LOVEMATCH:  
  +  
    match
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Standaard Hoe zeg je de stand van een voetbalwedstrijd?

Op ned 1 heb je nu Griekenland - Tsjechie. Griekenland heeft 1 punt en Tsjechie 2.

Nu heb ik een discussie met mijn tweelingzus. Ik beweer dat je nu zegt: 1 - 2 voor Tsjechie en dat je 'voor' altijd zegt voor de partij die voorstaat in de competitie.

Mijn tweelingzus beweert dat je nu moet zeggenL: 1 - 2 voor Griekenland, omdat de Griekenland als eerste staat in de puntentelling. Dus de 'voor' zeg je voor de partij die als eerst genoemd staat in de titel van het duel.

Ik hoop dat jullie mijn uitleg nu een beetje begrijpen. Kunnen jullie mij vertellen wie gelijk heeft? Kon het op google niet vinden, wist ik eigenlijk niet waarop ik moest zoeken..

Liefs, Portia

Standaard

Wooow hoe verwarrend!!!! haha

ik zeg gewoon bijv als ned tegen du speelt en het staat 2-1 (uiteraard haha)
    dan zeg ik 2-1 voor nederland, of nedelrand heeft met 2-1 gewonnen
    ihr seid alle richtig korrekt

Standaard

Volgens mij zeg je 'voor' tegen degene die voorstaat, niet vooraan.
    Geld verdienen zonder iets te doen?
    Klik hier!

Standaard

ik zeg 2-1 voor Tsjechie
    of 1-2 voor Griekenland maar ik zeg altijd het hoogste nummer eerst volgens mij
    of Griekenland verloor met 2-1
    of Tsjechie won met 2-1

Standaard

Ja wat Merel zegt.
    Als je zegt 1-2 voor Tsjechie, dan zeg je dus eigenlijk dat Tsjechie achter staat

Standaard

Voor is voor degene die het meeste punten heeft. Dus in dat geval 2-1 voor Tsjechië
    Naruto-kun / Lisztomania

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little_Bird Bekijk bericht
    Ja wat Merel zegt.
    Als je zegt 1-2 voor Tsjechie, dan zeg je dus eigenlijk dat Tsjechie achter staat
    Dat is niet wat Merel zegt, maar volgensmij klopt dit wel. Het land dat genoemd wordt is de eerste in de puntentelling. Dus 1-2 voor Tsjechie is idd Tsjechie staat achter, maar als je zegt 2-1 voor Tsjechie staan ze juist voor.

Standaard

Degene die "voor" staat is aan de winnende hand.
    Degene wiens punten eerst genoemd worden in een stand is de thuis ploeg.

Bijv. het staat 1-2 in de wedstrijd Griekenland - Tsjechië

maar: Het staat 2-1 voor Tsjechië, kan ook. Als je dat zegt ga je ervan uit dat de persoon tegen wie je het zegt wel weet wie de tegenstander is.
    Beutyblog: Glim.org

Standaard

Als het alleen om de wedstrijd gaat en er staat Griekenland - Tsjechië (dus dit veronderstelt dat het een thuiswedstrijd voor Griekenland is, ook al is dat natuurlijk niet zo op het EK), dan is het gewoon 1-2, klaar. Maar als je de nadruk wilt leggen op dat Tsjechië voorstaat, dan zeg je gewoon 2-1 voor Tsjechië.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cheesehead Bekijk bericht
    Als het alleen om de wedstrijd gaat en er staat Griekenland - Tsjechië (dus dit veronderstelt dat het een thuiswedstrijd voor Griekenland is, ook al is dat natuurlijk niet zo op het EK), dan is het gewoon 1-2, klaar. Maar als je de nadruk wilt leggen op dat Tsjechië voorstaat, dan zeg je gewoon 2-1 voor Tsjechië.
    In de competitie is dit wel gebruikelijk ja.
    Als je zegt wat heeft Feyenoord gedaan tegen Ajax en je zegt 1-2 gewonnen. Dan weet je dat ze uit speelden, en 2x gescoort hebben en gewonnen hebben.

Regels voor berichten