo belangrijk voor je lichaam! je wilt toch beter worden? en niet in een kliniek komen? en denk ook eens aan al die mensen die trots op je zijn als je tóch eet. Gewoon niet meer aan die stomme vent denken en doorgaan met eten. Die vent kan lekker de pot op! succes meid. :)
Wil ook "soms" wel beter worden.. maar soms weer niet
Pff ! waarom bestaat es nou? :(

SweetLayD
29 September 2007, 17:29
Jups, en heb zojuist de link gelegd tussen SweetLayd en 'chique. Klopt dat?
Haha ja klopt :)

muccarosa
29 September 2007, 17:33
ja die link had ik ook gelegd
had je trouwens (aan sweetlayd) soms heel veel water gedronken dat je daardoor niet de kliniek inkwam...?
maar eet nou mmaar wel gewoon je avondeten... er komt echt alleen maarmeer shit van als je het niet doet... probeer het tenminste...

Mrs.Miller
29 September 2007, 17:45
4 vk boterhammen met nutella
half pak pringels
2 vk boterhammen
zak patat met ketchup
2 bekers ice thee
2 bekers water
1 beker cola

tot nu toe..

wat voor lijst is dit?
veel, weinig, normaal

muccarosa
29 September 2007, 17:48
ik vind zelf normaal..
maar ik weet niet wat je nu nog allemaal meer gaat eten.. ?

Mrs.Miller
29 September 2007, 17:52
ik vind zelf normaal..
maar ik weet niet wat je nu nog allemaal meer gaat eten.. ?
tis niet dat ik mager ben ofzo. ik ben op vakantie 5 kilo afgevallen (ben nu 50 en wil weer 55 want ben 1,71)

ik ga nog rijst met erwsten+mais, aardappellen, soep en kip eten

Anne.>*
29 September 2007, 18:09
ik denk dat het op zich vrij normaal is, licht er ook maar net aan hoe je stofwisseling werkt. Sommige mensen komen van hetgene wat jij eet enorm aan, anderen juist niet. Maar in ieder geval goed dat je vette calorierijke dingen eet, zo krijg je die 5 kilo er vast wel weer aan. Gewoon af en toe op de weegschaal kijken of het genoeg is om aan te komen :D

Mrs.Miller
29 September 2007, 18:11
ik denk dat het op zich vrij normaal is, licht er ook maar net aan hoe je stofwisseling werkt. Sommige mensen komen van hetgene wat jij eet enorm aan, anderen juist niet. Maar in ieder geval goed dat je vette calorierijke dingen eet, zo krijg je die 5 kilo er vast wel weer aan. Gewoon af en toe op de weegschaal kijken of het genoeg is om aan te komen :D
ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe mijn stofwisseling is.. denk ook wel dat 't moet lukken maar ik vindt dat ik er teveel mee bezig ben in me hoofd..

Anne.>*
29 September 2007, 18:17
bedoel je dat in de manier van dat je teveel denkt aan wat je moet eten? want ik denk dat je het vanzelf wel merkt als je teveel eet. En anders kun je misschien eens langs een dietiste gaan, die kan je vast wel helpen :) succes.

SweetLayD
29 September 2007, 18:20
ja die link had ik ook gelegd
had je trouwens (aan sweetlayd) soms heel veel water gedronken dat je daardoor niet de kliniek inkwam...?
maar eet nou mmaar wel gewoon je avondeten... er komt echt alleen maarmeer shit van als je het niet doet... probeer het tenminste...
Ja ik heb dat inderdaad gedaan :o ..
Ik werd gedwongen door me moeder om toch wel avondeten. Maar dan niet echt warme eten maar de tussendoortjes die ik vandaag eigelijk om half 4 moest eten, schaam me :(

muccarosa
29 September 2007, 18:44
zorg dan wel dat het onverzadigde vetten zijn...(zoals pindakaas.. niet patat)
maar nu ik heb gelezen dat je ook nog rijst enzo erbij hebt gegeten.. vind ik het wel een aankomlijstje!

PRAISE
29 September 2007, 19:21
jawel je hebt van die shakes volgens mij kan je die bij de apotheek halen
daar kom je van aan.. die werden bij ons in de instelling gegeven met mensen met ondergewicht.
hoop dat je er wat aanhebt

ROSE__
29 September 2007, 20:43
ik vond mezelf veel te dun
ben aan de pil gegaan
en 8kilo aangekomen

ik weet niet of je daar wat aan hebt?

honey-bee
29 September 2007, 22:12

ik zit ook bij psyq, mogt ook in die groep maar ben er tog op het laatste moment van afgehaakt, heb nu alleen nog gesprekke met sjoukje, als je die kent :P;)

honey-bee
29 September 2007, 22:19
kheb een eetprobleem gehad, natuurlijk ben k er niet helemaal vanaf.. maar nu wil ik dus aankomen omdat ik te dun ben!
en dat MOET van mezelf, kheb er geen hulp bij.. daarom is het moeilijk en zou ik er graag met mensen over praten, en dan ook over gewichten enz.. ben erg in de war met alles vandaar..

dat heb ik dus ook, ik heb geen eetprobleem meer..maar ook niet helemaal 100% van af. Maar ik durf wel weer alles te ete en ook gwoon veel en ongezond en alles het maakt me ook nx meer uit en zit er niet mee, maa rik moet er wel op blijve lette dat ik genoeg eet want ik ben ook te dun en wil heel graag wat 'voller' worden, gwoon omdat ik het zat ben dat iedereen zegt zo wat ben jij dun enso gwoon stom :( maar tgaat wel langzaam het aankome maar beetj bij beetj komt het er wel bij :) ik heb voor de rest ook neit egt hulp, wel gehad, maar heb nu nog maar 1x in de zoveel tijd een gesrpek bij psyq maar neit over me eetprobleem maar gwoon hoe ik me voel :)

honey-bee
29 September 2007, 22:22
4 vk boterhammen met nutella
half pak pringels
2 vk boterhammen
zak patat met ketchup
2 bekers ice thee
2 bekers water
1 beker cola

tot nu toe..

wat voor lijst is dit?
veel, weinig, normaal

ehm voor de hele dag is dit egt wel te weinig, ik zal hierop als een gek afvalle, ik eet zowieso 3/4 boterhamme meer, drink meer, toetjes, snoepjes, fruit, koekjes en zelfs ik kom nauwlijks aan...

sheherazade
30 September 2007, 01:42
je kunt ook voedingssuiker proberen? Dat zijn aanvullende caloriën (in poedervorm) die je aan je maaltijd moet toevoegen. Het is dus als aavulling op je normale maaltijd... Je kunt het kopen bij de apotheek onder het merk Fantomalt, misschien ook bij de drogist maar dat weet ik niet zeker...

