Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40

Standaard Meest gestelde vragen

Hoi allemaal!

In dit topic vind je de meest gestelde vragen.
    Staat je vraag er niet tussen? Stel em dan gerust!
    In dit forum kun je geen vragen stellen over (acties uit) het blad. De moderators van ELLEgirl.nl zijn geen redactie-leden en kunnen je daarmee dus ook niet verder helpen!

De volgende punten vind je in dit topic terug:

1. Hoe kan ik mijn naam veranderen?
    2. Hoe kan ik mijn account verwijderen?
    3. Hoe kan ik een post of topic verwijderen?
    4. Hoe verander ik mijn handtekening (onderschrift)?
    5. Kan ik ook plaatjes in mijn handtekening zetten?
    6. Hoe kan ik plaatjes in mijn posts verwerken?
    7. Hoe zet ik mijn foto's op internet (uploaden)?
    8. Wat is rapporteren en hoe werkt het?
    9. Hoe maak ik hyperlinks?
    10. Hoe maak ik een enquête?
    11. Wat is abonneren precies en hoe werkt het?
    12. Wat betekent Rookie ELLEgirl?
    13. Waar vind ik de gebruikers met de meeste posts?
    14. Wat betekent 'Up!'?
    15. Hoe zet ik de tijd van het forum goed?
    16. Hoe geef ik een topic een waardering/sterren?
    17. Hoe moet ik uitloggen? / Ik word steeds uitgelogd, wat nu? / Hoe maak ik een nieuw account?
    18. Waar vind ik mijn e-mailadres?
    19. Accountverwijdering
    20. Warns
    21. Zoekfunctie
    22. Moderators
    23. Links
    24. (Betaald) advies geven en het maken van reclame

1. Hoe kan ik mijn naam veranderen?
    Het veranderen van je naam op dit forum, is onmogelijk. ELLEgirl.nl zou veranderen in één grote chaos als dat wel zo was namelijk. Niemand zou meer weten wie wie was. Dit betekent dus dat je een nieuw account moet aanmaken, en ja, daarmee raak je al je posts kwijt. Vervelend maar waar.

Kiezen dus, wat is erger...

2. Hoe kan ik mijn account verwijderen?
    Soms kan het gebeuren dat je je account wilt verwijderen. Dit kun je echter niet zelf.
    Daarvoor dien je een e-mail te sturen naar webmaster@ellegirl.nl vanaf het e-mailadres waarmee je je account op het forum geregistreerd hebt. Als je dit niet weet, vermeld het dan.
    Vermeld in de e-mail je forumnaam en de reden waarom je verwijderd wilt worden.

LET OP:
    Door jezelf te laten verwijderen verwijder je automatisch al je posts en topics mee!
    Je kunt er voor kiezen alleen je posts en topics te laten verwijderen, je gebruikersnaam behoud je dan. Geef dit dan duidelijk aan in het e-mailtje!
    Het verwijderen kan 2 á 3 werkdagen duren.

3. Hoe kan ik een post of topic verwijderen?
    Dit is niet mogelijk. ELLEgirl heeft daar moderators voor aangesteld.
    Als je een specifieke post of topic verwijderd wilt hebben, mail dan naar ellegirlmoderators@live.nl, of plaats de link in het [Algemeen] Verwijderverzoekjestopic.
    Zie je dat iemand de regels overtreedt, rapporteer diegene, dat topic of die post dan.
    Alle moderators worden op deze manier op de hoogte gesteld van de overtreding.

4. Hoe verander ik mijn handtekening (onderschrift)?
    Ga daarvoor naar het Gebruiker Controlepaneel (via Forumnavigatie) en klik daar op Wijzig handtekening.

