LOVEMATCH:  
  +  
    match
Pagina 21 van 29 EersteEerste ... 111920212223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 282

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cinna Bekijk bericht
    Vertel anders iets over je onderwerp, misschien kunnen we helpen met een bepaalde richting kiezen?
    O wat lief! Bedankt! Mijn scriptie gaat over de organisatie van een grootst evenement. Ik werk bij een gemeente en daar doe ik ook mijn scriptie. De gemeente wil laten uitzoeken of er efficiency slagen te maken zijn in de organisatie van dit evenement. Dus, of het goedkoper/efficienter e.d. zou kunnen.

Ben al bezig met interviewen van diverse personen die met de organisatie te maken hebben. ZO heb ik onlangs iemand geinterviewd die de inzet van verkeersregelaars regelt.
    Wish it, Dream it, DO IT!!

Facebook | Twitter | Bloglovin | Pinterest | We Heart it

Beautyglow

Standaard

Ja klopt idd, bij mijn studie is dat ook zo (Fiscaal Recht), maar het is bij ons voornamelijk literatuur- en jurisprudentieonderzoek. Of ik het afkrijg is de grote vraag, maar ik wil het zooooo graag, ben daardoor extra gemotiveerd. Daarnaast ben ik na het lezen van een post van een andere chick, die in 1,5 week 63 pagina's had geschreven (!), extra getriggerd om te denken 'dat kan ik ook' haha.

Maar je theoretisch kader is af dus, nice. Good luck met het volgende deel. Ik ben er nu ook mee bezig, voel me schuldig omdat ik gisteren gefaald had. dus vandaag moet een vruchtbare dag worden!
    oh ik zit al zó lang aan te kloten met dat rot ding! dit soort verhalen motiveren me wel, ik ga het gewoon ook proberen eind juli af te hebben en er nu keihard voor te werken
    Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see

Standaard

Jeeeej, leven in dit topic!

@ Beautyglow - Daisy: Nog een aanvulling op wat al gezegd is. Ik vind het altijd fijn om eerst de inhoudsopgave te maken, zodat ik weet hoe het eruit komt te zien en dat ik weet wat uiteindelijk waar moet komen.

Ik ben gister begonnen met zoeken naar twee debatten die ik kan vergelijken. Is lang niet makkelijk zeg. Heb je iets gevonden in de Handeling (verslagen van debat) van de Tweede Kamer wat lang genoeg en boeiend genoeg is, dan is er weer iets van zes zinnetjes in het House of Commons. Morgen ga ik gelukkig EINDELIJK op vakantie. De rest van de zomervakantie besteed ik aan casus zoeken ter analyse. Ga namelijk door tot Kerst, dus heb nog even.

Succes meiden!

Standaard

Oh je bent dus alvast begonnen met interviewen. Wat voor vragen stel je? Wat wil je ermee bereiken? Misschien is het beter om eerst een goede hoofdvraag/probleemstelling te bedenken, een ander meisje vroeg het ook al, maar die heb je dus nog niet? Dit is wel belangrijk, omdat je anders waarschijnlijk random vragen gaat stellen. Daarnaast werkt het ook een stuk fijner als je voor jezelf weet wat je precies wilt bereiken, wat je doel is.

Je onderwerp is volgens mij best goed afgebakend en specifiek en relevant voor de organisatie. Als ik het goed begrepen heb, is je onderwerp 'de organisatie van een groots evenement', daarvan wil je onderzoeken of er 'efficiency slagen' mee te maken zijn, zodat je aanbevelingen kunt doen aan de gemeente om goedkoper en of efficiënter uit te komen (of niet). Ik zou als ik jou was van de omschrijving die je mij gaf een vraag maken door woorden te gebruiken als hoe, waarom, wat, wie of wanneer. Had je al deelvragen? Zo niet, dan kun je, je om je hoofdvraag te beantwoorden aan het eind, enkele deelvragen bedenken.

Als je dit allemaal hebt gedaan, kun je in elk geval verder met interviewen en informatie verzamelen. Misschien kan je een soort vergelijkend onderzoek gaan doen met een gemeente die lagere kosten heeft voor de organisatie van hetzelfde event? Kijken hoe zij dat gerealiseerd hebben?

Hopelijk kun je hier iets mee, succes!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrijver zonder naam Bekijk bericht
    Jeeeej, leven in dit topic!

@ Beautyglow - Daisy: Nog een aanvulling op wat al gezegd is. Ik vind het altijd fijn om eerst de inhoudsopgave te maken, zodat ik weet hoe het eruit komt te zien en dat ik weet wat uiteindelijk waar moet komen.
    O wat zijn jullie goede adviseurs zeg! Echt super bedankt! Ik heb wel een probleemstelling, dat is hetzelfde als de hoofdvraag toch? Alleen met de subvragen (deelvragen) worstel ik nog een beetje. De interviews die ik gehouden heb, gaan met name over de gemaakte kosten in 2010. (Omdat in 2011 dit evenement 2 dagen langer duurde dan gebruikelijk is dat geen goed vergelijkingsjaar).

Ik wil nu eerst duidelijk hebben wat de organisatie in 2010 gekost heeft. Zodat ik weet waar ik me op kan richten. Daarna wil ik uitzoeken wat anders zou kunnen, en waar dus bespaard kan worden.

Mijn probleemstelling is nu overigens als volgt:

Op welke wijze kan de Gemeente bij de organisatie van het evenement efficiency slagen maken en op deze wijze de kosten voor het komende jaar verlagen met ongeveer 10% zonder dat er voor de burgers iets veranderd aan de beleving van het evenement.

Vrij langdradig, ik weet het. Ik zie het nog een beetje als een conceptprobleemstelling, terwijl mijn leraar het wel al heeft goedgekeurd.

