Pagina 18 van 29 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 282

Standaard

Gefeliciteerd! Ik ben jaloers op je

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PurpleRose Bekijk bericht
    Gefeliciteerd! Ik ben jaloers op je
    argh, ik heb me héél erg verkeken op hoe moeilijk het is om je conclusies te schrijven en hoe belangrijk dat hoofdstuk voor je verslag is...

Ik moet dus voor morgenochtend 9 uur een presentatie in elkaar knallen, mijn conclusies schrijven en zorgen dat het verslag een beetje op orde is. Mijn hoofd voelt alsof er een prop watten in zit, ben totáál niet scherp... Iemand tips?

Standaard

Maak in een word documentje een 'raamwerk' door een lijstje te maken met de hoofdstukken die je in je presentatie wilt hebben. Plak daar de volgens jouw relevante stukjes tekst onder. Haal daar de belangrijkste steekwoorden uit en plak deze onder de hoofdstuktitels in een PPP.

Wat betreft de conclusie. Ik lees altijd mijn verslag nog een keer door met de conclusie in mijn achterhoofd. Ik haal dan stukken tekst en zinnen uit het verslag die ik voor de conclusie zou kunnen gebruiken. Dit plak ik dan in een alinea. Wanneer ik alles heb doorgelezen maak ik van de geselecteerde stukjes tekst een goedlopend stukje en voila de conclusie.

En wat betreft de puntjes op de i voor je verslag. Maak voor jezelf een lijstje wat je moet nalopen en doe dit punt voor punt. Je kunt het ook in één keer doen, maar aangezien je al niet zo scherp meer bent is het misschien makkelijker om het punt voor punt te doen. Kijk daarbij of de hoofdstuknummer en titels kloppen, check de paginanummers, check de voetnoten, check de lay out dus kijk of niet een hoofdstuktitel ergens onderaan de pagina staat terwijl de tekst pas op de volgene begint enz.

Door alles in stukjes te hakken door lijstjes of zoals bij de presentatie een raamwerk te creeeren maak je het overzichtelijk voor jezelf.

Succes!

Standaard

Aaah morgen om 10 uur moet ik verdedigen en ik stress hem zo hard, niet normaal. Ik ben doodop van al het werken eraan, kan al dagen mijn ogen nauwelijks open houden en 's nachts doe ik geen oog dicht.

Ik zal zoooo blij zijn als het klaar is morgen ;-)
    You smell like the ocean in winter

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selena Bekijk bericht
    Aaah morgen om 10 uur moet ik verdedigen en ik stress hem zo hard, niet normaal. Ik ben doodop van al het werken eraan, kan al dagen mijn ogen nauwelijks open houden en 's nachts doe ik geen oog dicht.

join the club! Ik ben nog megahard aan het stressen om mijn verslag af te krijgen, en dan moet ik ook nog zorgen dat het geprint wordt. Die paginanummers etc. nemen toch altijd meer tijd in beslag dan je denkt...

Standaard

Mijn deadline is a.s. woensdag, maar ik weet even niet meer wat ik er nog aan kan doen. Inhoudelijk is het allemaal gewoon goed, alleen mijn begeleider vond dat mijn schrijfstijl nog wat academischer kon.
    Hij heeft twee keer echt heel uitgebreid commentaar geleverd en dat heb ik allemaal verwerkt. Ik heb er zelf ook nog aardig in zitten snijden en herformuleren, en nu zie ik het gewoon niet meer.

Ik heb het idee dat als ik nu nog dingen ga veranderen dat het dan vooral is omdat hij áltijd wel ergens commentaar op zal hebben. Het voelt alleen zo slecht om nu al niks meer te gaan doen. Pff..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selena Bekijk bericht

Hoe is het gegaan?

Ik heb mijn deadline a.s. woensdag, ben nu bezig met het verwerken van de feedback op mijn inleiding en methoden. het andere gedeelte heb ik woensdag ingeleverd en de feedback nog niet binnen.

@ Ireth; fijn dat het inhoudelijk gewoon allemaal goed is toch! Misschien kan je door iemand anders laten lezen, iemand die ook een academische achtergrond heeft? Die kan misschien wat specifieker aanduiden wat je moet veranderen aan je stijl.
    His standard works of fiction about imaginary success
    The chorus girls in neon were his closest things to friends
    But to a writer, the truth is no big deal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door l0ve-ch0colat! Bekijk bericht
    Hoe is het gegaan?