SweetLayD
30 September 2007, 06:51
ik zit ook bij psyq, mogt ook in die groep maar ben er tog op het laatste moment van afgehaakt, heb nu alleen nog gesprekke met sjoukje, als je die kent :P;)
Ah jammer , wou je zelf er niet meer erin de groep?
En ja ik heb ook gesprekken met sjoukje eens in de 2 weken en elke week bij Antoinette als je die kent :) .
Haha misschien heb ik je weleens gezien maar gewoon niet herkend van gezicht ;)

honey-bee
30 September 2007, 10:28
Ah jammer , wou je zelf er niet meer erin de groep?
En ja ik heb ook gesprekken met sjoukje eens in de 2 weken en elke week bij Antoinette als je die kent
Haha misschien heb ik je weleens gezien maar gewoon niet herkend van gezicht

zou best kunnen ;) die groep was bij mij nie meer nodig, ik heb geen eetstoornis meer en heb het nu te druk met school, werk, examens, vriendje en alles. Ik zag het nut er niet van in en het scheelt me 2 dagdelen en heel wat reistijd en het gaat nu ook goed :) dus waarom wel? :p

thegenius
01 October 2007, 13:24
het is hier een beetje dood? ik post vandaag mijn lijstje niet want het is niet echt een aankom lijstje=/

thegenius
01 October 2007, 13:27
voor de mensen die hier aan willen komen he, sporten jullie nog wel? ik ben even gestopt met fitness.. misschien kom ik hier door wel sneller aan?

muccarosa
01 October 2007, 13:32
tja... tis eignelijk ook neit zo slim om door te gaan met sporten als je moet aankomen.. ben daarom zelf ook even gestopt met sporten en het gaat daardoor idd heel snel het aankomen
maar ik ga volgende week denk ik weer beginnen met sporten :)

thegenius
01 October 2007, 13:43
ja ik ook!
en dan ook even wat buikspieroefeningen doen :p

thegenius
01 October 2007, 13:59
zie mijn post niet! :o

muccarosa
01 October 2007, 14:21
ja buikspieroefeningen doe ik zowiezo elke dag thuis in de ochtend op een matje... maar verder no sport...

Esther|
01 October 2007, 15:06
voor de mensen die hier aan willen komen he, sporten jullie nog wel? ik ben even gestopt met fitness.. misschien kom ik hier door wel sneller aan?

Ja ik sport nog wel. Twee keer in de week hockeytraining en 1 wedstrijd. Kom ook niet snel aan, ben nu zelfs weer afgevallen, dus het is inderdaad slim om even te stoppen.

muccarosa
01 October 2007, 15:09
... ja ik raad je ook aan om te stoppen (voor een tijdje)... of je moet echt veeel meer gaan eten... maar dat is misschien nog wat te moeilijk?

SweetLayD
01 October 2007, 15:11
Ik had hier 2 dagen ofzo geleden gepost over wat die man over me zei..
Nou toen begon ik te smokkelen en te minderen met eten :o
Ik woog me vanochtend en was afgevallen , aan de ene kant superblij maar aan de andere kant heb ik vandaag afspraak bij de arts en psycholoog
maar voel me kl*te weer ..
mijn arts en psycholoog willen me naar een kliniek sturen . alleen omdat ik 2 kilo ben "afgevallen" omdat ik ziek ben .
Ik zei dat ik me misselijk voelde deze 2 weken en dus daarom ook braakte.
Maar ik ben helemaal niet afgevallen , ik kon dit keer namelijk geen 3 flessen water vantevoren drinken..
weet dat ik dom ben geweest..

SweetLayD
01 October 2007, 15:13
Sorry trouwens dat ik het hier post.
Maar dat is omdat ik eerder hioer had gepost en ik weet niet of de mensen van de eetprobleemtopic mij wel daar willen :o

muccarosa
01 October 2007, 15:22
whaha sorrie dit is toch wel ironisch
wil ik hierdus ook op je gaan reageren
net zoals in het cgforum.. daar ben ik 'ogendicht' ;)
maar zoals ik al zei
bel hem/haar op en wees eerlijk en ga ertegen vechten.... en nu niet smokkelen e.d.

Anne.>*
01 October 2007, 16:30
ik denk idd dat het het beste is als je gewoon eerlijk bent. En daarna er weer 100% voor gaan! Dat is de enige & beste manier om beter te worden.
Ik sport trouwens nog wel, ik weet niet of dat slecht is :confused: ik korfbal 2 (soms 3) keer in de week, gym op school en ik fiets iedere dag naar school. Ik denk eigenlijk dat het wel meevalt met het slecht zijn, want ik was toch aangekomen. ;)
hoe ging het vandaag (en van het weekend) bij iedereen?

honey-bee
02 October 2007, 07:13
... ja ik raad je ook aan om te stoppen (voor een tijdje)... of je moet echt veeel meer gaan eten... maar dat is misschien nog wat te moeilijk?

ik sport nog wel, 2/3x in de week fitness, geen schoolgym (mag ik wel maar wil ik niet :P (lui) ennee fietste naar school dan verder nx.....kmoet wel meer ete jah wil ik dat fitness blijve doen, maar je komt er wel sneller van aan, spiere enso, en mooier, want keb nu t gvoel dat k tenminste strak blijf en dan vin k t minder moeilijk om veel en ook lekker ongezond te ete :P

honey-bee
02 October 2007, 07:14
Ik had hier 2 dagen ofzo geleden gepost over wat die man over me zei..
Nou toen begon ik te smokkelen en te minderen met eten :o
Ik woog me vanochtend en was afgevallen , aan de ene kant superblij maar aan de andere kant heb ik vandaag afspraak bij de arts en psycholoog
maar voel me kl*te weer ..
mijn arts en psycholoog willen me naar een kliniek sturen . alleen omdat ik 2 kilo ben "afgevallen" omdat ik ziek ben .
Ik zei dat ik me misselijk voelde deze 2 weken en dus daarom ook braakte.
Maar ik ben helemaal niet afgevallen , ik kon dit keer namelijk geen 3 flessen water vantevoren drinken..
weet dat ik dom ben geweest..

peter daanse toevallig? :p

SweetLayD
02 October 2007, 08:12
Ja inderdaad, die venter met de zweterige handen,en k*twijf Maks

Anne.>*
02 October 2007, 14:40
hoe gaat het vandaag bij iedereen? :)

thegenius
03 October 2007, 15:49
upjeeeeeeeee!

sweetgirlie
03 October 2007, 17:52
hoe gaat het vandaag bij iedereen? :)

hey ik kom ook weer binnenvallen als het goed is :o
Ik twijfel elke dag zo, wel willen aankomen, niet willen, dik voelen of niet..word er helemaal gek van en zo moe..
Heb vandaag opzich wel goed gegeten geloof ik.. Ik weet het onderhand niet zo goed meer..Zal mn lijstj wel even posten:

Tussendoor:
Mueslireep

Ontbijt:
1 bb + b&stroop
1 bb + b&jam

Tussendoor:
speculaaskruimelkoek

Lunch:
1 bb + huzarensalade
1 bb + kipfilet&kruidenkaas
1 mueslireep (ormaal ng n boterham, maar mn brood was op)

Tussendoor:
mueslibol + jam

Avondeten:
aardappels, slavink,
bloemkool met klein beetje kaasaus
klein bolletje caramelijs

en straks nog mn avondtussendoortje;vaak een bakje chocoladepindas of chips fzo..

sweetgirlie
03 October 2007, 18:14
en ik zie mn post niet :confused:

Esther|
03 October 2007, 18:15
Hallo iedereen, sweetgirlie ik vind je lijstje van vandaag heel goed hoor, je moet dit echt volhouden. Ik word er ook helemaal niet goed van. De ene dag denk ik ik ga ervoor en dan eet ik goed en ben ik trots op mezelf, en dan de volgende dag denk ik echt waar ben ik mee bezig. Dan raak ik helemaal in paniek en ben ik zo vreselijk bang dat ik lelijk word enzo. Maar vandaag gaat het goed. Sinds maandag moet ik weer twee stapjes verder gaan, een klein bakje nootjes en iets van een mueslireep erbij. Is me nog niet gelukt, maar vandaag kom ik in de buurt.

muccarosa
03 October 2007, 18:28
@ sweetgirlie.. ik vind je lijstje heel netjes!!!

ikzelf hoef nu niet meer aan te komen maar ik wil nog steeds wel graag in dit topic komen om jullie te steunen!