Beautyglow

Standaard

Ik meld me ook! (helaas)
    aarghhhhh ik word helemaal gek van die scriptie. Moet hem 14 augustus inleveren, net klaar met m'n panelgesprekken, nu m'n deskresearch aan het verbeteren en uitbreiden, en moet vervolgens nog een echte proef(radio)uitzending gaan maken (ik studeer journalistiek) dus moet nog repo's en interviews en alles maken, (en vooral: monteren! dat is zo'n hel altijd!), en daar heb ik dus nu nog bijna 4 weken voor, maar ik moet ook 3 dagen per week werken, dus ik heb nu na vandaag nog maar 13 dagen om eraan te werken en AAARGHHH! :P

Standaard

Jaaa van 'schrijver zonder naam' moest ik me hier melden.
    27 augustus moet ik verdedigen, dan moet hij de 24e gok ik ingeleverd worden. Dus waa nog maar een maand (ga volgende week ook 4 dagen weg). En moet nog veel! Maar mn stage was vandaag tevreden over mijn conceptconceptconcept, dus dat scheelt al wel wat en geeft me wel nieuwe energie. Had namelijk verwacht dat ze het niet zo chill vonden dat ik een heel onderwerp uit mn scriptie heb gehaald en dat ik een andere theorie gebruik dan zij doen

Alleen zo vervelend dat de ub in het weekend en 's avonds nu in de zomer dicht is, doe dan thuis altijd zo weinig

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beautyglow - Daisy Bekijk bericht
    O wat zijn jullie goede adviseurs zeg! Echt super bedankt! Ik heb wel een probleemstelling, dat is hetzelfde als de hoofdvraag toch? Alleen met de subvragen (deelvragen) worstel ik nog een beetje. De interviews die ik gehouden heb, gaan met name over de gemaakte kosten in 2010. (Omdat in 2011 dit evenement 2 dagen langer duurde dan gebruikelijk is dat geen goed vergelijkingsjaar).

Ik wil nu eerst duidelijk hebben wat de organisatie in 2010 gekost heeft. Zodat ik weet waar ik me op kan richten. Daarna wil ik uitzoeken wat anders zou kunnen, en waar dus bespaard kan worden.

Mijn probleemstelling is nu overigens als volgt:

Op welke wijze kan de Gemeente bij de organisatie van het evenement efficiency slagen maken en op deze wijze de kosten voor het komende jaar verlagen met ongeveer 10% zonder dat er voor de burgers iets veranderd aan de beleving van het evenement.

Vrij langdradig, ik weet het. Ik zie het nog een beetje als een conceptprobleemstelling, terwijl mijn leraar het wel al heeft goedgekeurd.
    Veranderd moet verandert zijn!

Ik heb echt nu vandaag nog (al sinds februari bezig) mijn hoofdvraag en deelvragen aangepast haha. Als je gewoon weet wat wel je doel is, dat moet je later kijken of de dingen die je schrijft daar op aansluiten. Zou hem dus ook gewoon even zo laten, de strekking blijft namelijk hetzelfde. En dan kan je hem later finetunen!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notebook Bekijk bericht
    Veranderd moet verandert zijn!

Ik heb echt nu vandaag nog (al sinds februari bezig) mijn hoofdvraag en deelvragen aangepast haha. Als je gewoon weet wat wel je doel is, dat moet je later kijken of de dingen die je schrijft daar op aansluiten. Zou hem dus ook gewoon even zo laten, de strekking blijft namelijk hetzelfde. En dan kan je hem later finetunen!
    Das een goeie tip! Bedankt! Ben nu voor mezelf een beetje op papier aan het zetten wat het onderzoek inhoud enzo. Beetje theorie zegmaar. Misschien niet hoe het zou moeten, maar het helpt mij om op gang te komen.

Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar door een beetje de theorie te omschrijven en wat het evenement inhouden wat voor soort evenement e.d. heb ik het idee dat het schrijven steeds beter gaat...

Beautyglow

Standaard

Hoe gaat het bij jullie?
    Ik ben nu bezig met het uitzetten van m'n interviews en repo's enzo, en onderwerpen daarvoor bedenken. Maar het is heel irritant dat mensen niet telefonisch te bereiken zijn en ook per mail niet reageren.
    Zo wil ik vrijdag een repo opnemen bij een theatervoorstelling, die organisatie had geen telefoonnummer, alleen een mail. dus ik gemaild, geen reactie. Ik getweet naar ze, kreeg ik dus na bijna een week een reactie. Moest ik bellen naar een vrouw die het organiseerde, haar mail stond er ook bij. Dus ik haar gister gemaild en vanochtend gebeld, maar krijg haar niet te pakken.

En het radiostadion waar ik afstudeer, daar moet ik een bepaald iemand hebben voor het inspreken van de uitzending uiteindelijk, en die reageert dus ook niet. Ik had gemaild, geen reactie, ik na paar dagen weer gemaild, zegt ie 'ik heb het gezien, ik reageer morgen', en dat was dus zondag en ik heb nu nóg niks. dus heb nu gebeld en neemt ie niet op.
    Terwijl ik dus ook volgende week zijn hulp even nodig heb om een telefonisch interview op te nemen in de studio, met Richard Groenendijk. Die man kan ik toch ook niet pas op het laatste moment een datum geven? :S dat heb ik hele tijd aangegeven, dat ik moet weten wanneer het hun uitkomt (omdat zij ook gewoon een baan hebben enzo), maar daar reageert ie dus niet op :S

ik vind het echt zó irritant.

Standaard

Uitwerken van een interview is saai.

-dans une lumière d'un rêve-

Regels voor berichten