Ik heb mijn deadline a.s. woensdag, ben nu bezig met het verwerken van de feedback op mijn inleiding en methoden. het andere gedeelte heb ik woensdag ingeleverd en de feedback nog niet binnen.

@ Ireth; fijn dat het inhoudelijk gewoon allemaal goed is toch! Misschien kan je door iemand anders laten lezen, iemand die ook een academische achtergrond heeft? Die kan misschien wat specifieker aanduiden wat je moet veranderen aan je stijl.
    Ik doe een wo taalkundige bachelor trouwens
    His standard works of fiction about imaginary success
    The chorus girls in neon were his closest things to friends
    But to a writer, the truth is no big deal

Standaard

Nou, het is een 7 geworden uiteindelijk. Ik ben er niet zo blij mee, gezien alle tijd en energie die ik het afgelopen half jaar erin gestoken heb, maar het zij zo, kan er niks meer aan veranderen. Ze vonden mijn onderzoek niet rechtlijnig genoeg en het miste focus. Het was wel een 7,5 waard, maar dat kunnen ze niet geven, dus werd het een 7.
    You smell like the ocean in winter

Standaard

^ Huh, vaag? Moeten ze het per se naar onder of boven afronden?

En ik báál. 8 juni heb ik mijn eerste versie ingeleverd en een week erna had ik nog geen mail terug van hem ontvangen. Ik stuurde weer een mail en hij zei dat hij mijn mail niet gezien had, maar maandag of dinsdag zou kijken en of ik hem dan nog een mail kon sturen. Dat heb ik gedaan maandag, en dinsdag had ik een mondeling van hem, waarna ik vroeg of hij mijn mail had gezien - niet dus. Ik moest alleen mijn mondeling vandaag herkansen, dus hij wilde nog geen scriptieafspraak maken omdat mijn focus dan ergens anders zou liggen. Vandaag mondeling gehaald, afspraak gemaakt... maar hij kan 6 juli (!) pas. Dat is echt een maand nadat ik mijn eerste versie heb ingeleverd! Hij heeft het nog niet eens doorgelezen... En ik heb hem al drie keer gezegd dat ik 20 juli voor drie weken op vakantie ga, dus dat het wel zo handig is als het voor die tijd af is. We zijn er echt al lang mee bezig maar hij is iedere keer weg voor lezingen in het buitenland waardoor ik weer leuk drie weken mag wachten.

Nu gaat hij gelukkig wel proberen om het zo snel mogelijk te lezen en commentaar te leveren via de mail, zodat ik 6 juli eigenlijk al een tweede versie heb en ik daarna alleen de puntjes op de i hoef te zetten... maar ik ben er tegelijk wel een beetje bang voor dat hij het vergeet of niet doet.

Wat denken jullie? 20 juli gewoon haalbaar met een afspraak op 6 juli? Op zich... zelfs als ik dan nog geen tweede versie heb kunnen schrijven dan kan ik binnen een week wel de tweede versie maken, meteen op 6 juli zorgen dat er voor die week erna weer een afspraak staat om dat te bespreken en dan de uiteindelijke versie in de week voor mijn vakantie inleveren... Inleiding en methode zijn ook al goedgekeurd, de rode draad en de conclusie hebben we samen in grote lijnen uitgezet, dus zou moeten kunnen toch? Vooral als hij mijn vakantiedatum weet...

Ik vind het ook irritant in verband met werk - ik kan het geld wel gebruiken maar om nou te zeggen van plan me tot 6 juli maar in wanneer jullie me kunnen gebruiken en dat ik dan ineens maandag al een mail van hem heb... dan kom ik meteen weer in de problemen met tijd (mijn ouders zijn precies die weken op vakantie dus ik moet ook gewoon elke dag koken, huishouden, naar vriend, etc etc). En als ik al deze dagen vrij houd maar hij uiteindelijk niets stuurt dan is het ook weer zo zonde.
    You were born an original. Don't die a copy. - John Mason

Regels voor berichten