5. Kan ik ook plaatjes in mijn handtekening zetten?
    Nee, dit is niet mogelijk. Wel kun je speciale icoontjes in je handtekening zetten:
    Op het forum gebruiken we 'slechts' 21 lettertypes, maar je kunt er veel meer gebruiken als bijvoorbeeld Wingdings of Webdings.
    Zet bijvoorbeeld eerst met Microsoft Word alle bestaande (hoofd)letters en leestekens achter elkaar in een rij. Selecteer de hele rij en maak daar het lettertype Wingdings of Webdings van. Zie je een leuk icoontje? Onthoud dan de plaats, zet de rij weer terug naar je standaardlettertype (Times New Roman). De letter of het teken welke je nu ziet, plak je hier op het forum op een speciale manier:
    [font = Wingdings] je letter of teken [/font] (Uiteraard zonder de tussenliggende spaties!)
    Laatst gewijzigd door Moderator Guuzz; 20 December 2012 om 12:29
    Lieve mensen, voor verwijderverzoekjes en andere vragen verwijs ik jullie door naar het Ask modboard. Dus geen berichtjes op mijn profiel achterlaten, die lees ik nooit.
    In het Ask Modboard zijn de meest gestelde vragen antwoorden te vinden.

Standaard

6. Hoe kan ik plaatjes in mijn posts verwerken?
    Plaatjes die op het internet staan, zijn heel makkelijk te plaatsen.
    Klik met de rechtermuisknop op het betreffende plaatje en kies dan voor Eigenschappen.
    In Internet Explorer moet je de url achter 'Adres (URL):' hebben en bij Mozilla Firefox heb je de regel achter 'Locatie:' nodig.
    Kopieer deze regel en klik vervolgens op het forum op de knop .
    Daar plak je het adres in wat je gekregen hebt, en je klikt op OK.

Staat je plaatje nog niet op het internet, volg dan even de aanwijzingen in hoofdstuk 7.

7. Hoe zet ik mijn foto's op internet (uploaden)?
    Om een foto bijvoorbeeld hier op het forum te krijgen, of bijvoorbeeld op een website, moet je foto op het internet staan. Een erg handige en gratis dienst is Image Shack.

We gaan naar www.imageshack.us en bij 'Bladeren' kies je de te uploaden foto.

Vervolgens klik je op de knop 'Host it'.

Het scherm erna geeft je allerlei links.
    Kopieer hier de link die je wilt. Voor grote foto's hier op het forum, kies 'Thumbnail for forums (1)'

Mocht de foto nu niet te groot zijn, kopieer dan het adres wat staat bij 'Direct link to image'.

Als je de link/het adres van je foto geselecteerd hebt, kun je em op het forum toepassen. Klik daarvoor op deze knop.
    Plak daar de link en klik op OK.
    Je afbeelding staat er!
    Lieve mensen, voor verwijderverzoekjes en andere vragen verwijs ik jullie door naar het Ask modboard. Dus geen berichtjes op mijn profiel achterlaten, die lees ik nooit.

Standaard

8. Wat is rapporteren en hoe werkt het?
    De wát? De rapporteerfunctie!

Wat is het?
    De rapporteerfunctie zit verborgen onder de knop die je linksonderaan elke post (bericht) vindt. (Vroeger zat hij rechtsboven en zag hij er zo uit: )

Wat kun je er mee?
    Je kunt de moderators snel op de hoogte brengen van een post of topic waarin de forumregels worden overtreden.

Hoe werkt het?
    Op het moment dat jij een post of topic ziet staan die je niet door de beugel vindt kunnen of waarin de regels worden overtreden, klik je op de rapporteerknop van die post. Je krijgt dan een scherm te zien waarin je aan kunt geven wat er volgens jou niet mag aan die post of dat topic. Als je vervolgens klikt op de knop 'Verstuur Rapport', krijgen alle moderators een mailtje in hun mailbox met daarin het verzoek om zo spoedig mogelijk naar dat topic of die post te kijken. Uiteraard komt niemand, behalve de moderators, te weten dat jij iets gerapporteerd hebt.

Mocht je dus een topic of post zien, die niet door de beugel kan, gebruik dan de rapporteerfunctie!

9. Hoe maak ik hyperlinks?
    Er zijn verschillende soorten links mogelijk. Ik zal ze allemaal proberen uit te leggen:

De gewone link:
    Je kunt natuurlijk een gewone link plaatsen, deze wordt vanzelf aanklikbaar:
    http://forum.ellegirl.nl

Aangepaste link:
    Maar natuurlijk is in sommige gevallen een aangepaste link gewenst of leuker. Klik hiervoor op de volgende afbeelding:

De volgende vragen zullen je worden gesteld:

Geef de weer te geven tekst voor de link (optioneel):
    Geef hier de tekst die aangeklikt moet worden.