Esther|
03 October 2007, 19:34
@ sweetgirlie.. ik vind je lijstje heel netjes!!!

ikzelf hoef nu niet meer aan te komen maar ik wil nog steeds wel graag in dit topic komen om jullie te steunen!

Wat fijn! Je bent nu dus weer op een gezond gewicht, heb je het vandaag te horen gekregen dat je mag stoppen?

guzel kiz
03 October 2007, 20:00
hey ik kom ook weer binnenvallen als het goed is :o
Ik twijfel elke dag zo, wel willen aankomen, niet willen, dik voelen of niet..word er helemaal gek van en zo moe..
Heb vandaag opzich wel goed gegeten geloof ik.. Ik weet het onderhand niet zo goed meer..Zal mn lijstj wel even posten:

Tussendoor:
Mueslireep

Ontbijt:
1 bb + b&stroop
1 bb + b&jam

Tussendoor:
speculaaskruimelkoek

Lunch:
1 bb + huzarensalade
1 bb + kipfilet&kruidenkaas
1 mueslireep (ormaal ng n boterham, maar mn brood was op)

Tussendoor:
mueslibol + jam

Avondeten:
aardappels, slavink,
bloemkool met klein beetje kaasaus
klein bolletje caramelijs

en straks nog mn avondtussendoortje;vaak een bakje chocoladepindas of chips fzo..

Die ziet er goed uit! Volhouden! :)
Nou ik nog zo'n mooie... :rolleyes:

muccarosa
04 October 2007, 08:56
Wat fijn! Je bent nu dus weer op een gezond gewicht, heb je het vandaag te horen gekregen dat je mag stoppen?
nee maandag gehoodr.. heb eigenlijk nog steeds ondergewicht maar de arts vond het goed :)

SweetLayD
04 October 2007, 09:03
Nog hoeveel moest je eigelijk gaan

SweetLayD
04 October 2007, 09:07
^

Moest je nog veel aankomen?

SweetLayD
04 October 2007, 09:10
^

Ik denk dat je dan wat blijer ermee bent :)

Anne.>*
04 October 2007, 17:53
@veerle, een klein beetje meer is toch ook niet zo erg? als je het daarna gewoon stabiel houdt :D
@amber, fijn voor je dat je 'gezond' verklaart bent, of hoe je het ook zegt. gaat het nog steeds goed met eten nou je niet meer hoeft aan te komen?
@sweetgirlie, mooi lijstje, ik begrijp dat het goed gaat met eten? volhouden hoor meid!! :D

muccarosa
04 October 2007, 18:17
Nog hoeveel moest je eigelijk gaan
nog 5 kilo dan ben ik pas echt gezond... maar ik kan dat gewoon niet aan
toen ik zegmaar begon met de gesprekken met mn arst.. naja toen was ik 14 kilo afgevallen daarna nog 10 kilo afgevallen en toen was het echt drastisch dat ik moest aankomen... en toen hadden we een streefgewicht afgesproken... dat dus eigenlijk nog steeds te laag is.. en dat gewicht heb ik nu... maar omdat ik tja... gewoon goed functioneer... mag het volgens mij wel.. liever heeft hij wel dat ik nog aankom.. maar ik kan dat gewoon niet aan...

Esther|
04 October 2007, 20:47
Bedoel je met gezond een bmi van 18? Ik hoop dat het, nu je wat minder met aankomen en eten hoeft bezig te zijn, ook psychisch het allemaal weer wat beter gaat worden. En dan kan je misschien overwegen om toch nog wat aan te komen. Ik hoop trouwens dat ik ook snel mag stoppen, vind mezelf er al redelijk gezond uitzien en voel me ook gewoon weer goed, dus ik snap het echt niet waarom het nog moet. Heel frustrerend.

sweetgirlie
05 October 2007, 07:29
Bedoel je met gezond een bmi van 18? Ik hoop dat het, nu je wat minder met aankomen en eten hoeft bezig te zijn, ook psychisch het allemaal weer wat beter gaat worden. En dan kan je misschien overwegen om toch nog wat aan te komen. Ik hoop trouwens dat ik ook snel mag stoppen, vind mezelf er al redelijk gezond uitzien en voel me ook gewoon weer goed, dus ik snap het echt niet waarom het nog moet. Heel frustrerend.

Mijn dietist vind een gezond bmi pas vanaf 20..

muccarosa
05 October 2007, 09:21
Mijn dietist vind een gezond bmi pas vanaf 20..
ja mijn arts bij 18,5 .. verschilt dus heel erg.. de kans op terugvallen bij een bmi van 20 is kleiner dus veel ziekenhuizen en dietisten houden liever 20 aan... dus was uiterst verbaasd dat mijn arts een bmi van 18,5 goed vind.. maar daar zit ikdus nog niet aan.. en weet ook niet of dat ooit gaat gebeuren..
maar hoe gaat het mmet eten?

thegenius
05 October 2007, 12:52
Yessss ik ga het doennn ik wil 60 kilo wegen :p
en hoeveel weeg je nu?

sweetgirlie
05 October 2007, 15:13
ja mijn arts bij 18,5 .. verschilt dus heel erg.. de kans op terugvallen bij een bmi van 20 is kleiner dus veel ziekenhuizen en dietisten houden liever 20 aan... dus was uiterst verbaasd dat mijn arts een bmi van 18,5 goed vind.. maar daar zit ikdus nog niet aan.. en weet ook niet of dat ooit gaat gebeuren..
maar hoe gaat het mmet eten?

Ik voel me walgelijk en dik, maar ik eet mn lijst redelijk(juiste hoeveelheden alleen te weinig/mager beleg).. in de hoop dat het vanzelf ophoud in mn hoofd..

muccarosa
05 October 2007, 15:44
Ik voel me walgelijk en dik, maar ik eet mn lijst redelijk(juiste hoeveelheden alleen te weinig/mager beleg).. in de hoop dat het vanzelf ophoud in mn hoofd..
same here
maar als ik jou was.. zou ik me echt precies houden aan het eetlijstje...
ik zit em zo te stressen.. ik eet vanavond een salade met brood erbij.. en ik weet niet hoeveel brood ik erbij moet doen... en tjaa... allemaal kleine dingetjes.... waar ik em dood door stress...

*_Ingeee_*
05 October 2007, 19:07
Heej meiden :).

