LOVEMATCH:  
  +  
    match
Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 123

Standaard

Lekker recept zeg van die pannenkoekjes, ga ik zeker proberen!
    Zou je ook het recept van de linzensoep erop willen zetten? Ik heb net een groene linzensoep gemaakt die niet echt lekker is geworden dus ik ben benieuwd naar een recept met een ander soort linzen, misschien dat dat meer iets voor mij is!

Standaard

linzensoep is deaadd easy
    indiaase linzensoep

ui en 3 teens knoflook fruiten
    2 kopjes rode linzen
    1 liter bouilon

op smaak brengen met
    flink chili, korianderzaad (gemalen), peper zout, flink komijnzaad gemalen, beetje gember (geraspt vers of poeder), snuif kaneel en flink kardamom

koken voor 20 mins

verse koriander en citroensap dr bij

lekker volumineus vind ik m t chilst
    so it goes

Standaard

Thanks voor het recept, dan ga ik de volgende keer ook voor rode linzen, ik heb nu ook een recept voor gele linzen met groene linzen gemaakt, misschien dat ik hem daarom niet zoveel aan vind .

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijsbeertje Bekijk bericht
    Thanks voor het recept, dan ga ik de volgende keer ook voor rode linzen, ik heb nu ook een recept voor gele linzen met groene linzen gemaakt, misschien dat ik hem daarom niet zoveel aan vind .
    groene linzen zijn ook niet echt geschikt om lang te koken toch? Rode en gele linzen zijn gedroogd, en volgens mij zijn dat de enige twee waar je dahl (Indiase linzensoep) of een curry mee kan maken.

Die courgettepannenkoekjes klinken echt super! Ik maak ook vaak zoiets met geraspte aardappel, alleen heten dat latkes. Dat is ook echt superlekker.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desiderare Bekijk bericht
    groene linzen zijn ook niet echt geschikt om lang te koken toch? Rode en gele linzen zijn gedroogd, en volgens mij zijn dat de enige twee waar je dahl (Indiase linzensoep) of een curry mee kan maken.

Die courgettepannenkoekjes klinken echt super! Ik maak ook vaak zoiets met geraspte aardappel, alleen heten dat latkes. Dat is ook echt superlekker.
    Ik had eigenlijk geen idee, ik hoorde dat linzen heel gezond waren en was toevallig bij de molen waar ze allemaal soorten hadden en heb toen op groen gegokt! Ik ben er inmiddels achter dat groene linzen niet kapot koken, en gele en rode wel dus vandaar dat die inderdaad geschikter zijn voor curry's en soepen.

Standaard

Hej ik eet ook wel een courgette koekjes maar maak ze zo voor 2 personen:

2 courgettes
    50 gram feta
    1 ei
    handvol muntblaadjes
    ongeveer 50 gram bloem
    1 sjalotje
    peper
    zout

Was en schil de courgettes. Rasp ze daarna (ik heb de grote raspgaatjes gebruikt) en druk ze goed uit in een vergiet zodat het meeste vocht eruit is. Snij de ui heel fijn en doe de muntblaadjes met de feta in het staafmixerbakje zodat het wordt fijngemalen. Meng de geraspte courgette, de ui en de feta/munt mix. Klop het ei los in een apart schaaltje en meng dit daarna door de courgette. Ook de bloem kan er nu door vermengd worden. Het mengsel lijkt nu op een soort beslag en moet niet te vloeibaar zijn, maar ook zeker niet te droog. Hierna nog peper en zout naar eigen smaak toevoegen aan het mengsel.

Nu kun je de koekjes gaan bakken in de koekenpan met olijfolie. Met één eetlepel schep je een hoeveelheid uit de kom en met een andere eetlepel duw je het daarna in de pan, probeer het een beetje plat te strijken. De koekjes kun je nu enkele minuten bakken aan beide zijden totdat ze goudbruin zijn. De gebakken koekjes kun je warm houden door ze in de oven te leggen op 100 graden.

Lekker met tzatziki !