A.u.b. uw link URL invoeren:
    Zet hier de werkelijke link neer (let op de http://)

Je krijgt dan een soortgelijk resultaat als dit:
    HTML-code:
    [URL=http://forum.ellegirl.nl]ELLEgirl-forum[/URL]
    En dit is dan het resultaat:
    ELLEgirl-forum

Daar kun je natuurlijk ook nog extra opmaak aan toevoegen.

Bekijk dit maar eens:
    ELLEgirl-forum

En dit is daar de code voor:
    HTML-code:
    [URL=http://forum.ellegirl.nl][b][color=red][size=1][center]ELLEgirl-forum[/center][/size][/color][/b][/URL]
    Een e-mailadres als link:
    Een e-mailadres als link gaat ongeveer hetzelfde als een website linken, maar net ietsje anders.
    Dit is de code:
    HTML-code:
    [email=webmaster@ellegirl.nl]Mail de webmaster[/email]
    En dit het resultaat: Mail de webmaster

Afbeelding als link:
    Voeg eerst een afbeelding in via de bekende knop. (Zie Hoe kan ik plaatjes in mijn posts verwerken?)
    Kopieer vervolgens de regel die je te zien krijgt en plak deze vervolgens bij de regel Geef de weer te geven tekst voor de link (optioneel):.
    Geef daarna de link op bij de regel A.u.b. uw link URL invoeren:.
    Een soort gelijke code als dit zal ontstaan:
    HTML-code:
    [URL=http://forum.ellegirl.nl][img]http://www.ellegirl.nl/assets/menu/home_logo.gif[/img][/URL]
    en geeft dit als resultaat:
    Laatst gewijzigd door Moderator Guuzz; 20 December 2012 om 12:36

Standaard

10. Hoe maak ik een enquête?
    Allereerst is het belangrijk te weten dat je een topic moet aanmaken om een enquête te kunnen maken.

Onderaan zo'n nieuwe topic staan een aantal opties. Je ziet ze hieronder:

Hier moet je het vinkje voor de optie 'Ja, maak een enquête bij dit onderwerp' aanzetten en bij 'Ja, maak een enquête bij dit onderwerp' geef je aan hoeveel keuzes de lezers krijgen voorgeschoteld.
    Vervolgens klik je op 'Nieuw Onderwerp Versturen'.

Je topic wordt nu al toegevoegd, maar je krijgt dit scherm te zien in plaats van je topic:

Vul bij 'Enquêtevraag' in wat de vraag van je enquête is.
    Vul bij 'Enquêteopties' in wat de mogelijke antwoorden zijn.
    Bij 'Enquête timeout' kun je invullen hoelang er op je enquête gestemd mag worden. Als je hier niks invult, is het onbeperkt, dus altijd.
    Daar nog weer onder staan de 'Diverse opties'.
    Als je de optie 'Sta meer-keuze toe' aanzet, dan kunnen de lezers meerdere antwoorden geven.
    Als je de optie 'Maak de stemmen publiekelijk' aanzet, kan iedereen zien wie welk antwoord ingevuld heeft.

Tot slot klik je op 'Nieuwe enquête toevoegen' om de enquête aan je topic toe te voegen.

11. Wat is abonneren precies en hoe werkt het?
    Op het forum kun je je op verschillende manier abonneren op onderwerpen.
    Wij bieden je de volgende abonnementopties:

Geen e-mail notificatie
    Directe e-mail notificatie
    Dagelijkse e-mail notificatie
    Wekelijkse e-mail notificatie

Geen e-mail notificatie:
    Je krijgt van ons geen automatische mailtjes over een bepaald topic, maar de topic komt wel in je abonnementen overzicht te staan, welke je in je Gebruiker Controlepaneel vinden kunt.

Directe e-mail notificatie:
    Je krijgt van ons een mailtje wanneer er in een topic is gereageerd. Als er vervolgens nog eens gereageerd wordt, krijg je van ons geen mailtje. Die krijg je pas weer wanneer je het topic bekeken hebt.