Zou ik hier misschien ook mee mogen posten :o ..
Moet nl ook aankomen, en vind het heel moeilijk om te doen. De ene dag gaat het goed en ga ik er voor de volle 100% voor, en de andere dag heb ik zoiets van laat maar, en ga ik lopen sjoemelen met mijn lijst. Ik hoop dat hier af en toe lijstjes kan posten, zodat jullie me een beetje kunnen helpen met wat goed en niet goed is :), misschien dat het me dan wat beter lukt. Want ik vind dat jullie allemaal goed bezig zijn qua lijstjes enzo :).

Liefs Inge..

muccarosa
05 October 2007, 19:10
Ja tuurlijk is goed!
Zo te lezen heb je dus ook een eetlijst... ivm een eetprobleem?
Hoe is het eten vandaag gegaan ? :)

*_Ingeee_*
05 October 2007, 19:25
Yup er is ongeveer 4 maanden geleden anorexia vastgesteld. Was wel even schrikken toen, want ik had het zelf niet verwacht. Noem het nu nog steeds liever niet zo, maar ik merk wel dat ik er soms iets te diep in zit om het nog normaal te noemen. Ook vergelijk ik mezelf constant met "normale" mensen en dan heb ik echt het idee dat zo ontzettend veel eet, terwijl ik eigenlijk wel weet dat het niet zo is. Maar het maakt het wel heel moeilijk omdat ik dan zoiets heb als iemand maar 1 koekje pakt ofzo, en ik moet er 2, ooh dan pak ik er ook 1, snapje.. En zulke kleine dingentjes zijn vaak al teveel, want ik ben eigenlijk sinds dat de es is vastgesteld alleen nog maar afgevallen :o.

Loop nu ook al een paar maanden bij een dietiste, heel aardig vrouwtje, maar soms denk ik dat ze iets te lief voor mij is wat uitbreiden betreft, want ik blijf meestal een tijdje stabiel en dan val ik af. En zelf durf ik echt niks uit te breiden :o, alles moet ik eerst bevestigd hebben van de dieetiste. En dat zorgt er dan voor dat ik vaak ruzie heb met mijn ouders, omdat zij me willen helpen met uitbreiden, maar ik het dan niet durf, en alleen maar afval. Daarom heb ik nu besloten dat het maar eens afgelopen moet zijn met niet durven, want zo zal ik nooit van de es afkomen, als ik alles maar heel langzaam doe, en telkens als ik een tijdje stabiel op een nog te laag gewicht het weer voor elkaar krijg om af te vallen.

Maargoed vandaag gegeten:

Ontbijt: Yakult, appel, 2bb, 2xhalvarine, 1x vruchtenhagel, 1x pure hagelslag.

Tussendoor: Pakje Sultana

Lunch: 3bb, 3xhalvarine, 2x 30+kaas, 1x vruchtenhagel

Tussendoor: Pakje milkbreak

Avond: 2 aardappels, spitskool, pangafilet, ketchup, schaaltje vla.

Tussendoor: Zowiezo nog 1 stuk fruit, en beker magere yogo, en nog iets van 2 koekjes etc.. weet nog niet wat :P.

Maar wat vind je van mijn lijst, ikzelf heb het idee dat hij huge is, maar anderen vinden het vrij normaal. Vind je het een aankomlijst, of niet?

Mijn moeder had me ook al tips gegeven om voortaan een pakje sap erbij te nemen, had ze speciaal voor mij light sap meegenomen, en zelfs dat durf ik niet te nemen :o. Een dag heb ik het gedaan. Maargoed misschien heeft een van jullie misschien tips, maandag moet ik weer naar de dietiste en er zit een uitbreiding aan te komen, maar ik wilde zelf al ergens beginnen, zodat ik toch kan laten zien dat het lukt..

Zooo nu ben ik klaar met mijn lange verhaal :P.

Ik heb het topic een beetje gevolgt, is het gelukt met het brood vanavond? Ik hoop het wel :).

*_Ingeee_*
05 October 2007, 19:33
Bleeh typ ik een heel verhaal zie ik hem niet :confused: :mad:..

Maarja misschien springt hij dadelijk nog in beeld :P.

En anders vat ik het hier even kort samen.

Ong 4 maanden geleden is er anorexia bij me gecontansteerd, vind het zelf nog moeilijk te geloven. En ben eigenlijk in die 4 maanden alleen nog maar verder afgevallen :o. Loop nu ook bij een dieetiste, en eigenlijk wil ik alles via haar. Ik durf zelf helemaal niks. Moet meestal 1x in de 2 weken naar de dieetiste, en vaak presteer ik het om dan eerst wat bij te komen, en daarna dubbel af te vallen. Mijn ouders worden er ook gek van, ze proberen me op allerlei manieren te helpen door uit te breiden, maar ik durf het niet :o. Ga dan weer sjoemelen met andere dingen enzo.

Maargoed hier even mijn lijst:

Ontbijt: Yakult, appel, 2x brood + halvarine, 1x vruchtenhagel, 1x pure hagelslag

Tussendoor: pakje sultana

Lunch: 3x brood + halvarine, 2x 30+kaas, 1x vruchtenhagel

Tussendoor: Pakje milkbreak

Avond: 2 grote aardappels, spitskool, pangafilet, ketchup, bakje vla.

Tussendoor: mager zuivel, stuk fruit, 2 koekjes, marsjes etc.. weet nog niet :P

Vinden jullie dit een aankomlijst of denken jullie dat er nog wat bij kan?

Maandag moet ik weer naar de dieetiste en er zit een uitbreiding aan te komen, mijn moeder had al een tip gegeven om er een pakje sap bij te doen, en dan maandag verder te kijken. Pakje sap heb ik een dag gedaan, en toen drufde ik het niet meer ..

pinklady89
05 October 2007, 19:48
Dit is geen aankomlijst, nee. Dit is een stabiliseringslijst.
Althans, dat is wat mijn psychologe mij vertelt...

pinklady89
05 October 2007, 19:49
Wil overigens nog wel even zeggen dat ik het superknap vind dat je je aan zo'n lijst kan houden :)

muccarosa
05 October 2007, 22:11
@inge
ik snap dat je het veel vindt, maar ik zal je geruststellen.. het is eigenlijk geen aankomlijstje...
ik snap dat je dat moeilijk vind.. om bijvoorbeeld een pakje sap erbij te nemen
en beweeg je veel enzo ?
je kan je ook bedenken... (al is dat wel erg moeilijk natuurlijk)... ik ga nu een grote stap nemen, door bijvoorbeeld wel zown pakje sap te nemen (dan beter niet light.. ).. en meerdere dingen die je aankomlijst verhogen en als je dan eenmaal genoeg bent aangekomen ben je er vanaf!
Anders zou je ook bijvoorbeeld keertje pindakaas op je brood kunnen doen ipv vruchtenhagel... en 48+ kaas.. en bijvoorbeeld halfvolle yoghurt.. maar wel doen als je er klaar voor bent.. maar hoe sneller je die stappen neemt.. hoe eerder je ervanaf bent...
wel lief dat je een lieve dieetiste hebt...
mja.. weet niet zo goed wat ik allemaal nog kan zeggen.. behalve dat je lijstje echt niet zo veel is hoor :)
is een gewoon lijstje voor een 'normaal' persoon.. dus niet bepaald aankomlijstje...
succes en liefs :)