Standaard

heeeel leuke receptjes allemaal
    keep up the spirit!!

ik was vandaag in de kweker (groothandel) en zooo chil altijd..inspirerend...
    maar zoals t woord al zegt GROOThandel, alles in mega verpakkingen haha
    vind de hanos wat dat betreft chiller en luxer en dus nog inspirerender, maar ach

uiteindelijk 1 kilo zonnebloempitten en 1 kilo pompoenpitten gekocht (voor n tientje, echt cheapass!)
    morgen nog even wat andere zaden kopen
    en wat kokosflakes en dan mn eigen musli gaan maken !!

vriendinnetje is bezig met dr vodka-bottel project, dus we dingen ook vodka kopen
    vodka'tjes bottelen met smaakjes
    we zijn samen begonnen met de rabarber vodka van janneke vreugdenhill, maar zij heeft het echt tot in den extremen doorgetrokken met vanille-kletskop vodka en weet ik t allemaal

oh en voor mn werk vandaag appel-venkel ijs van frozen dutch besteld; KAN NIET WACHTEN!!! hoe goed klinkt dat

iemand een goed adresje voor kleurstof want ik wil een rainbowcake gaan bakken
    so it goes

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Citizen Jane Bekijk bericht
    heeeel leuke receptjes allemaal
    keep up the spirit!!

ik was vandaag in de kweker (groothandel) en zooo chil altijd..inspirerend...
    maar zoals t woord al zegt GROOThandel, alles in mega verpakkingen haha
    vind de hanos wat dat betreft chiller en luxer en dus nog inspirerender, maar ach

uiteindelijk 1 kilo zonnebloempitten en 1 kilo pompoenpitten gekocht (voor n tientje, echt cheapass!)
    morgen nog even wat andere zaden kopen
    en wat kokosflakes en dan mn eigen musli gaan maken !!

vriendinnetje is bezig met dr vodka-bottel project, dus we dingen ook vodka kopen
    vodka'tjes bottelen met smaakjes
    we zijn samen begonnen met de rabarber vodka van janneke vreugdenhill, maar zij heeft het echt tot in den extremen doorgetrokken met vanille-kletskop vodka en weet ik t allemaal

oh en voor mn werk vandaag appel-venkel ijs van frozen dutch besteld; KAN NIET WACHTEN!!! hoe goed klinkt dat

iemand een goed adresje voor kleurstof want ik wil een rainbowcake gaan bakken
    De hanos, wat is dat? Klinkt wel interessant Kleurstoffen kan je vrij cheap bij de toko kopen, daar koop ik ook altijd mijn smaakstoffen (vanille, amandel, kokos etc) Eigenlijk wil ik over op echt vanilleextract maar dat is echt zo'n uitgave meteen, soms echt 50 euro voor een flesje. Weet iemand waar je dat redelijk goed engoedkoop kan halen?

Ik ga vanavond een pastei maken met kip (vegetarisch) en gekarameliseerde uien en filodeeg met een geroosterde tomaat gevuld met tabouleh erbij. Ben heel benieuwd!

Heeft iemand van jullie wel eens postelein op? Ik zie het regelmatig in Turkse en Griekse recepten voorbij komen, maar ik heb t nog nooit in de winkel gezien. Ben ook wel heel benieuwd naar de smaak eigenlijk.

Weet trouwens iemand een goed adresje voor parelcouscous (Israëlische couscous)? Ik koop t altijd bij de ap, maar daar is t echt zo duur.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desiderare Bekijk bericht
    Heeft iemand van jullie wel eens postelein op? Ik zie het regelmatig in Turkse en Griekse recepten voorbij komen, maar ik heb t nog nooit in de winkel gezien. Ben ook wel heel benieuwd naar de smaak eigenlijk.
    Ja ik, vroeger bij mijn oma. Van wat ik me ervan kan herinneren, vond ik het een beetje spinazie-achtig maar dan wat zouter en zuurder.
    You smell like the ocean in winter

Standaard

Hmmmm klinkt heerlijk! krijg er honger van!

Tags for this Thread

Regels voor berichten