Dagelijkse e-mail notificatie:
    Je krijgt van ons per dag een e-mailtje met daarin een overzicht van de laatst geplaatste posts welke je nog niet gelezen hebt.

Wekelijkse e-mail notificatie:
    Je krijgt van ons per week een e-mailtje met daarin een overzicht van de laatst geplaatste posts welke je nog niet gelezen hebt.

Als je je wilt abonneren op een topic, dan kan dat als volgt:
    Op het moment dat je bij het betreffende onderwerp reageert, krijg je onder het tekst-gedeelte de volgende optie te zien:
    Onderwerp Abonnement

Hier kun je kiezen uit de volgende opties:
    Niet Abonneren
    Geen e-mail notificatie
    Directe e-mail notificatie
    Dagelijkse e-mail notificatie
    Wekelijkse e-mail notificatie

Op het moment dat je dan op Antwoord Verwerken klikt, ben je automatisch geabonneerd.

12. Wat betekent Rookie ELLEgirl?
    Op het forum maken we gebruik van een zogenaamde ranking. De hoeveelheid posts die je geplaatst hebt, bepaalt je ranking.
    Even een overzichtje:

Rookie ELLEgirl: 0-30 posts
    ELLEgirl: 30-100 posts
    Super ELLEgirl: 100-1.000 posts
    Uber ELLEgirl: 1.000-10.000 posts
    Guru ELLEgirl: 10.000-30.000 posts
    Queen ELLEgirl: 30.000-65.000 posts
    Totally ELLEgirl: vanaf 65.000 posts

Post-ze!

13. Waar vind ik de gebruikers met de meeste posts?
    Klik hier voor het overzicht.

14. Wat betekent 'Up!'?
    Wanneer er een post wordt geplaatst in een topic, wordt het topic automatisch verplaatst naar boven in het subforum.
    Soms willen mensen hun topic onder de aandacht brengen zonder dat ze een bijdrage leveren aan het topic. Dit doen ze door bijvoorbeeld 'Up!' als post te plaatsen, maar natuurlijk kun je ook iets dergelijks plaatsen als 'Omhoog met dit topic!'.

15. Hoe zet ik de tijd van het forum goed?
    Ga hiervoor eerst naar het Gebruiker Controlepaneel. Klik vervolgens op Wijzig Opties.
    Selecteer daarna bij 'tijd' de optie '(GMT +1:00 uur) Amsterdam, Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris' en kies bij 'DST Correctie Optie' de optie 'Herken automatisch de DTS instelling'. Klik vervolgens op 'Aanpassingen Bewaren'. De tijden staan nu goed!

16. Hoe geef ik een topic een waardering/sterren?
    Ga hiervoor eerst naar het betreffende topic. Klik vervolgens op 'Post Reply'.
    Vul daar in het scherm een reactie in, en scroll op diezelfde pagina wat naar beneden en geef bij 'Waardeer Onderwerp' je waardering.

17. Hoe moet ik uitloggen? / Ik word steeds uitgelogd, wat nu? / Hoe maak ik een nieuw account?
    Volg onderstaande stappen exact in onderstaande volgorde en kijk dan nog eens of het lukt:
    1. klik op de link uitloggen
    2. klik nogmaals op de link uitloggen
    3. Ga naar google.nl
    4. Verwijder je tijdelijke internetbestanden (Internet Explorer : Extra - Internetopties - Bestanden verwijderen - Ook alle offline items verwijderen - OK / Mozilla Firefox : Extra - Opties - Nu wissen... - Privégegevens nu opruimen)
    5. Verwijder je cookies (Internet Explorer : Extra - Internetopties - Cookies verwijderen - OK / Mozilla Firefox : Extra - Opties - Nu wissen... - Cookies - Privégegevens nu opruimen)
    6. Sluit je internetbrowser af en ga opnieuw naar http://forum.ellegirl.nl (wel deze link gebruiken, geen andere!)
    7. Als je problemen hebt met het ingelogd blijven, ga je naar deze link en log je op deze pagina in. Let op het vinkje!