*_Ingeee_*
06 October 2007, 14:44
Dankjulliewel :), nu weet ik iig een beetje waarom het allemaal niet wil lukken. Want ik dacht echt dat het mijn z'on lijst onderhand wel eens zou lukken. Maarja beweeg er ook nog redelijk veel bij. Niet intensief sporten want dat mag niet meer, maar fiets of wandel elke dag zeker wel een uur denk ik, en heel af en toe blijf ik eens een dagje thuis. Maar dat zijn ook dingen die ik moeilijk vind, anorexia met bewegingsdrang. Maarja wacht denk ik even met uitbreiden tot maandag. Hoop alleen dat ik wel in sappen ofzo mag uitbreiden, want echt meer eten gaat bijna niet meer. Zit best snel vol. Tip van jou is ook heel goed, heeft mijn moeder ook al verschillende keren gezecht :P, pindakaas en volle kaas. Maarja vind ik allemaal nog zo moeilijk, ben echt bang dat ik door die producten opeens een tientonner word, echt stom. En mijn angst is ook wel een beetje dat het aankomen niet meer stopt, want ik wil wel echt naar naar dat gewicht, maar ben bang dat ik daarna alleen maar blijf aankomen, hoe zijn jullie gestopt, of van plan om te stoppen..?

Maarja weekenden zijn altijd zo moeilijk, veel aankom voedsel, maar heb dan altijd de neiging om weinig te eten, of veel te gaan bewegen. Vorige week dacht ik dat ik goed bezig was, door gewoon alles te pakken, maar als je dan een hele avond gaat dansen, en een hele dag gaat fietsen, heeft het ook niet echt nut :S.

Hoe gaat het bij jullie allemaal :)?

Liefs Inge..

muccarosa
06 October 2007, 15:08
@inge
Dat van die bewegingsdrang ken ik heel goed... eerst als ik een dagje niet bewoog dan was ik meteen zown tientonner naar mijn gevoel.. maar toen bleek dat ik opgenomen moest worden.... omdat ik simpelweg gewoon te weinig woog... en ookal at ik nu wel wat... tja... er kwam niks bij.. simpelweg omdat ik teveel bewoog... toen schrok ik enorm..
Ik wou echt niet opgenomen worden
dus ik besloot er echt voor te gaan en ik besloot gewoon niet meer te bewegen (het was zomervakantie.. dus hoefde bijv. niet naar school te fietsen etC)...
Dit heeft wel voor wat goede dingen gezorgd.. inmiddels hoef ik niet meer opgenomen te worden.... en het mooiere is... ik heb die fucking bewegingsdrang niet meer... het is neit zo.. dat als ik een dagje niet beweeg dat ik em meteen flip... Het is nu juist eerder andersom.. als ik een dag wat beweeg ben ik zo bang dat ik ben afgevallen ..... en dat ik opgenomen meot worden (niet dat dat nu kan met mijn gewicht (dat opgenomen worden dus)... maar tja.. ben dus beetje in de war enzo..)
ik hoop dat jij ook zo ver komt.... dat je van je bewegingsdrang afkomt.
en weet je dieetiste dat je nog steeds best wel wat beweegt?
En je wordt echt geen tientonner als je pindakaas/volle kaas gaat eten.. er zijn zoveel mensen die het eten.. en het zijn echt niet allemaal tientonners... en als het tientonners zijn.. ligt dat echt niet aan die pindakaas/volle kaas.
Maar ik snap je angst heel goed, ik had die angst ook.. en soms nog steeds wel.. maar dan bedenk ik me dat er zoveel mensen zijn die pindakaas/volle kaas eten etc.. en die gewoon een goed gewicht hebben.
Inmiddels heof ik niet meer echt aan te komen, maandag is mijn weegdag.. ben benieuwd hoe het gewicht is... want dit is de eerste week dat ik zegmaar mag beginnen met de fase van op gewicht blijven. Ik had van die aankomdrankjes in mijn eetlijst.. naja inmiddels nog maar 1.. maar die heb ik dus geschrapt en ik zie wel wat het heeft meegebracht. Stiekem hoop ik dat ik iets ben aangekomen, zodat ik nog wat kan schrappen... maar dat zie ik maandag dan wel...
Probeer echt in te zien..dat je.. hoe meer je er nu tegenaan gaat en er tegenaan blijft gaan.. des te eerder je ervanaf bent.. des te eerder je weer kan gaan genieten van je leven...
Ik kan nog niet zeggen dat ik geniet van mijn leven... maar ik ben iig een stapje dichterbij nu ik niet meer hoef aan te komen.
En bedenk je ook.. dat je altijd terugvallen zult hebben... en dat dat totaal niet faalt, maar dat je wel faalt als je weigert weer je best te doen....
Je kan het wel.. geloof in jezelf.. geloof in je dieetiste... probeer stil te zitten..... niet te luisteren naar dat stemmetje in je hoofd dat je zegt dat je moet gaan bewegen.. dat stemmetje in je hoofd dat je zegt dat je een tientonner wordt van pindakaas enzo.
Liefs van Amber

Hippe_kikker
06 October 2007, 15:25
Ik ben echt heel erg trots op jullie allemaal! Aankomen is zo moeilijk ( zeker als je een eetstoornis hebt/ hebt gehad)

Ik word zeer wsl binnen 2 weken opgenomen in een kliniek en moet daar ook gaan aankomen.. ik zie er zó erg tegenop!

muccarosa
06 October 2007, 15:26
wauw, mooi gezegd amber!

Weetje.. bij mij is het zélfs zo, nu ik de afgelopen weken veel minder gesport heb (ipv 4x, 1x in de week) ben ik afgevallen....
aah dankje :$
Lukt het jou een beetje om meer te eten.. of gun je jezelf alleen meer als je heb gesport?
En zou je het al aandurven wat meer te gaan eten ?

muccarosa
06 October 2007, 15:44
het gaat redelijk.. alleen avondeten blijft moeilijk! Ben nu ook nog heel erg misselijk en moe van vannacht. Kan slecht tegen alcohol namelijk en heb keislecht geslapen! :eek:
Ja als ik heb gesport gun ik mezelf wat meer indd, ook al weet ik dat ik dat ook mag doen als ik niet heb gesport :rolleyes:
Hoe ist met jou?
Kus
Ja ik las het dat je je nogal brak voelde, in het gezondleven7topic. Ik drink nooit alcohol, dus geen idee hoe je je voelt, maar hoop dat je je snel weer wat beter voelt :)
Met mij mwa.. tgaat neit zo bijster goed.... voel me nogal alleen... mja.. maakt niet uit..
Weet je wat misschien een tip is.. om toch wat vollere producten te nemen, als je moeite hebt om echt veel meer te eten. Ipv die optimel kan je bijvoorbeeld milk&fruit nemen en ipv magere yoghurt.. gewoon halfvolle... misschein zijn dat soort stapjes gemakkelijker voor je.. dan meteen een boterham erbij ....
Mja...
Liefs van mij

cenyue
06 October 2007, 15:51
Newstyle nike dunk man shoes 50%discount
Hello! welcome to our website; http://www.shoes-room.com
Jordan 1-22
Air force one (AF1)Dunks Air force two (AF2) air max 95 air max 97 air max 2003 air max 2004 air max 2005
air max TN shox TL/TL2/TL3 shox monster shox turbo shox VCIII shox R4/R5 Shox NZ Timberlands polo predator bape and so on.

muccarosa
06 October 2007, 16:05
@veerle
oow dat is wel al goed... dat je nu aan de halfvolle vanillevla zit ipv de optimelvla..
goed dat je niet veel drinkt :).. en tja.. kan gebeuren dat het verkeerd valt.. heb ik gelukkig nooit last van :p

muccarosa
06 October 2007, 16:18
maar om eerlijk te zijn... vind ik de optimel vla's lekkerder :p
echt lekkerder qua smaak.. of qua kcal?
en er zijn toch nog veel meer soorten vla..... kan je gewoon lekker gaan uitproberen :)

muccarosa
06 October 2007, 16:22
qua smaak, maar komt denk ik omdat er aan gewend ben :)
ja... dat zou kunnen... ik heb het nog nooit gegeten dus ik weet niet hoe het smaakt ....

