LOVEMATCH:  
  +  
    match
Pagina 1 van 29 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 282

Standaard Het drama van het schrijven van een scriptie - het officiële scriptietopic

Omdat ik bij whatever las dat er waarschijnlijk wel animo is voor een topic over het schrijven van een scriptie, dacht ik: dan open ik toch gewoon een topic!
    Doel van dit topic is dat we elkaar helpen en motiveren en gewoon onze frustraties af kunnen reageren als we weer eens last hebben van een writer's block.
    Dus *tromgeroffel* hierbij is het tijdperk van de scriptie op EGF aangebroken!
    The only people for me are the mad ones, the ones who are mad to live, mad to talk, mad to be saved, desirous of everything at the same time, the ones that never yawn or say a commonplace thing, but burn, burn, burn like fabulous yellow roman candles exploding like spiders across the stars

Standaard

Ik heb in de kerstvakantie dus mijn theoretisch kader ingeleverd en heb 1 feb een gesprek met mijn begeleider (waar ik niet zo mee overweg kan..) maar ben benieuwd wat ie te zeggen heeft.
    Ben nu net begonnen met mijn onderzoek, dus moet daar even inkomen. Weet best wel wat ik allemaal wil doen, maar vind het soms lastig er aan te zitten. Kan er niet echt een hele dag aan besteden hoewel ik me dat wel vaak voor neem. Beetje jammer. Maar ik heb nu al 1 A4'tje, ja weinig, maar het is een begin en hoop er aan het eind van deze dag er 3 te hebben ofzo.
    The only people for me are the mad ones, the ones who are mad to live, mad to talk, mad to be saved, desirous of everything at the same time, the ones that never yawn or say a commonplace thing, but burn, burn, burn like fabulous yellow roman candles exploding like spiders across the stars

Standaard

Hoe lang moet jullie scriptie eigenlijk worden?
    Mijne ongeveer 30 blz inhoudelijk, dus exclusief inhoudsopgave en voorblad enz.
    Zit nu op blz 10.

Standaard

Ik begin over ongeveer 7 weken pas aan m'n bachelorscriptie. Wat voor studie doe je en wat is je onderwerp?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CROSS Bekijk bericht
    Ik begin over ongeveer 7 weken pas aan m'n bachelorscriptie. Wat voor studie doe je en wat is je onderwerp?
    Master Arbeidsrecht en mijn onderwerp is leeftijdsdiscriminatie bij het beëindigen van de arbeidsverhouding.
    Jij?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revelry Bekijk bericht
    Master Arbeidsrecht en mijn onderwerp is leeftijdsdiscriminatie bij het beëindigen van de arbeidsverhouding.
    Jij?
    ik moet me nog inschrijven op onderwerp, maar hoop ondernemingsrecht oid!

Standaard

Volgens mijn plan zou ik 30 jan beginnen met mijn scriptie, maar ik heb nog geen tijd gehad om een onderwerp te verzinnen.. Ben er al wel een jaar mee bezig maar niet heel intensief, heb niks dat me echt boeit ofzo.

Dus ik heb dinsdag een gesprek met een docent, hoop dat er daar iets uitkomt

Ik kijk er in ieder geval als een bérg tegen op, ik heb het zolang uitgesteld dat ik er echt angst voor heb gekregen. Maar het zal vast allemaal meevallen als ik eenmaal bezig ben. Wel fijn dit topic!
    Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CROSS Bekijk bericht
    ik moet me nog inschrijven op onderwerp, maar hoop ondernemingsrecht oid!
    Ah, ik heb pas het vak Arbeid en Onderneming gehad. Dus ook ondernemingsrecht. Ik vond het zelf wel interessant dat de statutair bestuurder een dubbele rechtsbetrekking heeft, dus zowel het vennootschapsrecht als het arbeidsrecht is op hem van toepassing. Tijdens college werd er verteld dat er mensen zijn die dit anders willen zien, omdat de dubbele rechtsbetrekking te complex zou zijn, de bestuurder niet in het arbeidsrecht thuis zou horen (bestuursautonoom, geen gezagsverhouding) en dat de bestuurder op grond van het arbeidsrecht een te hoge beloning en ontslagvergoeding zou krijgen, want het arbeidsrecht kent geen grenzen aan deze vergoedingen en de bestuurder zou al genoeg beschermd zijn omdat hij zoveel verdiend en vanwege al die bonussen enzo.
    Ok, heel verhaal, maar als ik ondernemingsrecht zou doen, dan zou het best tof zijn om te onderzoeken of de bestuurder misschien niet uit het arbeidsrecht moet verdwijnen zodat alleen boek 2 BW op hem van toepassing is. Dus heeft de dubbele rechtsbetrekking nog wel een toekomst?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olijfboom Bekijk bericht
    Volgens mijn plan zou ik 30 jan beginnen met mijn scriptie, maar ik heb nog geen tijd gehad om een onderwerp te verzinnen.. Ben er al wel een jaar mee bezig maar niet heel intensief, heb niks dat me echt boeit ofzo.

Dus ik heb dinsdag een gesprek met een docent, hoop dat er daar iets uitkomt

Ik kijk er in ieder geval als een bérg tegen op, ik heb het zolang uitgesteld dat ik er echt angst voor heb gekregen. Maar het zal vast allemaal meevallen als ik eenmaal bezig ben. Wel fijn dit topic!
    Hmm, dat is jammer. Hopelijk biedt dat gesprek met je docent wat inzicht. Wat voor opleiding doe je? En heb je al wel een beetje een richting qua onderwerp in je hoofd?

Snap je heel goed hoor dat je er tegenop ziet. Ik heb dat ook wel een beetje maar dat wordt al wat minder. Zit nu op blz 10 en dat is al een derde van wat ik moet doen dus ben op zich al best ver, dus dan zie ik er al wat minder tegenop omdat het einde steeds meer in zicht komt, zeg maar, haha.

Standaard

Ik zit zo tegen die scriptie aan te hikken. Het ergste is nog: ik ben máánden geleden al begonnen. Of nou ja, toen zóu ik beginnen, eerste gesprekken gehad en alles... Maar het was vlak voor de zomer en hij ging een maand of zo naar China voor congressen, ik zou misschien ook nog een week weggaan met mijn ex en toen... is er eigenlijk niets meer van een vervolgafspraak gekomen na de laatste keer voor de zomervakantie. Jammer, want ik had hem dus al in de zomer af kunnen hebben. Ik heb met zulke dingen ook gewoon wat motivatie nodig en deadlines, want met zo'n soepele planning stel ik alles uit en komt er duidelijk niets van.

Hij stuurde toen na de zomer een mailtje wanneer we die vervolgafspraak zouden doen. Ik mailde na twee dagen terug: geen reactie. Week erna: geen reactie. Maand erna: geen reactie. Wéér gemaild. Geen reactie. Nou, toen had ik er ook geen zin meer in om er steeds achteraan te gaan, dus pas op nieuwjaarsdag nog een poging gemaakt. Jaja: geen reactie. Twee weken later: weer een mailtje. Geen reactie. Week later (gister) nog een poging en ein-de-lijk reactie. "Ik heb eigenlijk geen goede ideeën over je probleem, misschien is het slim om weer af te spreken en alles te bespreken, wanneer kan je?" ... Oké. Ontmoedigend. Stuur ik een mail terug met de data waarop ik kan (inclusief aankomende maandag): géén reactie. Aaaargh, irritant, want dan weet ik niet of ik morgen voorbereidend werk moet verrichten of niet.
    You were born an original. Don't die a copy. - John Mason

Regels voor berichten