Als je de stappen goed gevolgd hebt, ben je nu gegarandeerd uitgelogd en kun je onder een andere gebruiker inloggen of een nieuw account registreren.
    Mocht je in willen loggen dat je wachtwoord bewaard wordt, ga dan naar http://forum.ellegirl.nl en scroll naar beneden. Log daar in, niet via de balk boven het forum!

18. Waar vind ik mijn e-mailadres?
    Op dit moment is het door een foutieve instelling helaas niet mogelijk om je e-mailadres te bekijken.
    Wil je om de een of andere reden toch bij je e-mailadres kunnen, mail dan even naar ellegirlmoderators@live.nl. Een moderator kan met behulp van je ip-adres (www.watismijnip.nl, zend die even mee!) achterhalen of je inderdaad de eigenaar bent van het genoemde account en kan je vertellen wat je e-mailadres is.

19. Accountverwijdering
    In dit topic staat alles over accountverwijdering

20. Warns
    De warns (en de regels) staan hier.

De knop voor meerdere quotes doet het niet.

21. Zoekfunctie
    De zoekfunctie linksonderin onder forumnavigatie doet het. Die boven niet
    Laatst gewijzigd door Moderator Liz; 29 September 2010 om 15:23

Standaard

22. Moderators

Worden jullie betaald?
    Nee, wij worden niet betaald om een oogje in het zeil te houden. Het is dus een vrijwillige functie.

Werken jullie vanaf de redactie van ELLEgirl.nl?
    Nee, wij doen dit werk vanuit huis naast ons werk en/of studie. Dus het kan voorkomen dat er pas ' s avonds een moderator online komt.

Hoelang duurt het voor mijn klacht, vraag of opmerking in behandeling wordt genomen?
    We streven ernaar om dit binnen 2 werkdagen te doen, maar dit kunnen we niet altijd waarmaken.

Ik wil ook moderator worden. Wat kan ik dan doen?
    Als je moderator wil worden, dan kun je een open sollicitatie naar ellegirlmoderators@live.nl sturen.
    Doe daar een motivatie, een cv en je gebruikersnaam van het forum erbij. Je cv hoeft niet heel uitgebreid en als je nog geen werk - of moderatorervaring hebt: geen nood!
    Een cv is ook een beetje kennismaken met jou.
    Dan is natuurlijk geen garantie dat je het wordt. Maar niet geschoten is altijd mis. Ook voor informatie kun je bij dit e-mailadres terecht.

Zijn jullie moderatornamen jullie echte namen?
    Nee, bij de meeste mods zijn de namen verzonnen. Alleen bij mij (Moderator Liz) is het wel een echte naam.
    Laatst gewijzigd door Moderator Liz; 15 July 2011 om 11:00

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kika89 Bekijk bericht
    volgens jullie uitleg kan ik het e-mail adres waarmee ik deze account heb aangemaakt in mijn gebruikerspaneel vinden (punt 2), maar waar dan precies? Ik kan het namelijk nergens terugvinden daar...
    Nee, klopt. Dat kan inmiddels ook niet meer. Mail even naar webmaster@ellegirl.nl

Standaard

Ik lees al een tijdje mee en heb me vandaag aangemeld omdat ik zelf graag een discussie wil openen. Maar kan je dat niet als Rookie?

Standaard

Elke keer als ik foto's upload van internet of me computer zelf krijg ik een bijlage link die andere dus niet kunnen bekijken, hoe kan dit?
    ik lieg niet ,
    ik verzwijg

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rrrenateee Bekijk bericht
    Elke keer als ik foto's upload van internet of me computer zelf krijg ik een bijlage link die andere dus niet kunnen bekijken, hoe kan dit?
    Je kunt plaatjes het beste op uploadsites als tinypic, imageshack of flickr zetten. Dat kan iedereen zien (tenzij je aanklikt dat niemand hem mag zien bv)

Standaard

23. Links

Het kan gebeuren dat links niet werken, dat je geen links kan plaatsen of geen link in je handtekening kan hebben. Dit heeft (meestal) alles te maken met je status op het forum. Een rookie (dat ben je tot dertig berichten) kan geen links plaatsen (ook niet in de handtekening) of aanklikken.

We hebben weleens last van spam. De meeste spammers zijn rookies. Daarom is dit tijdens de forumupdate voor deze ranking uitgezet.

Regels voor berichten