Anne.>*
06 October 2007, 19:43
@veerle, tovervla is lekker :D misschien moet je gewoon iedere keer een andere smaak vla proberen, dan ontdek je vanzelf wat je lekker vind. Ik doe dat nu ook en ik heb al heel veel lekkere vla ontdekt (vooral vlaflip van campina is superlekker!!)
hoe ging het met iedereen vandaag? :D

muccarosa
06 October 2007, 20:39
Mn moeder koopt het ook voor zichzelf :) Ze moet ook erg op de kilo's letten :P (zoals iedereen bij ons thuis trouwens)
Op die foto's op je hyve merk je dat helemaal niet... ze zien er allemaal eigenlijk wel slank uit...

muccarosa
07 October 2007, 09:55
jeetje degene in jouw familie die afvallen doen het ook meteen goed :p (qua aantal kilo's)

muccarosa
07 October 2007, 10:40
Tsja... naja ik was zelf liever nooit afgevallen. Het was veeeeeeeel fijner geweest als ik nooit mollig was geworden :o
nee precies.. heel herkenbaar... maarja is niet te veranderen meer he..

thegenius
07 October 2007, 11:09
he meiden, hoe gaat het met jullie vandaag?

muccarosa
07 October 2007, 11:20
Hoi hoi
mwa... zit nog steeds niet zo goed in mn velletje
maar eten zal wel gewoon moeten he .. :rolleyes:
en met jou?

veggie
07 October 2007, 11:32
hello girls

ik heb een es en moet nog meer dan 10 kg aankomen

mijn lijstje van gister;

ontbijt
mueslibol met boter
2 boterhammen met jam
glas melk en thee

tussendoor
pakje sultana en een appel

lunch
2 boterhammen met kaas
2 boterhammen met ham en boter
glas optimel

tussendoor
pakje liga evergreen en glas vruchtensap

avond
2 koppen soep
2 bolletjes met vis en sla

tussendoor
yoghurt en sinaasappel
2 plakjes ontbijtkoek

verder veel water en thee

muccarosa
07 October 2007, 11:34
hello girls

ik heb een es en moet nog meer dan 10 kg aankomen

mijn lijstje van gister;

ontbijt
mueslibol met boter
2 boterhammen met jam
glas melk en thee

tussendoor
pakje sultana en een appel

lunch
2 boterhammen met kaas
2 boterhammen met ham en boter
glas optimel

tussendoor
pakje liga evergreen en glas vruchtensap

avond
2 koppen soep
2 bolletjes met vis en sla

tussendoor
yoghurt en sinaasappel
2 plakjes ontbijtkoek

verder veel water en thee
eetlijst gekregen van een dieetiste?
hoeveel kilo ben je al aangekomen?
en lukt het allemaal wel.. of vind je het allemaal ech een strijd?
wel prima lijstje hoor!

veggie
07 October 2007, 21:26
bedankt... ;)
heb dit lijstje van een kliniek
ik ben pas net begonnen en ben nog maar 1 kg aangekomen
maar op zich gaat het wel redelijk

muccarosa
08 October 2007, 07:03
bedankt... ;)
heb dit lijstje van een kliniek
ik ben pas net begonnen en ben nog maar 1 kg aangekomen
maar op zich gaat het wel redelijk
goed om te horen dat het redelijk gaat
succes meid!

*_Ingeee_*
08 October 2007, 15:10
Heej meiden :),

ben vandaag bij de dieetiste geweest. Er is gelukkig niet veel aangepast. Moet me nu eerst op de weekenden gaan richten, die zijn echt het moeilijkst voor mij. Want ik wil dan met iedereen mee doen, maar bij ons thuis word er in het weekend maar 2x gegeten, en ik moet dus gewoon 3 maaltijden hebben. Dus word even wennen, maar denk wel dat dat gaat lukken :). Verder moet ik er een paar dropjes bij gaan eten, maar dat is meer voor mijn concentratie omdat ik geen cup-a-soup lust. Het pakje sap idee van mijn moeder hoefde niet, maar ik moet u wel alleen nog maar volle zuivel pakken.

Morgen is het weegdag, en afhankelijk van mijn gewicht dan ga ik zelf met mijn beweging aan de slag. Gewoon niet moeilijk doen, gewoon thuisblijven. Vandaag maak ik al een klein beginnetje daarmee, want ik fiets normaal naar de bushalte (halfuur) en terug (halfuur), maar vandaag kon ik door omstandigheden alleen terugfietsen. Normaal zou ik dan vanavond nog zeker een halfuur gaan wandelen, maar vandaag blijf ik thuis. De drang zal wel komen denk ik, zeker na het avondeten. Maar als ik er niet tegenin ga kom ik er denk ook nooit van af..

Hoe gaat het bij jullie allemaal :). Hebben jullie nog iets leuks gedaan dit weekend?

Liefs Inge.

Meg
08 October 2007, 22:26
halloo allemaal,
ik lees hier dat veel van jullie veel verstand/ervaring hebben met aankomen, en aangezien ik er op het moment ook mee bezig ben..heb ik n paar vraagjes
-Ik kom erg plaatselijk aan, dus wel op mijn buik en billen, maar ik zie bijna geen verschil op mijn armen en benen...kan ik daar wat aan doen? of heeft dat gewoon met mn bouw te maken?
-Mijn buik is steeds zo opgezwollen en gespannen, heel irri, weet iemand daar wat tegen?

alvast bedankt!
xxx

muccarosa
09 October 2007, 10:15
halloo allemaal,
ik lees hier dat veel van jullie veel verstand/ervaring hebben met aankomen, en aangezien ik er op het moment ook mee bezig ben..heb ik n paar vraagjes
-Ik kom erg plaatselijk aan, dus wel op mijn buik en billen, maar ik zie bijna geen verschil op mijn armen en benen...kan ik daar wat aan doen? of heeft dat gewoon met mn bouw te maken?
-Mijn buik is steeds zo opgezwollen en gespannen, heel irri, weet iemand daar wat tegen?

alvast bedankt!
xxx
antwoord op je eerste vraag... dat is heel normaal dat je eerst heel plaatselijk aankomt, het verspreid zich langzaam over je hele lichaam.. dus gewoon rustig afwachten
en antwoord op je tweede vraag... ik denk dat het een kwestie van wennen is voor je maag.. ik weet niet of de hoeveelheid eten die je nu binnenkrijgt veel groter is dan eerst.. maar dan is het gewoon een kwestie van wennen :)

