Hier zijn vast al wel eerder topics over geweest, maar even een nieuwe. Ik heb nu twee jaar een vriend en alles gaat eigenlijk super goed tussen ons, maar toch ben ik erg onzeker. Ik ben altijd al wel vrij onzeker geweest, maar door een paar dingen (lang vreemdgaan van mijn vader en mijn vriend die met een ander heeft gezoend) is dit erger geworden.
Een jaar geleden heeft mijn vriend dus met iemand anders gezoend, hij heeft hierdoor 'ingezien' dat hij mij wil blabla eigenlijk lag dat allang weer achter ons. Maar nou in Maart ben ik erachter gekomen dat mijn vader een vrij lange relatie had met een andere vrouw dan mijn moeder. Sindsdien ben ik weer achterdochtiger en merk ik ook dat mijn onzekerheid erger is, terwijl ik vrijwel nooit bewust nadenk over mijn ouders.
Nou ben ik niet alleen onzeker over onze relatie en of mijn vriend wel trouw is (hoewel ik eigenlijk vrij zeker weet dat dat wel zo is), maar ook over allerlei andere dingen. Mijn figuur, mijn gewicht, mijn huid, mijn studie, mijn toekomst en ga zo maar door. Hierdoor kom ik soms in een soort negatieve spiraal terecht en ga ik onredelijke dingen zeggen. Bijvoorbeeld vissen naar complimentjes, of juist uitlokken dat hij negatieve dingen zegt. Terwijl ik dit doe, baal ik ontzettend van mezelf. Ergens weet ik ook gewoon dat alles goed zit en dat ik 'prima' ben om het zo maar te zeggen.
Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips om negatieve gedachten zoveel mogelijk te negeren of voorkomen?

Met citaat reageren
Misschien helpt het om dagelijks stil te staan bij je goede punten? En weet je vriend dit ook? Ik denk dat dat wel veel kan helpen. En dan kan hij ook wat vaker complimentjes geven