The.O'Riley
09 October 2007, 13:38
ik meld me aan :)

honey-bee
09 October 2007, 13:52
heej allemaal, ik moet vanmiddag ook weer naar de dietiste,
mss ga ik ook maar om een eetlijst vragen, ik kom nu ook wel aan maar zoooo langzaam en ik wil het wat sneller eraan zodat ik met het kerstgala in een mooie jurk kan :D en dat je dan niet van die dunne beentjes en armpjes ziet enso :(

Meg
09 October 2007, 16:42
antwoord op je eerste vraag... dat is heel normaal dat je eerst heel plaatselijk aankomt, het verspreid zich langzaam over je hele lichaam.. dus gewoon rustig afwachten
en antwoord op je tweede vraag... ik denk dat het een kwestie van wennen is voor je maag.. ik weet niet of de hoeveelheid eten die je nu binnenkrijgt veel groter is dan eerst.. maar dan is het gewoon een kwestie van wennen :)

dankjewel!:)

sweetgirlie
09 October 2007, 17:52
hey meiden=)

hoe gaat het met jullie vandaag?
Wil het allemaal n beetje lukken?

Ik heb weer een extra steuntje in de rug gekregen vandaag, had eerste gesprek bij riagg voor een psycholoog voor mijn eetprobleem.
Ze was heel aardig gelukkig:)
ik moest wel beloven hard mn best weer te gaan doen, en niet meer af te vallen, anders wil/moet ze me toch naar een kliniek/ziekenhuis sturen en dat wil ik echt niet..
Heb vandaag ook na een aantal dagen minderen :o weer bijna mn gehele eetlijst gegeten. en bijna mag dan wel niet helemaal zijn, het gaat weer wat beter en dat is belangrijk..

Knuffel aan iedereen=)

Hippe_kikker
09 October 2007, 17:53
hey meiden=)

hoe gaat het met jullie vandaag?
Wil het allemaal n beetje lukken?

Ik heb weer een extra steuntje in de rug gekregen vandaag, had eerste gesprek bij riagg voor een psycholoog voor mijn eetprobleem.
Ze was heel aardig gelukkig:)
ik moest wel beloven hard mn best weer te gaan doen, en niet meer af te vallen, anders wil/moet ze me toch naar een kliniek/ziekenhuis sturen en dat wil ik echt niet..
Heb vandaag ook na een aantal dagen minderen :o weer bijna mn gehele eetlijst gegeten. en bijna mag dan wel niet helemaal zijn, het gaat weer wat beter en dat is belangrijk..

Knuffel aan iedereen=)

Ik lees hier vaak mee en ik wilde even zeggen dat ik trots op je ben meid! Gelukkig was je psych fijn en aardig!
Doe je best meid! Ik denk aan je <3

Anne.>*
09 October 2007, 17:56
fijn dat je een aardige psycholoog hebt! dat maakt het waarschijnlijk allemaal al iets makkelijker. En probeer zo door te gaan met eten he meid, je weet dat het goed voor je is, dus kom op! :D

Hippe_kikker
09 October 2007, 21:22
Hij upt 'm niet echt ofzo!

CarlienX
11 October 2007, 16:12
ik post het lijstje wel wat ik altijd moest eten

ontbijt:
- 1 banaan
- 1 beschuitje met margariner
- 3 vb 3x margarine
- 3x beleg
- 1 glas milk and fruit

tussendoor:
- 2 plakken ontbijtkoek of 1 fruitkick
- 1 pakje sap

middag:
- 3 vb
- 3x margarine
- 3x beleg
- 1 bakje magere yoghurt 3 el. muesli
- 1 glas milk and fruit

tussendoor:
- 1 glas milk and fruit
- 2 pakjes sultana

avond:
- 3 aardappels
- 4 groentelepels groenten
- 1 stuk vlees
- 1 sauslepel jus of saus
- 1 toetje vruchtenyoghurt of vla of kwark
- 1 glas vruchtensap

tussendoor:
- 1 stuk fruit
- 1 pakje sap
- 1 mueslireep

en dan voor sporten moest ik altijd nog iets van fruit of plak ontbijtkoek extra

moest je dit eten van de dieetist? want ik heb een eetstoornis en wil super graag bijkomen maar niet teveel in 1 keer eten omdat dat obstipatie kan veroorzaken doordat ik hele lange tijd weinig heb gegeten. hoeveel kom je ongeveer per maand bij? ik heb nl. ergens gelezen dat dat ongeveer 1 kg is?

CarlienX
11 October 2007, 16:14
omdat ik anorexia heb, en te licht ben op dit moment. Maargoed ik zal eens mijn lijstje van vandaag posten.

Ontbijt:
Bakje cornflakes met magere yoghurt
Snee ontbijtkoek
appel
pakje taksi en thee

Tussendoor:
pakje Time out biscuits

Lunch:
1 vb palingworst, 1vb jam, 1vb nutella
kapitein koek rozijn
pakje fristi

tussendoor:
bakje pepernoten
glas cola light

ik heb ook anorexia en wil heel graag bijkomen maar mijn behandeling gaat pas over 6 weken van start en ik ben echt bang dat ik nog meer afval! weet jij misschien een gezonde manier om bij te komen. hoelang heb jij al anorexia? en ben je al in behandeling?

muccarosa
11 October 2007, 16:24
moest je dit eten van de dieetist? want ik heb een eetstoornis en wil super graag bijkomen maar niet teveel in 1 keer eten omdat dat obstipatie kan veroorzaken doordat ik hele lange tijd weinig heb gegeten. hoeveel kom je ongeveer per maand bij? ik heb nl. ergens gelezen dat dat ongeveer 1 kg is?
tis de bedoeling meestal dat je 2 kg per maand aankomt..

guzel kiz
11 October 2007, 18:25
Ik vind dit topic even een up waard :cool:

Esther|
12 October 2007, 17:43
Heey mensen, hoe gaat het met jullie. Ik heb te horen gekregen dat als ik met kerst niet op een bepaald gewicht zit ik in dagbehandeling moet. Ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig met aankomen, en het gaat veel te langzaam zeggen ze. Moet gelukkig niet zo heel veel aankomen tot ik het voor dat moment afgesproken gewicht heb bereikt, 2 kilo maar zo ongeveer. Dus nu heb ik me er maar echt overheen gezet en ben gaan eten. Ben dan ook best trots over mijn lijstje van vandaag:

Ontbijt
1 bb filet américain
1 beker drinkyoghurt

Tussendoor
1 pakje sultana
10 cashewnoten

Lunch
1 wit pistoletje
1 pakje fristi

Tussendoor
trosje druiven
3 handjes popcorn

Avondeten
dat wordt een broodje hamburger, met ketchup en misschien fritessaus en een bakje sla.

Tussendoor
Denk nog een appel en 5 grote toastjes

Weet dat het nog niet heel veel is, maar heb nog de tijd om aan te komen.

Anne.>*
12 October 2007, 20:07
ik heb ook anorexia en wil heel graag bijkomen maar mijn behandeling gaat pas over 6 weken van start en ik ben echt bang dat ik nog meer afval! weet jij misschien een gezonde manier om bij te komen. hoelang heb jij al anorexia? en ben je al in behandeling?
ik denk dat je op dit moment gewoon moet gaan eten. Niet bang zijn om te veel te eten, want op dit moment is al het eten goed voor je.
Probeer gewoon 's ochtends 2 boterhammen en wat sap of melk, tussendoor liga's/sultana's of iets dergelijks. 's middags 3/4 boterhammen met gewoon voldoende beleg (jam, pindakaas, kaas, vleeswaar) en melk of sap. Tussendoor gewoon wat fruit. 's avonds goed meeeten en als toetje nog wat vla en dan na het eten nog iets van een koek of fruit.
Ik heb vanaf ongeveer de kerst echt veel last van anorexia en dan ook echt té weinig eten, en ik loop nu bij een dietiste en een beeldend therapeut.
Succes meid, en probeer nu alvast goed te eten!

Kokosnoet
13 October 2007, 22:34
ik ben ook te dun, ik ben ong 1m62 en weeg 43 kg (ben 16,bijna 17).
ik ben wel altijd al dun geweest,en m'n moedr is ook van de dunne kant maar zij is wel groter (en aziatische afkomst).
ik wil ook dolgraag aankomen :) ik krijg vaak opmerkingen van 'eet wat meer' maar dat doe ik ook , dat weten m'n vriendinnen ondertussen ook al. ik eet echt veel meer tov vriendinnen, vooral 'tussendoortjes' zeg maar, maar kdenk dat het ook vooral eraan ligt dat het meestal ongezond eten is :) . ik hoop dat de pil ook wat verschil gaat maken,maar dat betwijfel ik , dus ga ik hier jullie tips ook wat opvolgen (tenminste als 'k dat kan volhoude ;) )

upje voor dit topic! ik wil nog verhalen :)

querido
15 October 2007, 16:06
up up up up up

querido
15 October 2007, 16:40
hee iedereen hier..
dit is het forumtopic waar ik eigenlijk thuishoor, terwijl ik altijd bezig was met de gezond-leven en afvaltopics... ik ben laatste tijd veel te veel afgevallen, en dat zag mijn omgeving ook, maar het is bij mij nog niet zo ver gegaan dat het echt anorexia is. Toen ik hoorde dat iedereen zich zoveel zorgen maakte heb ik mezelf hier uit gered. het voelt nog steeds heel dubbel, maar ik ben blij dat ik nu niet nog meer afval, ookal ben ik ook nog niks aangekomen. Het lezen van hoe iedereen zo zijn best doet om aan te komen motiveerd mij tenminste een beetje..
ik heb dagen dat ik echt heel veel eet, wat me eigenlijk ook makkelijk lukt, maar dan heb ik weer schuldgevoel en ga ik weer extreem weinig eten. het is zo dubbel.. vandaag heb ik weinig gegeten en nu is mijn schuldgevoel minstens zo erg als wanneer ik heel veel gegeten heb... ik weet namenlijk niet meer wat ik wil; ik wil echt niet dunner worden, maar ook niet teveel aankomen. Ik heb net als anderen hier, angst om teveel meer te eten en straks weer veel te dik te worden omdat ik het aankomen dan niet meer kan stoppen.
heeft iemand misschien tips hoe ik me zelf uit deze situatie te redden zonder meteen dďeëtistes en psychologen erbij te halen?

muccarosa
15 October 2007, 17:19
Ik heb misschien wel een tip
maak zowiezo een vaste eetlijst, waar je je gewoon elke dag aan houdt. Zo heb je niet dat je de ene dag veel eet en de andere dag weinig, maar gewoon constant...
En daarbij.. hoe is je BMI? Is het eigenlijk te weinig, dan is het voor je gezondheid wel wat beter om aan te komen.
Je kan dan bijvoorbeeld een eetlijstje maken (of met behulp van anderen.. van bijvoorbeeld hier) en dan kijken wat dit voor effect heeft op je gewicht (max 1 keer per week op de weegschaal staan) en kijkend naar het effect je eetlijst zo houden/ophogen/ etc.
Maar wat zowiezo wel belangrijk is, is om je eten niet als een vijand te zien die je dik maakt. Eten is namelijk gewoon een brandstof. Zo heb auto's... die kunnen niet leven zonder benzine, zo heb je mensen die kunnen niet leven zonder voedsel. Naja... ik weet niet zo goed wat ik allemaal moet zeggen, iig welkom in dit topic en als je raad nodig hebt, je bent altijd welkom!

CarlienX
16 October 2007, 08:44
ik denk dat je op dit moment gewoon moet gaan eten. Niet bang zijn om te veel te eten, want op dit moment is al het eten goed voor je.
Probeer gewoon 's ochtends 2 boterhammen en wat sap of melk, tussendoor liga's/sultana's of iets dergelijks. 's middags 3/4 boterhammen met gewoon voldoende beleg (jam, pindakaas, kaas, vleeswaar) en melk of sap. Tussendoor gewoon wat fruit. 's avonds goed meeeten en als toetje nog wat vla en dan na het eten nog iets van een koek of fruit.
Ik heb vanaf ongeveer de kerst echt veel last van anorexia en dan ook echt té weinig eten, en ik loop nu bij een dietiste en een beeldend therapeut.
Succes meid, en probeer nu alvast goed te eten!

dankjewel voor de tip! het is alleen heel moeilijk maar ik wil heel graag dus ik zal echt doorzetten! heb je niet toevallig nog een lijst van wat je in het begin moest eten zeg maar ? want ik weet niet echt goed wat ik moet eten.

XX Carlien

solist
16 October 2007, 09:14
Hallo, ik kom ook even binnen vallen:)
Dit topic is super goed.
Ik moet ook aankomen maar het lukt me niet.
De ene helft van de week ben ik zo gemotiveerd om aan te komen,
en de andere helft van de week wil ik niet meer.
Zo houd het zichzelf dus lekker in stand.
Ik ben nu wel een halve kilo aangekomen, maarja, daar heb ik ongeveer 3 weken over gedaan, dus dat schiet ook niet echt op.
Ik ken verder eigenlijk niemand die nu ook bezig is met aankomen (ze zijn allemaal aan het afvallen), en die me kan aanmoedigen (ja ze kunnen me wel aanmoedigen maar is van bv je ouders toch anders dan van iemand die ook anorexia heeft en zelf niet afvalt)
Ik eet nu het basisplus dieet (het dieet dat al eerder in dit topic is beschreven) maar echt, volhouden en doorzetten is zo lastig....Dus eigenlijk eet ik dat dieet niet:-P
Ik eet nu niet weinig, gewoon normaal, maar niet genoeg om echt aan te komen (en dat weet ik eigenlijk ook dondersgoed....)
Ik heb btw ook in een kliniek gezeten (inmiddels alweer meer dan een jaar geleden) dus ik weet wel wat over *goed* aankomen enzo..

Trouwens, iemand vroeg hoeveel je ongeveer per maand moet aankomen. De richtlijnen zijn 0.5 - 0.7 kilo per week (Afhankelijk van bmi) Dus ongeveer 2 - 3 kilo per maand